Dagbokstråden

Funatic

fluffo
Gick med
3 Jul 2003
Ort
Längs en landsväg
Hoj
BSA 350 -30.
Muskler. Låna hantel?
:tungan :hihi :pannkyss

FredR1k skrev:
Skönt att se att du lyckats resa hojen igen iaf. Travers? :tungan

Kul som f-n!

Lunkan skrev:
Ja å styvfarsan va å hämta en R1:a i söndags! å nej! den e inte till mig! men jag har en nyckel till den :) billigt å bra!

En tokfin blå -99:a. Bilder kanske kommer om ja får nån ordning på datorn å så!

Får hålla mig till LillYamman så länge snön å isen ligger!
 

FredR1k

www.hojdack.se
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Västerås
Hoj
R6+yz426+wr450
Lunkan skrev:
Ja å styvfarsan va å hämta en R1:a i söndags! å nej! den e inte till mig! men jag har en nyckel till den :) billigt å bra!

En tokfin blå -99:a. Bilder kanske kommer om ja får nån ordning på datorn å så!

Får hålla mig till LillYamman så länge snön å isen ligger!

Najs! Ett steg i rätt riktning :tummenupp

Nu kanske du kan ta å sudda ut det där gula fula i din avatar, så vi slipper det.. :3freak
 

TinaTjejen

long time, no see
Gick med
31 Mar 2003
Ort
Ängelholm
Hoj
GSX-R 600
Var runt i hojaffärer i V-ås igår och konstaterade att inte heller i Västerås finns några Berikställ i butikerna:(
Man skulle vart kille å ha strl 52 istället, sånt finns alltid! *morr*
Sen lämnades sej tssiivor å sånt hos Pe johansson.
Tack för fikat!
 

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Buying
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
TinaTjejen skrev:
Var runt i hojaffärer i V-ås igår och konstaterade att inte heller i Västerås finns några Berikställ i butikerna:(
Man skulle vart kille å ha strl 52 istället, sånt finns alltid! *morr*
Sen lämnades sej tssiivor å sånt hos Pe johansson.
Tack för fikat!

Va skall du köra utan tssiivor å sånt? :va El är det uppgraderat :va :tummenupp

Funderar själv på ett besök framöver hos Waldens i Rallsta och inhandla stålomspunna bromsslangar och dra dubbelt direkt från behållaren med dubbla banjo, och slänga skiten mellan gaffelbenen i skrotlåddan.

Lunkan skrev:
Ja å styvfarsan va å hämta en R1:a i söndags! å nej! den e inte till mig! men jag har en nyckel till den :) billigt å bra!

En tokfin blå -99:a. Bilder kanske kommer om ja får nån ordning på datorn å så!

Får hålla mig till LillYamman så länge snön å isen ligger!

Inge glidare där längre! :tummenupp Så nu har du tillgång till 2 1/2 hoj! Själv har jag snart tillgång till, 2 st..26-31 dagar kvar, innan mitt motardkittade monster kommer, kanske hinner med en sväng i Södertälje go-karthall och dominera lite :confused: :rolleyes: :hihi

Men har också lite framskridna planer på mera mc.. :va Men inte sälja något(kanske att man byter det man har) men att skaffa mera :banana :banana
 

TinaTjejen

long time, no see
Gick med
31 Mar 2003
Ort
Ängelholm
Hoj
GSX-R 600
sporTlovEr skrev:
Va skall du köra utan tssiivor å sånt? :va El är det uppgraderat :va :tummenupp

Funderar själv på ett besök framöver hos Waldens i Rallsta och inhandla stålomspunna bromsslangar och dra dubbelt direkt från behållaren med dubbla banjo, och slänga skiten mellan gaffelbenen i skrotlåddan.
Jag har egna nu, så jag behöver inte låna pejos längre:)
Stålomspunnet håller westw på å fixar, ( he's my hero :tummenupp )
 

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Buying
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
TinaTjejen skrev:
Jag har egna nu, så jag behöver inte låna pejos längre:)
Stålomspunnet håller westw på å fixar, ( he's my hero :tummenupp )


Fubbigt att ha en "egen" We(rk)st(ad)w.

Blir mockajongen mellan gafflarna kvar, el drar ni hela vägen från behållaren, el ner till ena sidan och över till andra sidan från ena oket :va

Ladda gärna upp bilder på arbetet :tummenupp
 

Pejo

Ny medlem
Gick med
19 Apr 2003
Ort
Västerös
Hoj
Näe
TinaTjejen skrev:
Jag har egna nu, så jag behöver inte låna pejos längre:)
Stålomspunnet håller westw på å fixar, ( he's my hero :tummenupp )

-"Det är bara fegisar som bromsar", sa en klok man från Sura en gång... he's my hero :tummenupp

Jag håller osso på att ska dra stålningsomspunningsbromsledningsslagningar.... och för o svara på spörtlövers fråga - det är ett Goodridge-kit, 2 slangar från bromsningspumpningscylindern till var sitt bromsningsok.

Å just ja! Jag fick en spetziell injekteringsmanick till låns från We(rk)st(ad)w för andamålet...

Ps - Kom ihåg en vis man i Tumbo som berättade något klokt för mig.
Vore det allena saliggörande att ha stum känsla i bromshandtaget, så vore det bara bromsslang mellan nedre styrkronan och framstänkan, i övrigt skulle man ha bromsrör (typ koppar), ty då skulle det bli stummare än stummast.
Men, se på motoGP, dom har slang hela vägen.... ds
 
Last edited:

TinaTjejen

long time, no see
Gick med
31 Mar 2003
Ort
Ängelholm
Hoj
GSX-R 600
sporTlovEr skrev:
Fubbigt att ha en "egen" We(rk)st(ad)w.

Blir mockajongen mellan gafflarna kvar, el drar ni hela vägen från behållaren, el ner till ena sidan och över till andra sidan från ena oket :va

Ladda gärna upp bilder på arbetet :tummenupp
Du behöver inte "nia" westw.
Jag vet inte hur/vad han gör, jag hänger inte med alls:rodnar
 

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Buying
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
Yeah!

Sportlover har handlat..snart 1188 cc i Garaget :yoparty
Fortsättning följer...
 

Larre70

The one and only
Gick med
8 Aug 2005
Ort
Västerås
Hoj
Triumph Daytona
Då var Lelleträffen betald o klar :yoparty
Det ska bli riktigt kul, inga bra band på sweden rock så inte mycke att fundera på vad man ska åka på :banana
 

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Buying
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
Kombinerade lite andra ärenden i Västerås, med att fara till Biltema för att handla lite fiddypinaler(bensinfilter och motorolja) Billig hoj=billiga pryttlar :) .
 

Lunkan

Å det spruta kyckling...
Gick med
8 May 2003
Ort
Eknö
Hoj
...
Nån mer än jag som gjort funktionskontroll på ciggarettändaren i bilen med tummen? :brinnerup

(Ska dom verkligen bli sådär jävla varma på en gång)
 

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Buying
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
Lunkan skrev:
Nån mer än jag som gjort funktionskontroll på ciggarettändaren i bilen med tummen? :brinnerup

(Ska dom verkligen bli sådär jävla varma på en gång)

Nej nej, däremot så stoppade jag fingrarna i knäckgrytan en gång!

Men då var jag liten
 

WestW

.
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Brevid VikingMotorPark
Hoj
.......
Pejo skrev:
Ps - Kom ihåg en vis man i Tumbo som berättade något klokt för mig.
Vore det allena saliggörande att ha stum känsla i bromshandtaget, så vore det bara bromsslang mellan nedre styrkronan och framstänkan, i övrigt skulle man ha bromsrör (typ koppar), ty då skulle det bli stummare än stummast.
Men, se på motoGP, dom har slang hela vägen.... ds

Även om det blev stumt vill man inte ha det ändå. Det är meningen att man ska ha lite känsla i bromsen också. Lättare att bromsa jämnt och fint med lite svikt och kanske 2-5fingar på bromsen. Hade man tvärstumma bromsar kunde man inte använda mer än ett finger och ändå skulle bromsarna nypa för tvärt.

sporTlovEr skrev:
Blir mockajongen mellan gafflarna kvar, el drar ni hela vägen från behållaren, el ner till ena sidan och över till andra sidan från ena oket :va

Precis som original. Finns ingen anledning till något annat anser jag. Det är inte så att det är en kubik olja som ska fara runt i ledningarna utan original dragningen duger.

Någon Fiddy på ingång då? :banana
 

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Buying
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
WestW skrev:
Även om det blev stumt vill man inte ha det ändå. Det är meningen att man ska ha lite känsla i bromsen också. Lättare att bromsa jämnt och fint med lite svikt och kanske 2-5fingar på bromsen. Hade man tvärstumma bromsar kunde man inte använda mer än ett finger och ändå skulle bromsarna nypa för tvärt.



Precis som original. Finns ingen anledning till något annat anser jag. Det är inte så att det är en kubik olja som ska fara runt i ledningarna utan original dragningen duger.

Någon Fiddy på ingång då? :banana

17-22 dagar kvar innan den skall vara hemma, lämnade Kina 25 februari, och 35-40 dagar till sjöss(sen kanske det tar lite dagar på landbacken också..) men det blev som du påtalade förseningar, hade inte väntat mig mycket annat heller, men även det Kinesiska nyåret spökade till det lite el orutin..
Edit: Uppdaterades nyss:
http://forum.mp-bikes.se/viewtopic.php?t=23



Nåja den som väntar på något gott, den är motardkittad med :)

Nu har jag annan beställningsgrej att vänta på också, 125-scotern med ca 6-8 veckor, är man galen eller :va Tror de har mer rutin dock och mer ruljans på beställningar som går kontinuerligt, har jag tur redan i början av april.
 
Last edited:

r matte

Ny medlem
Gick med
11 Sep 2003
Ort
sätrabrunn
Hoj
husqvarna 51:a. Susuki gsx 400 83:a
Idag vart det premiärtur på motarden! Var förbi Valles kiosk och tog ett ärovarv på stan! Stanna till på stationen men det var inga andra hojar ute, he he! Sen vart det oljebyte å lite småfix med assistans av Lunkan!
 

Bifogat

  • Gladameks.jpg
    Gladameks.jpg
    43.4 KB · Visningar: 68

VaLLe

天皇
Gick med
3 Aug 2003
Ort
Kungsängen
Hoj
Harley-Davidson FXDWG
r matte skrev:
Idag vart det premiärtur på motarden! Var förbi Valles kiosk och tog ett ärovarv på stan! Stanna till på stationen men det var inga andra hojar ute, he he! Sen vart det oljebyte å lite småfix med assistans av Lunkan!

Du är bäst :tummenupp
 

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Buying
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
r matte skrev:
Idag vart det premiärtur på motarden! Var förbi Valles kiosk och tog ett ärovarv på stan! Stanna till på stationen men det var inga andra hojar ute, he he! Sen vart det oljebyte å lite småfix med assistans av Lunkan!

Min planerade premiärtur blev inte lika lyckad igår...ska på det idag igen!
Edit: Snöstorm här nu, inställt...

http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=112853
 
Last edited:
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top