Dagens bild

Tomas Lofterud

Avdankad murvel
Gick med
23 Jun 2005
Ort
Tokhult
Hoj
Triumph Sprint 900 -98, Honda Transalp -99, Yamaha FZ1 -07, Triumph Bonneville -65, Yamaha XT660R 2007
Jepp, inget mysigt hojvädet.
Drömmer mig tillbaks till Nordslingan. Eller inte. Fortfarande så både lockar den och skrämmer.
 

Bifogat

  • 524AD1B8-659C-4B14-BE76-4514F66EF051.jpeg
    524AD1B8-659C-4B14-BE76-4514F66EF051.jpeg
    1.6 MB · Visningar: 42

Henrik Y

Officiellt Invalid
Gick med
7 Oct 2004
Ort
Falun
Hoj
Virago 535, Honda CB750F, Suzuki K50, Suzuki GP125, GasGas ES 280.
Huligan där! Vattenkyld K50?
Ja, fast bara på toppen. Självcirkulerande termosifon som jag snickrade ihop av lite grejer jag hade liggandes. Hade lite problem med kylningen först då flänsarna ligger fel för denna motor, tempen stack snabbt över 220°C som var max för mätaren även vid lugn körning. Med luftskopet under cylindern som styr luften genom flänsarna vart det mycket bättre och höll sig kring 150-170°C. Går nog att få ur mycket mer effekt men vill att det ska funka att köra med i skogen också, kan ju tugga på i uppförsbacke på fyran i 30-40 och då toppar den närmare 120 också.

Lite dum cylinder då dom använt samma gjutning som den kortslagiga varianten och bara förlängt loppet så durationerna ligger på 140-190 och det kanske funkar på en scooter med variator då jag upplever att effektbandet blir lite smalt med en dip innan pipan kommer så kan fastna lite mellan 3an och 4an kring 70kmh om jag inte varvar ur 3an tillräckligt men annars kan jag ligga på 90-100 och bara blippa på gasen 25-50%. Är inte så sugen på att slipa i nikasilet men man skulle ha sänkt cylindern någon millimeter och höjt avgasporten motsvarande för bättre blow down.
 

Bifogat

  • IMG_20200502_194447.jpg
    IMG_20200502_194447.jpg
    3.5 MB · Visningar: 26

perjul

Jajamän, visst är det en Biltemahjälm!
Gick med
24 Aug 2007
Ort
Årsta
Hoj
Kawasaki KLX650C
Blev en bra tur om 53 mil i dag. Arkösund besöktes. 38-39 år sen förra gången. Och kärt återseende av Simonsberget i Tunaberg. Här klängde man en hel del under andra halvan av 80-talet.

IMG_20210430_133905-01.jpeg

IMG_20210430_094240-01.jpeg

IMG_20210430_112854-01.jpeg
 
Last edited:

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Ort
Utanför Sötälje
Hoj
Engelska sporthojar
20210430_Första sticket .jpg
Såg i lokaltidningen att det var dags för 60-talare. Inga tider i närheten men vid en SportHall i Haninge fanns det tider. Vägen dit togs naturligtvis via Tullinge. På hemvägen missade jag Hr Lofterud annars hade jag stannat vid Rosenhill också.
 

ZxNystrom

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Feb 2020
Ort
Hedared
Hoj
Kawasaki zx7r 1996, Kawasaki GPZ900r 1991,Kawasaki GPZ900r 1989
f1fabc5ba7616cbf0fb2fc1cf4a6df5f.jpg

Blev mekande idag.
Renoverat ryckutjämnare och monterat en tail tidy
 

hannuse

När resan är målet
Gick med
4 Apr 2013
Ort
Kainulasjärvi
Hoj
13st Yamaha
f1fabc5ba7616cbf0fb2fc1cf4a6df5f.jpg

Blev mekande idag.
Renoverat ryckutjämnare och monterat en tail tidy
Tjusigt.
På den där är det faktiskt helt motiverat att fixa till bakstänkan.
För mig small det av två stycken, innan jag gjorde samma modifikation.
Trodde bara det var otur första gången, men två gånger? :va
Jag tror att den är för lång och tung med blinkers och nummerplåt, så får den rätt "sving" då knäcker man den.
Men trevlig hoj, jag tyckte väldigt bra om den, hade ett mindre problem med elsystemet, det var allt :tummenupp
 

ZxNystrom

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Feb 2020
Ort
Hedared
Hoj
Kawasaki zx7r 1996, Kawasaki GPZ900r 1991,Kawasaki GPZ900r 1989
Tjusigt.
På den där är det faktiskt helt motiverat att fixa till bakstänkan.
För mig small det av två stycken, innan jag gjorde samma modifikation.
Trodde bara det var otur första gången, men två gånger? :va
Jag tror att den är för lång och tung med blinkers och nummerplåt, så får den rätt "sving" då knäcker man den.
Men trevlig hoj, jag tyckte väldigt bra om den, hade ett mindre problem med elsystemet, det var allt :tummenupp

Ja jag tyckte det blev bättre.
Är riktigt nöjd med den, känns lagom liksom, åker ju mycket överallt även en del enduro med den och det funkar.
Saknar lite power om man jämför min 690 jag hade, men man kan inte få allt.
Sen tycker jag om enkelheten, därför jag valde bort t7an även om den kändes enormt häftig.
Tror jag ska ge mig på att pilla lite med sån där o2 fix i framtiden. Vi får se nu vill jag bara åka och leva livet
 

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
hedesunda
Hoj
5
Bästa fulmecket. Någon som känns vid denna hoj?
Det där fula sättet att leda ut kondens/sludge från vevhusventilationen fungerar ju på kort-korta sträckor (typ som posör till närmsta fik) men för längre kan man lika gärna köra med den inbyggda oljefällan och låta den varma motorn/oljan förånga vattnet - så slipper man "coola" colaflaskan.
 
Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC

Triumph Motorcycles har pre...

Ny elektrisk endurohoj: Stark Varg EX!

I förra veckan presenterade...

Var tionde bilist lever inte upp till synkraven

Över 600 000* bilister i Sv...

Top