Chii skrev:2263215håller med 600=halv motor lite drygt
Men den är lätt och rolig
En 1000cc på ytern
![Visa arselet :arsele :arsele](/img/smilies/nya/bootyshake.gif)
![HIHI :hihi :hihi](/img/smilies/hihi.gif)
Fotograf Håkan Strinnefors
Chii skrev:2263215håller med 600=halv motor lite drygt
Mr Helmut skrev:2263491Men den är lätt och rolig
En 1000cc på ytern![]()
![]()
Fotograf Håkan Strinnefors
heliac skrev:2263501Ja men det fanns ju ingen plats att köra om på innern...![]()
Dr.Bike skrev:226323496 är verkligen ingen dålig siffra om den är otrimmad dessutom.
Det skulle ge 160 literhästar, och det är mycket det.
Men vi antar att bänken visar glädjesiffror? Ok?
Då kan vi kalkylera följande:
96 dynojetpållar X 0,9 = 86,5 verkliga hästar, vilket JAG skulle tro är den verkligt verkliga siffran, iaf om man körde den i ex.vis NC-Racings bänk som inte direkt är känd för nåra inflationshästar.
Läs gärna tråden i mekforumet om hästkrafter.
Edit: Att sen effektangivelsen i PAPPERET är som den är, det får vi se som en produkt av marknadsföring i kombination med konkurrens - alla killar vill ju ha den största...jag menar starkaste hojen!!
Läs länken här, men FFA det som står på Factory Pro´s hemsida:
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=120047&highlight=riktiga+h%E4stkrafter
Catman skrev:2263882första bänkningen som Mr Helmut gjorde, var ju i samma bänk som min var gjord.
Hans "orginal" R6 gav ju då 96 pållar på driv medans min 600 från 06...iofs trimmad "bara" gav 92. Visserligenm med en fruktansvärt sliten kedja men....
mitt diagram på bild.
kommentarer??
någon??
Catman skrev:2264043ursäkta mig....en 96:a har jag. (ändrat nu)
Jag var inte med alls under tiden.
Lämnade på tisdag o hämtade på fredag.
Jag ville bara få en bekräftelse på att hojen inte gick för magert.
Dessutom var det väldigt varmt den dagen hojen bänkades, så att den går lite fetare är ju bara bra.
Catman skrev:Jag ville bara få en bekräftelse på att hojen inte gick för magert.
Dessutom var det väldigt varmt den dagen hojen bänkades, så att den går lite fetare är ju bara bra.
andersbrink skrev:2264102...dvs, din hoj går väldigt magert eftersom du hade 14:1 på fulla skaft trots att det var väldigt varmt ute. Dipparna vid "fet" blandning beror förmodligen på resonanser i insug/avgas. Du bör ligga på runt 13.5:1 om du vill ligga maxat (fast då blir den lite temperaturberoende) och lägga dig på 13.5:1 om du vill köra säkrare och mer okänslig för temp-ändringar.
Catman skrev:2264125Har nu kollat igenom alla min anteckningar från telesamtalet.
Det var varmt inne i rummet där dynojetbänken står men luften togs utifrån.
Jag hade uppfattat detta lite fel.
mao så är den lite fett bestyckat???
Catman skrev:2264466mao så borde jag gå upp en storlek i huvudmunstycken alltså?
från 150 till 155 (Keihin)
Dr.Bike skrev:2264578Låter troligt. Men var beredd på att gå ytterligare ett eller ett par steg.
Nu ska vi inte gå in på förgasarjustering, det finns det en hel sticky om i mekforumet.
Men minns att huvudmunstycket bara regerar de sista 25%-en av trottelöppningen.
Så jag skulle nog tänka mig att höja nålarna ett snäpp eller två oxå.
Blandningsskruven hade jag skruvat ut en bit med.
ape skrev:2267264
Min Daytona 600 mappades till 106.3 hk
gixxxerracing skrev:2267556
Jag bromsade min gixxer hos din mc i Stockholm där gav den 105.9Hk och 63.9Nm
![]() |
Försäljningsrekord för BMW Motorrad
Efter att ha sålt 210 408 m... |
![]() |
BMW R 18-modeller uppdateras
Screenshot BMW R 18 och ... |
![]() |
Fiffiga touringprylar
Det tyska företaget Wunderl... |
![]() |
MV Agusta kör vidare på egen hand
MV Agusta har bekräftat att... |
![]() |
MV Agusta återtar full kontroll
MV Agusta har bekräftat att... |
![]() |
2025 års Ducati Riding Academy
Registreringen för 2025 års... |
![]() |
Uppdaterad KTM 790 Duke
KTM 790 DUKE, även kallad ”... |
![]() |
Vinn vårt testvinnande mc-lås!
Genom att svara på några fr... |
![]() |
MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026
Den etablerade MC-Mässan ta... |
![]() |
Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen
Registreringen för 2025 års... |