Då ska du åka hit någon gång 58.587379665918625, 13.999875753847935 - enda i SverigeView attachment 476172View attachment 476173View attachment 476174View attachment 476175View attachment 476176Fler bilder från helgen. Av någon anledning är jag fascinerad av broar. Rastplatser i buschen långt från stora vägar är som små oaser.
Tja 4 talibaner blev ju levande uppätna av vildsvin i Afghanistan så ett smakprov på dej tar dom nog. ?Jag har ofta undrat vad som kan hända om man ställer hojen och bara springer rakt ut bland dom mörka träden, in i skogen bara. Kan man springa rakt på ett vildsvin? Eller en älg? Och vad gör dom då? Blir dom arga och vill göra illa mig? Eller springer dom ifrån mig, som rådjuren gör?
Vad är oddsen för att jag springer rakt på ett vildsvin?View attachment 476177
Det viktiga är att du klarade dig, därefter hojen ?View attachment 476180
Så nu fattas bara en crach puck skruv m10*65 1,25 sedan rullar hon igen.
Lite silvertape håller i hop den 1 sprucken kåpa, alla andra är hela o konstigt nog alla fästen trots det är kina kåpor, duktigt stryktålig visade det sig.
Den grå krossades av mitt knä som var mellan bilen o hojen knät trök in framskärm en o ryckte loss fronten.
Nya av samma fabrikat är beställda 4300 inklusive frakt lackade och klara.
Nya backspeglar 500.
Så det blev inte så blodigt om jag nu inte beställer den där handbyggda 1kg tunga ljuddämparen från Italien.
Nu visade det sig hur bra riktiga kläder tål smällar level 2 gör skillnad kände ingenting efter crach en o inget fortfarande. Hur en hoddie o kevlar jeans o mc sneaker hade ändrat utgången vet jag ej men troligen till det sämre.
View attachment 476181 på bilden är fronten tillbaka sparkad så ägaren kunde köra hem acen o mej.
All heder till bilägaren som ställde upp på detta.
Just snart 2 veckor efter crach en har inget f bolag hört av sig vare sig dina försäkringar eller Länsförsäkringar, Länsförsäkringar har dessutom inte lyckats skicka en skadeanmälan ännu, fantastiskt?
Jag har ofta undrat vad som kan hända om man ställer hojen och bara springer rakt ut bland dom mörka träden, in i skogen bara. Kan man springa rakt på ett vildsvin? Eller en älg? Och vad gör dom då? Blir dom arga och vill göra illa mig? Eller springer dom ifrån mig, som rådjuren gör?
Nåja, rådjur är naturens tomahawk - målsökande missiler, som springer runt full makaron till de ser en bil och skenar med pannbenet in i framskärmen.Dom hör och ser dig lång innan du är framme och går undan en bit ser dom att du fortsätter efter dom så ger dom sig iväg länge.
Det ser man tydligt tex på rådjur jakt med en långsam hund typ tax. Då ringar dom små rundor först och kollar om den fortsätter sen ger dom sig iväg längre.
Störst chans att du får kontakt med ett djur i naturen är nog under brunsten då kan dom släppa allt vett.
Eller om du skulle komma mellan en liten älgkalv och älgkon men då kan det gå riktigt illa
Lilla parkeringen utanför Sätila känner man ju igen. Fina vägar däromkring. ?utsikt över sjön Lygnern
Jag har ofta undrat vad som kan hända om man ställer hojen och bara springer rakt ut bland dom mörka träden, in i skogen bara. Kan man springa rakt på ett vildsvin? Eller en älg? Och vad gör dom då? Blir dom arga och vill göra illa mig? Eller springer dom ifrån mig, som rådjuren gör?
Mina kusiner ät uppväxta nära Sättila bodde i lärarbostaden till Strömma Lantbruksskola och min moster bor kvar än. Denna sjö Lygnen har man hört talas om att det både åkt hoj och cyklade runt, har en kusin i Bollebygd så nån gång kanske man skulle ta dit och åka runt denna omtalade sjö.utsikt över sjön Lygnern
Det är en fin liten tur på 4-5 mil som jag brukar köra några gånger varje säsong. Gott om kurvor i vacker landsbygd. Värt en omväg. Det är många som kör mc runt sjön och vissa som bor där är skogstokiga på buller och mc i höga hastigheter. Så man får sköta sig lite....Denna sjö Lygnen har man hört talas om att det både åkt hoj och cyklade runt, har en kusin i Bollebygd så nån gång kanske man skulle ta dit och åka runt denna omtalade sjö.
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|