Dagens bild

Tegel1432

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Sep 2019
Ort
Nej
Hoj
Flera
Vad säger reglerna för en bostadsrätt om vad man får ha inne i en lägenhet? Tänkte mest på mängden bensin och batteri mm
Har aldrig sett några regler för det från brf:s sida iaf. Försäkringsbolagen har säkert ett gäng klausuler. Var ju en som torskade på en brand i batteri för lådcykel, dock oklart om denne hade hemförsäkring.
 

bosse-l

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Aug 2016
Ort
Överkalix
Hoj
Kompressormatad Honda CB250N, Triumph Thruxton 900 -13, Kawasaki KLR650 -99, Suzuki GSX750ES -83, Honda CB400N-82, Honda CB250N -79, Honda CB250N -81
Tycker det behövs lite annat än nästa gröna gräsmattor i denna tråd, även om hojen saknas. Lite skillnad från i fredags med +16, till morgonens -7 så det blev inte hoj idag.

20230423_083648.jpg20230423_083400.jpg
 

Tebax

Kör mindre än önskat
Gick med
14 Mar 2021
Hoj
Hoj med vingar & Kawasaki GPZ500S -96
Jag tog bort mina styrändsvikter på TDMen när jag bytte till ett aluminiumstyre. Japp, Biltemas styren styr bra. Viktminskning 920 gram.
Fortfarande vibrationsfritt, snyggare styre och skönare körställning. Inga handtagsvärmare eller handskydd.

Hemmasvarvade styrändar i aluminium täcker hålen, en insex, en bit hydraulslang, en bricka och en mutter balanserar ut eventuella vibrationer över 200.

View attachment 483339
Du gav mig en idé där tack :tummenupp
Det är ju faktiskt möjligt att klämma in en slang med extra vikter inklämda, in i röränden.
Både på vänster sida och höger (trots gasrullen).
Tror att hojen gynnas av att köras in, växellåda så även vibrationer.
 

Tebax

Kör mindre än önskat
Gick med
14 Mar 2021
Hoj
Hoj med vingar & Kawasaki GPZ500S -96
Lite avis. Trodde nog mer på en vit eller röd för mig.

Ska jag vara ärlig så på Guzzis egna bilder så tycker jag den färgsättningen ser rätt ful ut, men på dina bilder ser den ju riktigt snygg ut! :tummenupp

Grattis till ett bättre utfört arbete än Guzzis marknadsföringsavdelning! :hihi
Färgen är definitivt snygg, och är som många andra färger bäst ”live”.
Jag har förresten förlikat mig med att det inte är de snygga guldfälgarna utan bara svarta.
Det blir för många gula/guldiga nyanser med Öhlins två olika färger.
Men den vita versionen med guldfälgar…mmm ?
Fast jag ville ha Öhlinarna så då blev det den gröna färgen.
Den gröna färgen passar förresten bäst ihop med packväskorna.
 

Tebax

Kör mindre än önskat
Gick med
14 Mar 2021
Hoj
Hoj med vingar & Kawasaki GPZ500S -96
@SJP
Här är några andra bilder, med lite olika ljusförhållanden.
 

Bifogat

  • B011ABC3-18F2-4BE8-9F64-001CA087BFAD.jpeg
    B011ABC3-18F2-4BE8-9F64-001CA087BFAD.jpeg
    5.3 MB · Visningar: 21
  • 90C00509-909E-410E-8C64-A74E95478357.jpeg
    90C00509-909E-410E-8C64-A74E95478357.jpeg
    4.9 MB · Visningar: 22
  • B9170E2C-2AF0-44B8-98F3-97DF494CD6EF.jpeg
    B9170E2C-2AF0-44B8-98F3-97DF494CD6EF.jpeg
    5.2 MB · Visningar: 21

A_NN_A

Saknar min Fireblade )`:
Gick med
5 Sep 2003
Ort
Asarum
Hoj
Ducati Monster S4 Fogarty <3 Annorlunda Suzuki DR 800 Honda Shadow 600 ; Suzuki GSX 400E*Såld, Yamaha SZR660*Såld, CBR 900:)*Såld
Den här bilden har visserligen 9 år på nacken, men idag har vi 10-årsjubileum.
Foggy&Jag.

Under dessa 10år har kroppen periodvis inte varit i skick för körning och många gånger har jag funderat på att sälja. Kommer alltid fram till att jag inte hittar någon bra anledning.

Så när vi ligger runt 20 grader på kvällarna ska förhoppningsvis denna slitna kropp kravla sig upp på tvåhjulingen och njuta av insekterna som slår mot visiret :yoparty

FOGGY.jpg
 

TMax500

Kör alla sorters hojar. Live and let live.
Gick med
20 Apr 2009
Ort
Göteborg (Västra Frölunda)
Hoj
Triumph Thruxton 900, Moto Guzzi Bellagio, Vespa 300 GTS, Kawasaki Versys 650
och njuta av insekterna som slår mot visiret
Det har jag aldrig varit med om. Alltså att njuta när de jävlarna smaskar rakt in i mitt nyputsade visir. Ofta p-r-e-c-i-s framför pupillen så att sikten pajar. Berätta hur man får ut en njutning av det - jag vill veta! ?
 

A_NN_A

Saknar min Fireblade )`:
Gick med
5 Sep 2003
Ort
Asarum
Hoj
Ducati Monster S4 Fogarty <3 Annorlunda Suzuki DR 800 Honda Shadow 600 ; Suzuki GSX 400E*Såld, Yamaha SZR660*Såld, CBR 900:)*Såld
Det har jag aldrig varit med om. Alltså att njuta när de jävlarna smaskar rakt in i mitt nyputsade visir. Ofta p-r-e-c-i-s framför pupillen så att sikten pajar. Berätta hur man får ut en njutning av det - jag vill veta! ?
Det händer aldrig när det är kallt, vilket betyder att när det händer slipper man frysa.
Det är njutningen. :squid
 

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Ort
söderöver
Hoj
utan puts
Det händer aldrig när det är kallt, vilket betyder att när det händer slipper man frysa.
Det är njutningen. :squid
Man kan också få ljuddämparinnanmätet från en framförvarande Fireblade, bestående av utbränd ull och div kol/svavelföreningar, i nyllet. Sånt är traumatiskt för oss som kör med öppet visir...och varmt.

Edit;
För att "add pain to misery" bör det pekas ut att nämnda Fireblade framfördes och ägdes av ingen mindre än A_NN_A själv.
 
Last edited:

Micke R

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 May 2014
Ort
Höglandet
Hoj
8 singlar och 5 par -51 till -13
Det har jag aldrig varit med om. Alltså att njuta när de jävlarna smaskar rakt in i mitt nyputsade visir. Ofta p-r-e-c-i-s framför pupillen så att sikten pajar. Berätta hur man får ut en njutning av det - jag vill veta! ?
Enkelt. Har man kört hoj innan visiren fanns vet man. En humla som träffar kinden i 180 är synnerligen oskönt. Hade en kompis som fick ett stenskott som slog av en halv framtand.
Ren njutning att putsa av ett visir i stället.
 

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Ort
söderöver
Hoj
utan puts
Enkelt. Har man kört hoj innan visiren fanns vet man. En humla som träffar kinden i 180 är synnerligen oskönt. Hade en kompis som fick ett stenskott som slog av en halv framtand.
Ren njutning att putsa av ett visir i stället.
Ingen ser tåren bakom brillorna när man fått någon humla/monsterbagge/geting/whatever på kindkotan. När det kommer småfågel kan det gå illa. Senast tror jag det var en fet duva. Träffade lyckligt för min del, olyckligt för fågeln. Såg inte var den blev av men kläggigt blev det. Vågade inte släppa styret med vänstern om axeln skulle vara paj, omutifall jag inte skulle kunna köra. Som en rejäl tackling på axeln och en rejäl "shottablängare" på vänstersidan av hjälmen samtidigt.
Höll mig på hjulen, hastighet ca 140 på avsläpp utanför Arkelstorp.
Även kört in i gadden på getingar, 2 st samma dag. 1 på överläppen mellan Rumskulla och Vimmerby. Fantastisk väg! Kunde ju inte släppa av där. 1 på kindkotan när jag på kvällen släppte av på väg in i blekingebyn jag bor i. Såg slät och ung ut på högra ansiktshalvan morgonen efter...
Ändå inte lyckats vänja mig av med att köra med öppet visir.
 

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Ort
Utanför Sötälje
Hoj
Engelska sporthojar
20230422_073217.jpg

Och naturligtvis ingen djefla musik i naturen annat än eldens sprakande och fåglarnas sång på morgonen.
För att glädja majoriteten av forumets medlemmar står en av gruSHojarna, som även körs till vinterträffar, främst i bild! :tungan Kördes av träffens "yngling" kom vi fram till. :hihi
 

Tomas Lofterud

Avdankad murvel
Gick med
23 Jun 2005
Ort
Tokhult
Hoj
Triumph Sprint 900 -98, Honda Transalp -99, Yamaha FZ1 -07, Triumph Bonneville -65, Yamaha XT660R 2007
Åh en sådan härlig dag!
 

Bifogat

  • C982931B-A29A-4521-A778-28970C0691F7.jpeg
    C982931B-A29A-4521-A778-28970C0691F7.jpeg
    1.8 MB · Visningar: 28
Nyheter
Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Aki Ajo ny chef för Red Bull KTM Factory Racing MotoGP team

Screenshot KTM förstärke...

Helt ny Yamaha R3

Inför kommande år lanserar ...

KTM kommer med automatlåda

KTM lanserar sin nya halvau...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Screenshot Europeiska in...

KTM presenterar en automatisk manuell växellåda

KTM presenterar sin automat...

Top