View attachment 470986Bild från senaste mc turen
Nazistglass!
Att den har flugit under radarn så länge är obegriplig.
Bara en tidsfråga innan drevet drar igång.
Trevlig hoj. Röd!
Den hörs ända hit...
När kriget gick sämre för Tyskland blev de svenska nazisterna mindre självsäkra och i stället för att hälsa öppet med ”heil Hitler” började man använda siffran 88, som motsvarar HH, då H är den åttonde bokstaven i alfabetet.View attachment 470988
View attachment 470989
Men du har öppnat mina oskyldiga ögon. Tänkte inte på det. Och här har jag smaskat i mig 88r på löpande band utan en tanke på dess smutsiga bakgrund. Nu måste jag iväg och köpa ett prepperlager innan PK radarn får korn på det här.
Gick inte det drevet redan 2005 men man hittade större fiskar att steka med en riskfyllt kolorerad variant av Nogger?Nazistglass!
Att den har flugit under radarn så länge är obegriplig.
Bara en tidsfråga innan drevet drar igång.
Minns att storstruten kostade 1,25 men fanns det inte en som hette "Puck", var fyrkantig och kostade 50 öre?Ledsen att ranta sönder en bra bildtråd.
F'låt.
Ja, samma typ av sekundärkränkta människor som nästan dooog över Nogger Black har försökt dra just dom associationerna med 88an.
Historielösa fånar.
88an var helt enkelt produkt #88 som upphovsmannen Trollhätteglass lanserade, och tydligen stannade kreativiteten i glassen.
Jag bjuder på en bild som kompensation för mitt pladdrande.
View attachment 471001
Att notera: "Dubbelpinne" nere till höger försvann huxflux redan innan debatten om Azofärgämnen fick styrfart.
Antar att den var loaded.
Det är mer än 50 år sedan jag åt min sista Dubbelpinne, men jag kan fortfarande känna ett sug och en skugga i munnen av den mycket speciella smaken.
Igloo var för övrigt aldrig ett alternativ.
Slut.
Puck stång, va GB glass då.. Fanns i tre smaker å kostade 30 öre..Minns att storstruten kostade 1,25 men fanns det inte en som hette "Puck", var fyrkantig och kostade 50 öre?
Förstår inte sammanhanget att man refererar 88 glass me flygplan å kanon från andra världskriget... De är bara en glass me ett siffer namn..
Samma sak me nogger å nogger black... Istället för att ta bort en himla god glass så hade man kunnat döpa om den till nogger lakrits, eller någe åt de hållet..
Ohh, Bosse, har du också Trailmax däck?
Verkligen. Jag borde också skaffa extra hjul till mina hojar. Till asfalt, när man ska till Nynäshamn och fika eller på långtripp till Tyskland, samt grusdäck när man bara vill upptäcka bortglömda tomter i terrängen.Har två uppsättningar kompletta hjul till hojen, smidigt att byta hjul om man ska åka asfalt eller grus,
Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|