Dagens bild

uncletom

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Mar 2020
Ort
Paradiset söder om stan
Hoj
... vilken av dom?
Nånstans i Trollbäcken stannade jag till på denna p-plats när jag såg denna häftiga gröna husbil. En yngre snubbe hade importerat den från Amerika för att tura ner till Italien i den. Jag sa att det var den skönaste grönaste husbil jag sett. Sen att snubben hade en hiskeligt ful katt där inne är en annan femma, den var så ful i fejan att jag bara inte kunde förmå mig att fota den, tyckte så synd om den. Jag var dock tvungen att fråga "Är det en katt det där ..?" - och det var det.

IMG_7790.JPG
 

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Ort
Segeltorp
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Nånstans i Trollbäcken stannade jag till på denna p-plats när jag såg denna häftiga gröna husbil. En yngre snubbe hade importerat den från Amerika för att tura ner till Italien i den. Jag sa att det var den skönaste grönaste husbil jag sett. Sen att snubben hade en hiskeligt ful katt där inne är en annan femma, den var så ful i fejan att jag bara inte kunde förmå mig att fota den, tyckte så synd om den. Jag var dock tvungen att fråga "Är det en katt det där ..?" - och det var det.

View attachment 478610
Var det inte en beige sån där husbil som Walter White och Jessie Pinkman hade när de kokade?

Riktigt frän, den där.
 

Björn F

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Oct 2006
Ort
Stockholm
Hoj
-
Som sagt en helt otrolig dag idag. Sensommar känsla, 15 grader!

View attachment 478469
Mmmm. Och mätarn går till 240 på den där. :)
Parallelltwinar är snabba, det är sen gammalt.

3B7CEA4B-640D-484D-93D2-62CCEAF4C37E.jpeg
Original moraklockor.

92BB3CD3-A008-4B53-9CEA-49C953D59510.jpeg
Hastighetsmätare från en z400 och varvräknaren från min z750-4. Nä jag varvar inte till rödmarkeringen. Sällan över 4500.
 

notrightrider

The truth comes out as the fire burns low.
Gick med
17 Sep 2012
Ort
Halland
Hoj
Pick a number.
Nånstans i Trollbäcken stannade jag till på denna p-plats när jag såg denna häftiga gröna husbil. En yngre snubbe hade importerat den från Amerika för att tura ner till Italien i den. Jag sa att det var den skönaste grönaste husbil jag sett. Sen att snubben hade en hiskeligt ful katt där inne är en annan femma, den var så ful i fejan att jag bara inte kunde förmå mig att fota den, tyckte så synd om den. Jag var dock tvungen att fråga "Är det en katt det där ..?" - och det var det.

View attachment 478610


Dom där är små mästerverk, som var först med en massa saker som senare blev branschstandard.

Bara det att dom ritades, formgavs och byggdes helt in-house General Motors är anmärkningsvärt. Byggdes på lina precis som en normal bil.

Dessutom: drivlinan är standardkomponenter från den vanliga produktionen.
Man använde 455 och TH 425 från Oldsmobile Tornado - som ju var framhjulsdriven, och fick på så vis ett chassi att bygga rekordlågt på.

220px-GMC_Motorhome_Chassis.jpg

Så smart att man knappt kan fatta att det är amerikanskt.


Tänkte ni ville veta.
 

uncletom

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Mar 2020
Ort
Paradiset söder om stan
Hoj
... vilken av dom?
Snart är det slut. Om inte redan. Solen går ner över den livsstil jag haft något kortare än ett halvår nu, och det är dags att ställa undan hojarna. En hård tid väntar, en tid av kyla, mörker och knastrig is under sulorna, antingen det eller blött salt slask.

Och jag har fortfarande inte lärt mig åka på bakhjulet.

IMG_7803b.jpg
 

Björn F

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Oct 2006
Ort
Stockholm
Hoj
-
Snart är det slut. Om inte redan. Solen går ner över den livsstil jag haft något kortare än ett halvår nu, och det är dags att ställa undan hojarna. En hård tid väntar, en tid av kyla, mörker och knastrig is under sulorna, antingen det eller blött salt slask.

Och jag har fortfarande inte lärt mig åka på bakhjulet.

View attachment 478711
Riktigt fin bild. :)
 

Mr_Firestorm

Gudomlig sporthojare
Personal
Gick med
9 Jun 2003
Ort
Avesta
Hoj
Suzuki Gsx-r 600 och Husqvarna Fe 250
Snart är det slut. Om inte redan. Solen går ner över den livsstil jag haft något kortare än ett halvår nu, och det är dags att ställa undan hojarna. En hård tid väntar, en tid av kyla, mörker och knastrig is under sulorna, antingen det eller blött salt slask.

Och jag har fortfarande inte lärt mig åka på bakhjulet.

View attachment 478711

Fin bild ? men både klx:en och din Ktm kan väl förses med dubbdäck?
Jag har märkt att vintern blir lättare att uthärda då.

IMG_20221120_204117.jpg
 
Nyheter
Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Aki Ajo ny chef för Red Bull KTM Factory Racing MotoGP team

Screenshot KTM förstärke...

Helt ny Yamaha R3

Inför kommande år lanserar ...

KTM kommer med automatlåda

KTM lanserar sin nya halvau...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Screenshot Europeiska in...

Top