SJP
Lattepappa
- Gick med
- 15 Apr 2007
- Hoj
- Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Ser najs ut, här är det inte lika lugntÖvat "skogsåka" med yamahan lite grann idag.
View attachment 477766
View attachment 477767
View attachment 477768
View attachment 477769
View attachment 477770
Och kommit fram till att det är förbannat svårt att highsida 46 hästkrafter (men det Kanske går om det är lerigt....)
Inga människor är rätt antal människor.
Måste fråga.DAGENS BILD: GARAGET! Hojen i bakgrunden är det som gäller, är en Honda CB1100RBII 1981. Har i flera år varit ombyggd till en helkåpeversion , likna CB1100R 1983.
View attachment 477781
Så här kom den till mig.
View attachment 477780
Våren 2021. Pandemin. Hämtar den i Göteborg.
View attachment 477782
Försöka få till denna version. 1981 gjordes det 122 stycken i nakenversion....
behöver få till ett 4/2 avgassystem. Ta bort 83:ans kåpställning, instrument och flytta delar ifrån en CB900F 1982. Arbete pågår.....
View attachment 477783
Här är hojen, som den såg ut någon gång på 80 talet med sin original halvkåpa, men redan då ombyggd till 83:ans skjutssadel.
View attachment 477784
Men jag hade bara en cb1100R där, och allt krome är fel på den. Det ska bort. De andra du tänker på är CB900F hojar, Med vänlig hälsning TonyMåste fråga.
Det här med att flera av de CB1100R, som fanns att se vid ditt öppet husevent, hade så mycket kromade detaljer, vad är det? Inte hade de väl kromade blinkers och backspeglar original? Lägger ingen synpunkt på det men är det ett tidsdokument/historisk trend?
I halvkåpsversionen ser man tydligare hur CB1300 knyter an till de gamle legendarerna.
Gillar att du gör lite vad du vill med dem, som det var då!
Där var ju några farbröder till med denna ädla modell och nog var det bling på ett par av dessa också?Men jag hade bara en cb1100R där, och allt krome är fel på den. Det ska bort. De andra du tänker på är CB900F hojar, Med vänlig hälsning Tony
1:a bild, CB1100R 1981 som varit ombyggd till en 83.:a. Ska bli en naken (utan kåpa) 81:a igen.Där var ju några farbröder till med denna ädla modell och nog var det bling på ett par av dessa också?
Bådar gott att det ska bort!
En CB900F -82 hade jag rätt många år. Visst stod det en sån där också?
Tack för korvarna! Kompisen beställde 2 och stod redo med portmonän men Bodil sa nej till betalning och jag var snar att hugga 2 jag också, hungrig som jag var...
Den där hondan vill jag se mer av!Nån som har läst Hundraåringen som klev ut genom fönstret och försvann? Byringe station. View attachment 477965
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
Sena 60S intercom
Sena 60 S med förbättrad Me... |
|