Dagens bild innehåller ingen sporthoj. Så den som inte tål det får blunda. Dessutom några foton som är riktigt mycket off topic. Alltså, som sagt - blunda!
Vespan fick sig en liten lunchtur idag till ett känt göteborgsmål, Långedrag, och restaurangen i GKSS-huset (http://www.gkss.se/). Här ser vi Vespan posera nära f d ångbåtsbryggan, i gamla hamnen.
View attachment 476525
Fin samling Stjärnbåtar, 7-8 st. De äldsta var från 1940/50-tal men det fanns även ett par nybyggda (2010-tal).
View attachment 476526
Man får passa sig så att man inte går på en sådan här!
View attachment 476527
Var det du som var hos Toyman i söndags med tre fina Kawor i olika färger?Blev den gröna i eftermiddagssolen. ?
View attachment 476537Nån pratade ju om kullen här i tråden. Jag åkte upp till koskullskulle i söndags för att jobba, men fick vända hem redan i morse pga jag fick feber natten till idag. Hur som helst, när denna icke mc relaterade men ändå mc relaterade bilden togs var det -1 grad. Bilden är tagen någonstans kring hakkas. 2 timmar senare på e 4 så mötte jag en nyare africatwin med 2 på och full packning. Då var det 6 grader. Vem reser på hoj på dessa breddgrader denna tid på året?
När jag har bestämt att det är för kallt att åka hoj , och jag då möter hojar så måste jag prata med min ”innerbitch” ?Min jobbarkompis kompis åkte till Nordkap förra tisdagen, dom bägge är ju fransmän och han hade innan Nordkap kört från Metz till Korpilombolo, han klagade lite på att TET var för bra vägar hade hellre åkt mindre grusvägar, stigar. Vet inte hur långt han kommit nu på hemvägen men han borde nog vara i Frankrike nu. Hade det inte varit älgjakt hade jag nog hängt med med Fransmännen till Nordkap, men nu är det bara kortare hojutflykter för min del.
Mötte en fullpackad GS idag på väg norrut på vägen från Jockfall men då var det +9 och sol så det var ju fullt okej då.
Ok, då gissade jag rätt. Såg lite för sent att ni på 3 x Kawa var på väg. När ni redan hade lagt i ettan och rullat ett par meter. Hade kommit fram och hälsat annars!Japp! Jag och hustrun på den blå, sonen på den gröna och hans flickvän på den röda.
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|