gixxxerracing skrev:
2268478 Skulle 177 literhästar vara en omöjlighet när en F1 motor har över 300???
Båda är ju fyrtaktare med samma princip av trimning...
Absolut ingen omöjlighet - men du jämför ett fordon ämnat för gata, med alla de ingående kompromisser det innebär - och en F1:a
Så kan man altså inte göra, bara för att bevisa för sig själv att, jodå - kan nån ha 300 så kan minsann jag ha...osv
Helt klart kan man krypa uppemot 200 literhästar, men då börjar man närma sig de beömda karusellerna och gungorna.
Frågan är viket man är beredd att kompromissa på.
Fred00 skrev:
2268172 Här är min bänkning från RG Engineering i Falkenberg. Hojen hade endast Akrapovic slip-on och några justeringar gjordes aldrig. A/F kurvan är väl inte den bästa, så där hade säkert en del förbättringar gått att göra. Trots det var det ett av de högsta resultaten han hade fått för en R6:a utan några motormodifikationer.
Återigen - din hoj var nog den starkaste R6:an - ja, men skulle den ge så myket VERKLIGA hästar på slangen så vore ju transmissionsförlusten nära noll.
D.v.s helt orimlig matematik.
INGEN bänkägare törs ge sina kunder låga siffror.
Jag har trimmat hojar ett antal år, och tycker det är VIKTIGARE när kunden säger: Fy faan vad den går jämfört med innan! Än att det är ett diagram som visar papier mache´hästar.
Gärna bromsbänk - men den ska användas med förnuft, d.v.s för utvecklign.
Deltat före - efter är det enda som räknas.
Din hoj visar 105 i en bänk, 92 i en annan.
Vem ska man lita på?