Huligan där! Vattenkyld K50?Kör på ett kortklipp istället för bild.
Ja, fast bara på toppen. Självcirkulerande termosifon som jag snickrade ihop av lite grejer jag hade liggandes. Hade lite problem med kylningen först då flänsarna ligger fel för denna motor, tempen stack snabbt över 220°C som var max för mätaren även vid lugn körning. Med luftskopet under cylindern som styr luften genom flänsarna vart det mycket bättre och höll sig kring 150-170°C. Går nog att få ur mycket mer effekt men vill att det ska funka att köra med i skogen också, kan ju tugga på i uppförsbacke på fyran i 30-40 och då toppar den närmare 120 också.Huligan där! Vattenkyld K50?
Det där är inte AskersundBlev en bra tur om 53 mil i dag. Askersund besöktes. 38-39 år sen förra gången. Och kärt återseende av Simonsberget i Tunaberg. Här klängde man en hel del under andra halvan av 80-talet.
View attachment 460391
Menar ju Arkösund, ju. Blir till att redigeraDet där är inte Askersund
Tjusigt.
Blev mekande idag.
Renoverat ryckutjämnare och monterat en tail tidy
Tjusigt.
På den där är det faktiskt helt motiverat att fixa till bakstänkan.
För mig small det av två stycken, innan jag gjorde samma modifikation.
Trodde bara det var otur första gången, men två gånger?
Jag tror att den är för lång och tung med blinkers och nummerplåt, så får den rätt "sving" då knäcker man den.
Men trevlig hoj, jag tyckte väldigt bra om den, hade ett mindre problem med elsystemet, det var allt
Det där fula sättet att leda ut kondens/sludge från vevhusventilationen fungerar ju på kort-korta sträckor (typ som posör till närmsta fik) men för längre kan man lika gärna köra med den inbyggda oljefällan och låta den varma motorn/oljan förånga vattnet - så slipper man "coola" colaflaskan.Bästa fulmecket. Någon som känns vid denna hoj?
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|