Dagens bild

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Ort
Kalix
Hoj
YZF-R7
Delar som brutits av vid något närliggande gupp...?

Eller vägvisare av högsta klass...?

För att komma till hojklubben - sväng höger vid långgaffeln...
 

PeterDeleter

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Jun 2015
Ort
Tyresö
Hoj
Suzuki GSX-S1000F
Tydligen någon "hojbyggare" utanför Nyköping och stått där i flera år har det sagts mig. Kul grej ?
 

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Ort
Utanför Sötälje
Hoj
Engelska sporthojar
Delar som brutits av vid något närliggande gupp...?

Eller vägvisare av högsta klass...?

För att komma till hojklubben - sväng höger vid långgaffeln...

Tydligen någon "hojbyggare" utanför Nyköping och stått där i flera år har det sagts mig. Kul grej ?

Jag har inte tänkt så mycket mer än att jag borde ta en bild varje gång jag passerat men jag skulle gissa på vägvisare till rätt hus så grannarna slipper besök.

På vägen hem från denna lilla träff där vi var några som tältade i skogen och eldade lite så tog jag mig tid.

20221105_194921.jpg
 

uncletom

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Mar 2020
Ort
Paradiset söder om stan
Hoj
... vilken av dom?
Idag blev det en tur runt några av stockholms fina utegym, just detta var vid Farstanäset. Som motorcyklist är det viktigt att hålla sig någorlunda i form, hålla 'materialet' fast och spänstigt så att säga. Inte minst skinkorna när man sitter länge.

IMG_7763.JPG

Tog tillfället och körde in mina nya SIDI Crossfire 3. Verkligen snygga boots men jag har lite problem med höger fot ännu, men jag jobbar på det. Snart sitter dom som ... foten i stöveln.

IMG_7764.JPG

Jag tog inte ut mig alltför mycket då det måste finnas blod kvar för huvet när man ska hem sen. Jag körde huvudsakligen uppåt-tryck (axlar/övre bröst) i benböjstationen, det är stora tunga stockar dränkta i vatten av flera dagars regn. Så tungt blev det att jag blev yr i bollen, som att svepa en flaska Baileys ?

IMG_7768.JPG

.. bara lukta lite på avgaserna sen så blir allt bra igen.
 

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Offroadhoj, eller stadspendlare? :va

DSC_0738.JPG

Jaja, Bävern, rakt ingen sporthoj iaf. Men som alla rutinerade forumrävar vet, så är det ju rakt ingen sport, att hålla sig on topic.....

Iaf så är det lönge sedan jag fått ihop så här många mil på en "säsong". Lite för att tråk-skrället bara fungerar och fungerar, trots att skicket är, eh, tveksamt. Dels för att det är så förbaskat smidigt att kunna spänna på både gymväska och veckohandling på ett sätt som inte riktigt fungerat på gixxern.

Något lite mer spännande skulle man ju vilja ha till våren dock...
Fast gärna utan att det praktiska får lida. :gubbdjävel
 

uncletom

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Mar 2020
Ort
Paradiset söder om stan
Hoj
... vilken av dom?
Ett dopp i vildsvinens bajsbad. Det här är inte vanlig lervälling från skogen, det är en löst beräknad blandning av bajs och skogens frukter. Det STINKER! Jag skulle gena över något jag trodde var en relativt grund vattensamling på en stig i skogen, ca 20 meter från en välbesökt (rikligt upptrampad) vildsvinsåtel.

"Ohej!" ner i pölen med planen att vada igenom den på 5 sekunder, men ... den var djupare än så och full med mjuk lera i botten. Det resulterade i att bakhjulet totalsläppte och hojen stannade. Entusiasten som satt på välte ner i träsket i försöket att stödja sig med foten i den den bottenlösa leran. Fick slå av hojen, sätta in friläge och baxa den långsamt. Kloakvatten upp till midjan, mesta vänsterhalvan av jackan/armen, och stövlarna skvalpande fulla med den bästa näring en antroposof kan tänka sig (fick lite i munnen med .. !) Enda torra delen på mig var nog högerhandsken och armen. Tvättmaskinen gick halva natten, hojen fick stå i vardagsrummet tills jag kunde tvätta den nästa dag. Och jag fick skrubba.

IMG_7772.JPG

Efter jag vält ner i bajsbadet, tror ni jag vände hem direkt med "fanfanfanbläää.." i huvet? Nej, farbror fortsatte vidare in i skogen i hoppet om att hitta en något RENARE pöl att välta ner i!? Till slut tog det stopp i alla fall med två stammar tvärs över stigen med mossberg på sidorna. Tur det, för när jag kom hem var det mörkt.
 

Björn F

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Oct 2006
Ort
Stockholm
Hoj
-
Igår 10 mil och idag 15. Lågt stående sol. Har solen någonsin stått så lågt som idag? Det gick i 35 blås på motorvägen utanför Hägernäs.
Hur är det med ozonhålet? Det kanske är lagat.


Det blev lite sporttouring på Rumsätravägen. Mötte ett gäng på 15-20 BMW-åkare vid golfbanan. Det blev ett jäkla vinkande men va fan. :)

27125743-BE58-4BFC-999E-3B335917E1BB.jpeg
The crossover.

2155933F-96FA-4E1D-AA43-E772EC43997C.jpeg
Jag vet att du vill ha den. :)

D922BBFA-513F-4869-9047-4EFA4C2BE29A.jpeg
Tvångstankar. Gult är bäst.
 
Nyheter
Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Aki Ajo ny chef för Red Bull KTM Factory Racing MotoGP team

Screenshot KTM förstärke...

Helt ny Yamaha R3

Inför kommande år lanserar ...

KTM kommer med automatlåda

KTM lanserar sin nya halvau...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Screenshot Europeiska in...

Top