Dagens bild

Vad har du gjort, Mensch?!?!

Tror jag fattar. "Något" har intagit en annan position än den avsedda? Säg att det var för du skulle köra den till service och äntligen komma igång, va?
Äntligen, ja. Det var värt att skruva väck skärmen för att däcket kilat fast sig och hela skiten följde med när vi skulle av släpet :hihi

Äntligen, ja. Det var värt att skruva väck skärmen för att däcket kilat fast sig och hela skiten följde med när vi skulle av släpet :hihi
Klantarsle. Sånt gör jag aldrig...om inte någon har råkat se fadäsen. Lojala vänner håller god min och tiger. Sen kommer jag ändå att berätta...precis som du.
Men kul att hojen är på gång. Sen ska du bara övertalas att köra! Den lät så gött när du osmög förbi i Vägga. Längesen nu.

Blev en liten offroad tur idag. Mest asfalt igår.
e8e52d46117b900d612d8c86b550b637.jpg

cfc71e4270ee7d94073274c1e6bc8ba3.jpg

På väg ned ifrån berget. Spännande att köra genom ospårad snö med Sporthoj (tm) och gatdäck men utsikten däruppe är otroligt fin och det medhavda kaffet alltid passande. Ganska brant på sina ställen men där ligger å andra sidan ingen snö kvar. Kompisen med Speed Triple hade det lite tuffare då han hade racestövlar som gav dåligt grepp i snön när man måste skjuta på…

Jag och junioren körde lite ikväll, han på den nyligen införskaffade CRF100:an. Nu börjar det ta sig för honom att köra med med koppling.
20230515_174326.jpg

Ett par remsor av ett uttjänt lakan löser problemet.
Senast häromdagen skulle jag "bara" sätta hojen i stödet en liten stund och fick såklart slita hårt för att få ur den. Lite tyg imellan förhindrar problemet.
Nästa gång tänker jag att jag sätter däcken på asfalt istället :hihi

1684341455859.jpeg
1684341938551.jpeg
Vårkänslor på riktigt.
Hojen precis nyservad och inga restriktioner längre.
Så en hyfsad runda efter jobb och hämtat hojen efter service.
Kändes rätt att stanna och se sig om i naturen, med rapsfälten i början av sin blommning. ?

Ett litet extra avslut på dagen är inte fel det heller ?
1684341767204.jpeg

Nyheter
Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Back