Dagbokstråden

mungajanne

Låg fart gör ont!!!
Gick med
26 Jun 2005
Hoj
Suzuki GSR 600 -08, Suzuki GSX400-82, HUSQVARNA Mod. 24 1946
Tjära dagbochen varför kan man inte vara tyst???

Jag tog HSBn på en övningskörning, efter en glass på donken i chöööping så lånar jag ut X11an BIG MISSTAKE,
väl i Kolsva så är hon helt in loveoch JAG får behålla RF600an hela resan hem.

När vi kommer hem och så kommer dödsstöten "Vi behöver inte byta bort RFen, den kan du ha så tar jag X11an" då var det klart.

Nu sitter man här med en kall öl, ny diskmaskin, en jävligt nöjd HSB och undrar Varför kan man inte vara tyst?
"Testa min hoj så får du lite mer erfarenhet" det var den dummaste meningen i år. :huvet :död

Last edited:

Koktkorv

Mördartjyvar finns dom ?
Gick med
19 Apr 2008
Hoj
Yamaha R1
:D:D jo jag passerade er i Kolsva i en S40 .. och hon såg nöjd ut kan jag lova :D

Tjära dagbochen varför kan man inte vara tyst???

Jag tog HSBn på en övningskörning, efter en glass på donken i chöööping så lånar jag ut X11an BIG MISSTAKE,
väl i Kolsva så är hon helt in loveoch JAG får behålla RF600an hela resan hem.

När vi kommer hem och så kommer dödsstöten "Vi behöver inte byta bort RFen, den kan du ha så tar jag X11an" då var det klart.

Nu sitter man här med en kall öl, ny diskmaskin, en jävligt nöjd HSB och undrar Varför kan man inte vara tyst?
"Testa min hoj så får du lite mer erfarenhet" det var den dummaste meningen i år. :huvet :död

Trixter

MotoX-rookie
Gick med
1 May 2007
Hoj
08, KTM SuperDuke
Svinmysig liten tur idag, först lite krubb på kajfiket med brorsan efter försiktig lukta-på-blommorna-tur över suraåsen/rytterne - kaffe med Trixter (även det på stekarhaket) - så tänkte vi överraska Sportis med spontanvisit (i helvete, jag är senil, han är ju på singelfÄst med massa livsfarliga singelmilfar :skrämd :pimpdaddy ) så det mysåktes över rytterne/herrskogen mot TJöping.

Vem får vi se vid första korset om inte Chorizon på velociped!!! :Rockbanan Spontantjöt i en halvtimme eller så, där Evis och hennes grymt roliga avkomma dök upp (Trixter kör en liiiiten seKshundra enligt denne, hade svårt att hålla mig :rofl ).

Lite mysåka tillbaka mot Coalcreek, där vi delar upp oss, jag bomb-braSSar helveTT ur suraåsen, och Trixter tog nytt pers på rytterne. :fakta

/Med bamseplåster på tummen :spökryttarn'

Kan bara säga :fakta

Fast jag misstänker att en viss liten illbatting blev sufflerad av mamma eller plastpappa! :D

evis

jag VET att MöRDartJyvar finns i sura...
Gick med
13 Jul 2008
Hoj
Yamaha R1 -03
Kan bara säga :fakta

Fast jag misstänker att en viss liten illbatting blev sufflerad av mamma eller plastpappa! :D

ah ah ah...icke!! nej nej... han har koll på det där! :D han vet att det inte ska vara mindre än en 1000 KuBIkare

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
mmm vare du som smög om... vilket fiasko att släppa henne på den så här

Nu finns det ju bara en lösning på problemet, det blir till att köpa henne en monster, ta den stora modellen på en gång nu när hon testat X11:an... Gört! :fakta

ah ah ah...icke!! nej nej... han har koll på det där! :D han vet att det inte ska vara mindre än en 1000 KuBIkare

Det ger hopp om framtiden, ett så intelligent uttalande redan i ringa ålder! :Bugar

Last edited:

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
Semester? Igår klättrade jag som en apa upp och ner på kåken hela dagen föra att byta vindskivor, jag fann några muskler jag inte trodde jag hade då jag fått någon form av träningsvärk i dem iaf..ont o armar, trött i ryggen och handlederna ömmar..på det var man på 2 fester igår, och kom hemlullande vid 03:00 inatt. Men är i fräscht skick ändå:tummenupp

Nu är det bara andra halvan av vindskivorna kvar att byta(bara man får plocka bort det gamla först) Först måste jag kånka upp 2 rader takpannor på den sidan som är klar och kånka ner 2 rader på andra sidan..suck..

Nåja 12K plus moms är snart insparat:tummenupp

gabor2

Jag steker alla i lite smör!!
Gick med
29 Jan 2006
Hoj
touring gixxer 1000 k7 ;-)
olla olla dagobah!! Idag regnar det mindre här på västkustens pärla och det är bra det då jag skaffat mig en riktig solbränna att läka!En reflektion är att faaaan vad fin asfalt de har här nere och inåt landet ringlar sig vägarna upp och ner med fina långa svepande kurvor och knappt en enda raksträcka på dessa vägar!Man blir så sugen att tisdagsköra dessa vägar:tummenupp Kan kanske bli en weekend ner hit med hoj innan sommarn lägger sig platt för hösten!Nån som vill med då?

sportis

Gick med
19 Apr 2004
Hoj
olla olla dagobah!! Idag regnar det mindre här på västkustens pärla och det är bra det då jag skaffat mig en riktig solbränna att läka!En reflektion är att faaaan vad fin asfalt de har här nere och inåt landet ringlar sig vägarna upp och ner med fina långa svepande kurvor och knappt en enda raksträcka på dessa vägar!Man blir så sugen att tisdagsköra dessa vägar:tummenupp Kan kanske bli en weekend ner hit med hoj innan sommarn lägger sig platt för hösten!Nån som vill med då?

Åker hellre och ringlar på ringen eller åsen:tummenuppLåter roligt, men det låter som minst en 2 el 3 dagars historia:va

Jien

Nu med Cheyhoj
Gick med
6 Nov 2006
Hoj
CBR600RRA
Igår lördags kväll åkte jag och försökte lära mig wheela lite på en parkering men efter ett tag så började det regna och jag började åka hemmåt.
Åkte förbi Wenströmska skolan med den fina uppförsbacken och tänkte för mig själv vilket tillfälle att testa i lätt uppförslut :)
Som sagt låg på 2:an gav på gas kopplade lite snabbt och gjorde till min förvåning min första rullande burnout i ca 80km/h :yoparty

Edit våt asfalt :gnissla

aelm

Östgötaskräcken
Gick med
26 Sep 2006
Hoj
GSX-R1070 plus moms & Honda FTW500

Sitter också på västkusten i en stugan med hojen utanför:tummenupp Vart på kusten sitter du då?

Blev 55 mil totalt igår. Blev käglan-örebro och sedan e18 en bra bit och e45an. Sen vid mellerud såg jag på smckartan att en "bra" mc väg skulle gå längs kusten. Det var det värsta lappade vägen jag någonsin kört på. Såg ut som en riktigt lapptäcke med diverse färger.
Kurvor så inåt helvete så jag sträckte till slut nacken.

Trodde även ett tag att jag skulle bli lynchad av alla bönder som var där. Körde förbi någonslags häst-tävling. OJ vilka blickar man fick när man försökte smyga förbi med hojen som har en skapligt öppen yoshidämpare.

Ekenäs halvön som ligger utanför seffle måste jag rekommendera :yoparty Nylagd asfalt och s-kurvor hela tiden. Kraftiga hopp på annars plana rakor så man hade fri sikt och kunde lyfta framhjulet över krönen :D

Bifogat

• DSC00325 bla.JPG
    DSC00325 bla.JPG
    106.9 KB · Visningar: 58

gabor2

Gick med
29 Jan 2006
Hoj
Sitter också på västkusten i en stugan med hojen utanför:tummenupp Vart på kusten sitter du då?

Blev 55 mil totalt igår. Blev käglan-örebro och sedan e18 en bra bit och e45an. Sen vid mellerud såg jag på smckartan att en "bra" mc väg skulle gå längs kusten. Det var det värsta lappade vägen jag någonsin kört på. Såg ut som en riktigt lapptäcke med diverse färger.
Kurvor så inåt helvete så jag sträckte till slut nacken.

Trodde även ett tag att jag skulle bli lynchad av alla bönder som var där. Körde förbi någonslags häst-tävling. OJ vilka blickar man fick när man försökte smyga förbi med hojen som har en skapligt öppen yoshidämpare.

Ekenäs halvön som ligger utanför seffle måste jag rekommendera :yoparty Nylagd asfalt och s-kurvor hela tiden. Kraftiga hopp på annars plana rakor så man hade fri sikt och kunde lyfta framhjulet över krönen :D

Ällö!! Är i varberg och njuter.Ingen hoj med mig dock!lugna strandpromenixer och vilda utekvällar är vad denna resa gett hitils men inge kurvsmiskning:( vänder hemåt imorn eller på tisdag tillbaka till verkligheten så njut medans du är här nere det är snart vinter igen:tummenupp:)

mungajanne

Låg fart gör ont!!!
Gick med
26 Jun 2005
Hoj

Är du i Varbergs krokarna?
Kanske man skulle traila ner en vända om du har tips på bra vägar på V-kusten. :tummenupp

gabor2

Gick med
29 Jan 2006
Hoj
Är du i Varbergs krokarna?
Kanske man skulle traila ner en vända om du har tips på bra vägar på V-kusten. :tummenupp

Jag kan ju kunna förmedla min tvillingbrors nuffra så kan han vända upp och ner på ditt begrepp bombahelvettesatan:D själv är jag snart tebax i sööping om nån dag sisådär!!Ett snabbtips är ju väg 153 mot ullared men den brukar vara nerlusad av köpstinna honor på väg till deras mecka:D

mungajanne

Låg fart gör ont!!!
Gick med
26 Jun 2005
Hoj
Jag kan ju kunna förmedla min tvillingbrors nuffra så kan han vända upp och ner på ditt begrepp bombahelvettesatan:D själv är jag snart tebax i sööping om nån dag sisådär!!Ett snabbtips är ju väg 153 mot ullared men den brukar vara nerlusad av köpstinna honor på väg till deras mecka:D

Låter bra jag har tänkt plocka ner en hoj till Ringhals...:tummenupp

NeonMan

#62 Superbike 2015
Gick med
8 May 2004
Hoj
BMW S1000RR racehoj
Impulsköp är hemma ekonomins värsta fiende

Igår gjorde jag hastigt och lustigt ett inköp av en Race Suzuki GSXR 1000 K5 som är preppad med mycket godis bla race helsystem, Yoshimura styrbox, portad topp, motorn ihopplockad av Yosimura direkt från Suzukifabrik (Blueprintad har jag fått lära mig att det heter), quick shifter, kolfiberkåpor, osv.

Så nu tackar jag "gammel" Gixxern för kort men trogen bantjänst, och ser fram emot att piska den nye medlemmen i Team RatBike på nästa bankörning :yoparty.

Bifogat

• nyahojen.jpg
    nyahojen.jpg
    132.6 KB · Visningar: 53
Last edited:

SiNteX

Evil Twin
Gick med
4 Jan 2008
Hoj
-----
Igår gjorde jag hastigt och lustigt ett inköp av en Race Suzuki GSXR 1000 K5 som är preppad med mycket godis bla race helsystem, Yoshimura styrbox, portad topp, motorn ihopplockad av Yosimura direkt från Suzukifabrik (Blueprintad har jag fått lära mig att det heter), quick shifter, kolfiberkåpor, osv.

Så nu tackar jag "gammel" Gixxern för kort men trogen bantjänst, och ser fram emot att piska den nye medlemmen i Team RatBike på nästa bankörning :yoparty.
Impulsköp är den enda sanna lyckan! Vi andra "dödliga" håller tummarna för teamet såklart!

Härnborg

nihao
Gick med
28 Nov 2006
Hoj
Klotad 09, förhoppningsvis åter 2012..

Fyfan, det låter inte helt fel :yoparty
Vissa impulsköp är bra :tummenupp

sportis

Gick med
19 Apr 2004
Hoj
Huset klart

:tummenupp Ja nu ljög jag lite man blir ALDRIG färdig med husjobb:fakta..men alla utearbeten för denna säsong är klart, med målade fönster på 2 sidor, altanräcke och takstolarna ute, samt bytt och målat vindskivorna, plockat ner plåtarna gjort rent dem och målat dem oxå, allt jobb har man gjort själv, men det har nog bara tagit sisådär 1 dygn i anspråk totalt..Nu är lite småjobb inne kvar iår, ex montera larm och helrust på en toalett och byta ytterdörr:gnissla inget JAG kommer öppna någon verktygslåda för iaf:D

Var länge sen jag åkte så lite hoj, trots det är semester..nåja tisdagsrundorna bränner iväg ca 20 mil iaf. Men tror att jag ändå uppnår 1000 mil iår..

Last edited:
Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...