Dagbokstråden

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Ha det kul imorgon! Skynda långsamt, fota gärna o ladda upp :) Själv brukar jag vara rätt långsam på början av dagen, för att bara öka under dagen för att till och med kunna köra om de jag blev omkörd av tidigare på dagen:tummenupp Hoppas du har "benga" så det räcker(eller x-a med)..brukar kunna bli 15 plus mil på bana med en rätt törstig hoj..

Törstig hoj - check! 15 mil är nog vad man får ur en full tank om det skall vridas rulle...meeeen, jag är ju gammal nog att vara medveten om min egen:

a, oduglighet
b, dödlighet
c, låga smärttröskel - eller, rättare sagt, hur ont det gör :D

Såååå, det går nog sansat till kantänka, skall passa på att både njuta av't och försöka insupa lite visdom från de lärde.

Edit - Uj...04:53, skinnstället på - 3 plus enligt termometern (5 i vägbanan enligt VV) - tanken på att ha åkt ned igår och slaggat på hotell ter sig inte helt oklurig just nu. :crash :D Jaja...det är bara 13 mil...

Over & Out!

/J

Last edited:

gabor2

Jag steker alla i lite smör!!
Gick med
29 Jan 2006
Hoj
touring gixxer 1000 k7 ;-)
Jag fattar inte ens vad det där betyder :rofl

Någon som har en MC-ordbok till en oinvigd?

Det är slang för tanken eller nått ingen aning men man ska nog inte fördjupa sig för mycket i bondutryck som detta:)

Törstig hoj - check! 15 mil är nog vad man får ur en full tank om det skall vridas rulle...meeeen, jag är ju gammal nog att vara medveten om min egen:

a, oduglighet
b, dödlighet
c, låga smärttröskel - eller, rättare sagt, hur ont det gör :D

Såååå, det går nog sansat till kantänka, skall passa på att både njuta av't och försöka insupa lite visdom från de lärde.

Edit - Uj...04:53, skinnstället på - 3 plus enligt termometern (5 i vägbanan enligt VV) - tanken på att ha åkt ned igår och slaggat på hotell ter sig inte helt oklurig just nu. :crash :D Jaja...det är bara 13 mil...

Over & Out!

/J

Blev det några feta bakhjulssläpp ut på rakan då ?:)

Last edited:

SGM

Gick med
29 Feb 2008
Hoj
Blev det några feta bakhjulssläpp ut på rakan då ?:)

:D Nänä, jag är ju en sådan kontrollerad och försiktig herre, men det har utvecklats i kvadrat idag, lärorik skit det där..

Lite låst bakhjul (mes-fumlade med växelpinnen och fick inte i nästa :crash ) och annat smått och gott har man lyckats med, och jag tyckte man åkte som man stulit bågen stundtals, och hängde som den värsta gp-förarn', int' fan fick man i någon puck för det. :gnissla :D

Men det gav mersmak, kursformatet passar mig perfekt, då jag gillar att lära mig nya saker. :)

/J

gabor2

Gick med
29 Jan 2006
Hoj
:D Nänä, jag är ju en sådan kontrollerad och försiktig herre, men det har utvecklats i kvadrat idag, lärorik skit det där..

Lite låst bakhjul (mes-fumlade med växelpinnen och fick inte i nästa :crash ) och annat smått och gott har man lyckats med, och jag tyckte man åkte som man stulit bågen stundtals, och hängde som den värsta gp-förarn', int' fan fick man i någon puck för det. :gnissla :D

Men det gav mersmak, kursformatet passar mig perfekt, då jag gillar att lära mig nya saker. :)

/J

Knäskrap är inte mycket till måttstock!! Kul som helvete att få släppa lös va?Fick ni tejpa hastighets mätarn så att man ska åka på känsla ist? Fick du bort elefanterna eller pilarna på sidan av däcken? Jag är såååå avis att det bara hoppar i mig nu!!! JAG VILL ÅXÅ ÅKA BANA NUUUUUUUU........:4skrika :gråta

SGM

Gick med
29 Feb 2008
Hoj
Knäskrap är inte mycket till måttstock!! Kul som helvete att få släppa lös va?Fick ni tejpa hastighets mätarn så att man ska åka på känsla ist? Fick du bort elefanterna eller pilarna på sidan av däcken? Jag är såååå avis att det bara hoppar i mig nu!!! JAG VILL ÅXÅ ÅKA BANA NUUUUUUUU........:4skrika :gråta

Invikta backspeglar, och instrumenten fick nog inte en enda koll igår, hade inte tid. :D
Hela backdäcket har använts, fick till och med upp en ruggad yta. :banana

Men man är tragiskt oduglig egentligen, när man ser hur en del verkligen kan köra. :yoparty

Det var oväntat fritt ändå, det var verkligen var och en själv som satte sitt eget tempo därute, och ändå sköttes det snyggt, trots att man blandade grupper och moment lite friskt.

/J

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
Varm fredagstur

Varmt, varmt idag..hem från jobbet, in på banken, vidare o köpa lite käk, hem och ut med hundarna, käka...sen en mc-tur! Igentligen stod städagendan högst på dagordningen, MEN en liten energikick först, ut med hojen, iväg o tanka och snurrellisnurr Himmeta-Sundänge-Kolsva och Köping igen da da närmare 5 mil iaf:tummenupp

Var rena sommarvärmen o köra idag, nästan så det blev "svettigt" då man stannade till. Hem, tvätta av den i det fina vädret, vips så¨har man skaffat sig lite städ-energi för tröök städning:)

NeonMan

#62 Superbike 2015
Gick med
8 May 2004
Hoj
BMW S1000RR racehoj
Idag har Hälleforsnäs vägen tur och retur klarats av. En av Sveriges bästa hojvägar, numera utnämnd till min nya "hemmabana".

Tack Arwe :tummenupp

Koktkorv

Mördartjyvar finns dom ?
Gick med
19 Apr 2008
Hoj
Yamaha R1
Instämmer helt... vägen är så skön att den kommer att sandas eller varför inte en klassiker ? " Vägverkets stora spade .... som sen sen stannar av i ca 4 veckor innan man fortsätter "

Den vägen är så kul att de kommer att grusa den inom kort misstänker jag:D

gabor2

Gick med
29 Jan 2006
Hoj
Instämmer helt... vägen är så skön att den kommer att sandas eller varför inte en klassiker ? " Vägverkets stora spade .... som sen sen stannar av i ca 4 veckor innan man fortsätter "

Eller så kommer polizei att sätta upp skyltarna förstärkt trafikbevakning och sitta och fika där varje torr och åkbar dag!

aRWe

Föredetting
Gick med
30 Mar 2003
Hoj
Elrulle
Vi får väl göra en dagsutflykt till Sveriges BÄSTA väg (enl många) Tisselskogen nån helg (har inte kört den själv)

sportis

Gick med
19 Apr 2004
Hoj
O vilken tur idag, att jag han se Almgren med far i stan så jag vände efter dessa, så jag sen han läsa sms:et INNAN jag han ur stan, så jag körde åt rätt hål för att träffa på koktkorv, evis och gabor2 vid skinnskatteberg:tummenupp Det blev14 mil idag för mig på em-svängen och fick även köra lite Italienskt och Japanskt liters mc igen.

gabor2

Gick med
29 Jan 2006
Hoj
O vilken tur idag, att jag han se Almgren med far i stan så jag vände efter dessa, så jag sen han läsa sms:et INNAN jag han ur stan, så jag körde åt rätt hål för att träffa på koktkorv, evis och gabor2 vid skinnskatteberg:tummenupp Det blev14 mil idag för mig på em-svängen och fick även köra lite Italienskt och Japanskt liters mc igen.

Det var en riktig hojdag idag med 20 grader och torra vägar! Repris imorron?

sportis

Gick med
19 Apr 2004
Hoj
Det var en riktig hojdag idag med 20 grader och torra vägar! Repris imorron?

Repris imorgon! MEN efter ha språka med koktkorv och evis, så vill vi ut TIDIGARE och det blir Hälleforsnäsrutten igen, med skillnaden att vi vänder i den lilla "triangeln" innan T-korsningen och kör samma väg tillbaka! ca 11:00 vid donken? Skriver ut i samåkningstråden.:tummenupp

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept