Dagens bild

Mr Moto

Nu i tvåtaktsträsket
Gick med
26 Jan 2005
Ort
Javisst
Hoj
RVF 400, NSR250 SP
Körde en fikarunda över Blentarp men glömde helt att ta bild på de skånska vidderna. Bjuder på bild från Café Venus i Ystad istället som får pris för Sveriges sämsta pizza, vad ska detta ens föreställa?

View attachment 475900
Konstverket är en tolkning av en acnedrabbad tonårings kamp inför fredagsdiscot då just hon skall vara där som han så gärna vill limma på. Och han håller på att förlora. Känn desperationen. En mycket bra installation, hade gått fint på Liljevalchs. Kan det varit så bagaren/konstnären tänkte?

Fan nu nu kan jag inte köpa pizza på ett tag...
 

Tomas Lofterud

Avdankad murvel
Gick med
23 Jun 2005
Ort
Tokhult
Hoj
Triumph Sprint 900 -98, Honda Transalp -99, Yamaha FZ1 -07, Triumph Bonneville -65, Yamaha XT660R 2007
Södertörn. Kompisen fastna i ett surhål och jag i ett annat hål. Sedan fika. Bra dag.
 

Bifogat

  • 6A373CD8-025A-4513-AE3C-E586B54812DE.jpeg
    6A373CD8-025A-4513-AE3C-E586B54812DE.jpeg
    4.8 MB · Visningar: 39
  • 02E76C94-FBBC-485A-AEBC-F7B243C2A482.jpeg
    02E76C94-FBBC-485A-AEBC-F7B243C2A482.jpeg
    6.7 MB · Visningar: 39

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Ort
Luleå
Hoj
Bara fräna hojar
4fb0459a132c5895bb900a3566a3aa55.jpg

Varför jag inte bor i en stad söderut, #441
 

pimpelgas

Ute å cyklar..
Gick med
20 Jun 2019
Ort
Stockholm
Hoj
rsv4, gsxr1000
Nån tidigare ägare till min fireblade var en riktig stjärnmekare. Varje gång jag skruvar isär nåt på hojen blir det en ny överraskning.
Ikväll var det dags för däcksbyte, möts av denna geniala placering av gummikuddarna när jag rycker loss drevhuben.
Hur fan lyckas man?? ???
B3EF11F0-E6DB-4AF9-9C59-2C4D753D6EFD.jpeg
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Nån tidigare ägare till min fireblade var en riktig stjärnmekare. Varje gång jag skruvar isär nåt på hojen blir det en ny överraskning.
Ikväll var det dags för däcksbyte, möts av denna geniala placering av gummikuddarna när jag rycker loss drevhuben.
Hur fan lyckas man?? ???
View attachment 476034

Jag tror att han tänkt lite men hade otur när han tänkte.

Jag tror han tänkt att det rycken kommer vid acceleration, därav har han placerat allt gummi så det ska dämpa i den rotationsriktningen.
 

TMax500

Kör alla sorters hojar. Live and let live.
Gick med
20 Apr 2009
Ort
Göteborg (Västra Frölunda)
Hoj
Triumph Thruxton 900, Moto Guzzi Bellagio, Vespa 300 GTS, Kawasaki Versys 650
Dagens bild är inte en bild på hojen eller naturen, utan själva turen. Det blev en sväng med Tigern till Fröken Anderssons kafé i Stora Höga. En populär plats för mc-folk på onsdagar. Mycket amerikanska järn men också en hel del annat. Idag såg jag t ex en Yamaha RD 500 som körs av en profil här på SH. (Missade totalt att fotografera den...).

Detta är enbart begripligt/relevant för "locals" från Göteborgstrakten. Ni andra får sitta framför era skärmar utan att fatta så värst mycket... :)

1662583404678.png

Tog mig från Frölundahållet via Wieselgrensplatsen och Hisingsleden (punkt 2-4) upp mot Rödbo, sedan till centrala Kungälv (5) och gamla Trollhättevägen till strax efter Diseröd. Där svängde jag mot Svartedalen (6) och kom ut på "andra sidan" vid Jörlanda (7), nästan framme i Stora Höga (8) där det var paus och mc-spaning.

Hem igen rullade jag förbi Jörlanda, svängde vid skylten mot Marstrand (9), men körde bara en bit innan jag svängde av (10) mot Kareby (11) och tillbaka till Diseröd (en annan väg än tidigare).

Kör man sedan norrut igen en pyttebit från Diseröd kan man hitta en liten väg som går mycket vackert längs Göta älv (12-13). Det står skyltar på ett par ställen "Här slutar allmän väg" men de skyltarna såg jag konstigt nog inte... Utan jag for vidare sakta och fint - utan att störa de som bor där - söderut till Kungälv och den vackra träbebyggelsen på Östra gatan. Därifrån förbi Bohus fästning, mot Säve, förbi Volvo Torslanda (14-15-16) och hem över Älvsborgsbron igen.

Trevlig liten tur på mestadels småvägar (och några få 130-vägar), sammanlagt drygt 12 mil!
 
Last edited:

Surtees

GGG grinig gammal gubbe
Gick med
17 Jun 2018
Ort
Kungälv
Hoj
BMW R1200GS 2017 BMW R1200S
Dagens bild är inte en bild på hojen eller naturen, utan själva turen. Det blev en sväng med Tigern till Fröken Anderssons kafé i Stora Höga. En populär plats för mc-folk på onsdagar. Mycket amerikanska järn men också en hel del annat. Idag såg jag t ex en Yamaha RD 500 som körs av en profil här på SH. (Missade totalt att fotografera den...).

Detta är enbart begripligt/relevant för "locals" från Göteborgstrakten. Ni andra får sitta framför era skärmar utan att fatta så värst mycket... :)

View attachment 476036
Vägen mellan 11-12 är trevlig, synd att det byggs mer o mer utefter den........
 

hannuse

När resan är målet
Gick med
4 Apr 2013
Ort
Kainulasjärvi
Hoj
13st Yamaha
Ha ha
Det syns på bilderna att du är närmare himlen på denna resan!
Ha ha, det kan man säga!
Men nu kommer jag inte mycket högre, i alla fall inte på motorcykel.
5480möh var i alla fall en intressant upplevelse :tummenupp
Kaffet kokar vid typ 85 grader, och har jag inte räknat helt fel så har Enfielden kvar sisådär 12-15hk av sina ursprungliga 25.


7D8DCA43-23CC-41A1-8AF8-647D62B2AAA8.jpeg
 

Surtees

GGG grinig gammal gubbe
Gick med
17 Jun 2018
Ort
Kungälv
Hoj
BMW R1200GS 2017 BMW R1200S
Ha ha

Ha ha, det kan man säga!
Men nu kommer jag inte mycket högre, i alla fall inte på motorcykel.
5480möh var i alla fall en intressant upplevelse :tummenupp
Kaffet kokar vid typ 85 grader, och har jag inte räknat helt fel så har Enfielden kvar sisådär 12-15hk av sina ursprungliga 25.


View attachment 476115
Hur var det att andas???? Jag hade känningar när jag sov uppe på Stelviopasset
 
Nyheter
Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Aki Ajo ny chef för Red Bull KTM Factory Racing MotoGP team

Screenshot KTM förstärke...

Helt ny Yamaha R3

Inför kommande år lanserar ...

KTM kommer med automatlåda

KTM lanserar sin nya halvau...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Screenshot Europeiska in...

KTM presenterar en automatisk manuell växellåda

KTM presenterar sin automat...

Top