Dagens bild

Stillsamt parkerad bland mopparna på Väla.

Välskött, men med märken som visar att mätaren slagit runt. En gång...?

Fullkittad med Philips kassettdäck i Stalamakåpan.
Ja, och fullt Stalama-set baktill också.

Raaask motorbågar - den ena knäckt framåt lite grann. Märkligt, men hellre det än att uuuutsticket tar smällen.

Tidiga Öhlin piggyback.

Kåpglaset lite trasigt.
Stalama finns kvar, men har sadlat om.
Jag hade tagit en sväng förbi för att kolla.
Malung ligger inte långt borta med en Kawa 1300.

En snabb slagning berättar att hojen har ny ägare sedan 2021 - men även att den förra vårdnadshavaren behöll hojen i 30 år och släppte den ifrån sig först när han fyllt 80.

Nej, ett dött föremål kan inte berätta några historier. Men det går att läsa tecken runt omkring.


Ett stycke svensk MC-historia - mitt i ett köpeghetto.
 

Bifogat

  • IMG_20230509_162602_537.jpg
    IMG_20230509_162602_537.jpg
    4 MB · Visningar: 50
  • IMG_20230509_162547_316.jpg
    IMG_20230509_162547_316.jpg
    4.2 MB · Visningar: 50
Dagens bild kommer inte från landsvägen utan från garaget. Tänk vad ett nytt luftfilter kan göra! Den gamla damen (15 år och 7000 mil) är nu snabbare än någonsin! :)

Enkla moddar (sådant som H-D-folket kallar "luft och buller") gör susen på en halvt omodern twin, förbättrar gasresponsen och adderar X stycken hästar på topp!
Brum-Brum! ?️?️

1683666149244.png
 
Stillsamt parkerad bland mopparna på Väla.

Välskött, men med märken som visar att mätaren slagit runt. En gång...?

Fullkittad med Philips kassettdäck i Stalamakåpan.
Ja, och fullt Stalama-set baktill också.

Raaask motorbågar - den ena knäckt framåt lite grann. Märkligt, men hellre det än att uuuutsticket tar smällen.

Tidiga Öhlin piggyback.

Kåpglaset lite trasigt.
Stalama finns kvar, men har sadlat om.
Jag hade tagit en sväng förbi för att kolla.
Malung ligger inte långt borta med en Kawa 1300.

En snabb slagning berättar att hojen har ny ägare sedan 2021 - men även att den förra vårdnadshavaren behöll hojen i 30 år och släppte den ifrån sig först när han fyllt 80.

Nej, ett dött föremål kan inte berätta några historier. Men det går att läsa tecken runt omkring.


Ett stycke svensk MC-historia - mitt i ett köpeghetto.

Hade sådana dämpare på 78-an R100RS. Skickade till Kramfors för renovering, vill minnas att det kostade 1500 för bägge. Gjorde mycket för kurvegenskaperna på en gammal hiss-kardanhoj.

Kul med hojar som körs.
 
Så de kan gå. :glömdet
Hoppsan.jpeg
 
Ta sats!!
Eren kul den där, jag tänkte sadla om?
Japp! Vi kom inte överens i början men med högre sadel och att man piskar motorn lite hårdare vid landsväg så är den helt fantastisk.

Svinrolig att köra traktorspår och offroad med. Smidig som fan trots sin storleknoch vikt.

Jag körde också 6,5h i sadeln utan knänoch höftsmärta när jag körde långt sist så den är utmärkt för alla områden.

Men fan så tung med framhjul i mossa om föraren är kass! Hahaha
 
Nyheter
Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Back
Top