Dagens bild

Blev sugen på fisk till lunch. Grustur till Skärså. 45 mil, jobbigt när man bor långt från kusten.
Kjell.e
ae3ea6765bdcba5962ec2633851f70d5.jpg

Skickat från min S41 via Tapatalk

Nu blir det 2x1l petflaskor i ryggsäck om jag ska lite längre, då ska jag kunna ta mig runt 9 - 10 mil. Den drar ca 0.6l/mil vid den typ av körning jag gjort.

Jag körde också med bränsle i ryggan förut men egentligen är det väl en inte helt ideal ide att göra sig själv till en potentiell brandbomb ifall man kraschar.
Går en flaska sönder så är man indränkt i bensin och det fattas bara en gnista.

Så en flaska monterad på hojen har ju sina fördelar. Plus att det sparar på din egen energi om vikten är på hojen istället.

Och när jag ändå skriver till dig vill jag säga att jag lyfter på hatten av respekt för att du kämpar och kör trots ditt handikapp.

Nu blir det 2x1l petflaskor i ryggsäck om jag ska lite längre, då ska jag kunna ta mig runt 9 - 10 mil. Den drar ca 0.6l/mil vid den typ av körning jag gjort.

Jag antar att de kostar en del men tillverkaren med namnet Giant Loop har vad de kallar Gas Bag. En vätskeblåsa att ha bensin i. De hade nån video där de körde över en med bil så de håller för påfrestningar, men borde ju framför allt vara smidigt att kunna spänna fast uppepå tanken eller stänkskärmen på din hoj kanske.

Yamaha Niken, riktigt rolig på slingriga vägar och den gick att lägga ner rejält!
En större motor hade inte varit dumt. Lånehoj medan MascotMotor pysslade om min hoj. Niken.JPG

0e4a043cb75d66514d9640be7c69048a.jpg

Fläskar runt i Roslagen med den gule. Sen glass på Långholmen vid Pålsundet.

Skickat från min iPhone med Tapatalk

I dag blev det långrunda till kanalcafét vid hjälmare docka (Arboga) för en lyxvåffla med hallon soda.

Sitter och är hög på endorfiner fortfarande :)

Rettan fyller snart 15000mil så den lär väl strax vara berättigad pensionärsrabatt på olja & filter :D

20200612_115835_compress17.jpg

StitchIt_20201206051153_320_compress59.jpg

I dag blev det långrunda till kanalcafét vid hjälmare docka (Arboga) för en lyxvåffla med hallon soda.

Sitter och är hög på endorfiner fortfarande :)

Rettan fyller snart 15000mil så den lär väl strax vara berättigad pensionärsrabatt på olja & filter :D

View attachment 454597

View attachment 454598

-Oh sånt gillar jag :) En hoj som fått rulla många mil. Och fin är den också :tummenupp Jag lyfter på hatten.

80 mil i helgen varav 18 mil på Gotland ring. vi va 3 hojar hela dagen som varvade med 4 bilar så det vart mycket körning! Första gången på ringen, fina långa kurvor som satte spår på puckarna:)

Bifogat

• gotland.jpg
    gotland.jpg
    55.1 KB · Visningar: 92
  • gotland2.jpg
    gotland2.jpg
    50.2 KB · Visningar: 79
Jösses vilken värme! 35mil blev det idag med frugan på egen hoj övandes. Här är det vatten och piss paus utanför Skellefteå drivecenter i fällfors.
IMG_20200614_191545.jpg

Nyheter
Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...