Tomas Lofterud
Avdankad murvel
- Gick med
- 23 Jun 2005
- Hoj
- Triumph Sprint 900 -98, Honda Transalp -99, Yamaha FZ1 -07, Triumph Bonneville -65, Yamaha XT660R 2007
Den hade säkert dragen plugg = motorcykel. Enkla matchen att borra bort svetsen under insuget och knacka den baklänges och sen jämna till kanten in mot cyllen. Bing 17?Ja, jag vet det är ingen motorcykel…
Nää, den är helt original, var ute och gasade en sväng i snön idag.=Skitkul!Den hade säkert dragen plugg = motorcykel. Enkla matchen att borra bort svetsen under insuget och knacka den baklänges och sen jämna till kanten in mot cyllen. Bing 17?
Man måste kapa bakstänkan. Inte alla som gör det. Detta är med beröm godkänt! Cool moppe!Ja, jag vet det är ingen motorcykel…
En sån där hade jag som första moppe när jag var 12. Minnet påstår att jag gav 110:- för den. Har den ettan upp och tvåan ner?Ja, jag vet det är ingen motorcykel…
Lördagsrunda, igår 22 jan 2022. Lätt kyligt ute runt nollan. Det blev lite över 8 mil.
Jajamänsan, ettan upp och tvåan ner!En sån där hade jag som första moppe när jag var 12. Minnet påstår att jag gav 110:- för den. Har den ettan upp och tvåan ner?
Självklart! Kapa i framkant och tippa upp stänkan så baklyset kom sådär ballt högt upp.Man måste kapa bakstänkan. Inte alla som gör det. Detta är med beröm godkänt! Cool moppe!
Såg inte navborstarna först. Kommer ihåg hur de kändes och hur man krokade ihop dom. Vi köpte dom på HL Sport i Trångsunds centrum. Ganska många år sedan. Å sadellurv är ballt. Då och nu.Självklart! Kapa i framkant och tippa upp stänkan så baklyset kom sådär ballt högt upp.
Jag stålborstar bort Fe2O3 och MoS2-fettar där kromateringen försvunnit. Nya skruvar är för posörer.Photoshop eller nyförzinkat?
Man kan göra så.Jag stålborstar bort Fe2O3 och MoS2-fettar där kromateringen försvunnit. Nya skruvar är för posörer.
Har bara köpt #6-32 UNC skruv till koaxialareläer därifrån via jobbet i mitten av 80-talet mha en inköpsorder från Ericsson Radio Systems AB Gävle. Ska tyvärr debugga TransferTool mot Profotos jämra bauta-SQL-db så det skiter sig. Nästa gång...Du ska inte med till Sifverts imorgon?
View attachment 468031
Liten garagestädning idag. Några hojar fick känna på januarisolen. Den gröna fick nyrenoverad bränslekran.
#hejdåallakonstigastartproblem
Brembokit från z1300.de. Väldigt stor skillnad. Krävs lite för att få stopp på dunderklumpen.Vad är det för skivor på 1300an? E ju liksom inte original det där. Läckra Brembook! Blev det stor skillnad?
Vägde du skivorna och jämförde med original?
Sena 60S intercom
Sena 60 S med förbättrad Me... |
|
Triumph Speed Triple 30 år
Tiden flyger, som man säger... |
|
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield
Royal Enfield har tagit ste... |
|
MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION
MV Agusta firar sitt 80-års... |
|