Dagens bild

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Ort
Luleå
Hoj
Bara fräna hojar
1428f725ca4921b900aa965071ff9946.jpg


100 mil enkel väg till Gelleråsen men det finns förutsättningar för att det kommer att bli trevligt.
 

fleece

fleece
Gick med
23 Oct 2004
Ort
nybro
Hoj
Z1000SX -14/ KX250F -14/ SX250 -13
Då sa jag hejdå till min ZX6R idag och välkommen hem till min nya SpörtHöj ZX10R.
Blev en kortare testrunda men hålla sig till 4000 rpm enligt instruktion.
View attachment 484497

Nu blir jag avundsjuk går nämligen och funderar på att köpa en likadan.
Tycker den är grymt snygg och det känns som att det snart är sista chansen att köpa någon 1000cc gatlegal båge något år till sen så försvinner dom nog pga avgasregler mm
 

TMax500

Kör alla sorters hojar. Live and let live.
Gick med
20 Apr 2009
Ort
Göteborg (Västra Frölunda)
Hoj
Triumph Thruxton 900, Moto Guzzi Bellagio, Vespa 300 GTS, Kawasaki Versys 650
En annorlunda illustration som dagens bild. Egentligen inte dagens utan i förrgår. Men vem är här och kan kontrollera sanningshalten i allt som skrivs på SH? :) (Förutom de vanliga då, alltså ryssen, CIA, FRA och några till.)

En eftermiddagssväng från sydvästra Göteborg via många omvägar till Viskans dalgång.
Viskan ni vet, en av Hallands fyra största åar vilka man lärde sig i skolan. "Vi ska äta ni ska laga." (Viskan, Ätran, Nissan, Lagan - för er som tillhör den googlande generationen och aldrig tvingats lära saker utantill.)

Strax över 18 mil, inklusive en extra krok i trakten av Skene. Jag ville se resterna av Örestens fästning (https://sv.wikipedia.org/wiki/Örestens_fästning).

* Depåstopp 1: Lasagnelunch med fruktstund, sittandes på en mur i Kinna. Allt inköpt på Hemköp bredvid.
* Depåstopp 2: Kaffe och kaka på Rydals Herrgård. Kalasfint ställe! Dit får jag köra fler gånger. https://www.rydalsherrgard.se/

1684922953073.png
 
Last edited:

hannuse

När resan är målet
Gick med
4 Apr 2013
Ort
Kainulasjärvi
Hoj
13st Yamaha
Jag har ju två F800S, en röd och en gul. Den gula döptes omgående till "Humlan" och den röda till "Nyckelpigan", din R6 blir väl "Getingen" då.

Passar ju bra på motorljuden också. Eller passar "Myggan" bättre, när du ligger på 15.500 rpm?
Vi får se, det kanske blir "vindpusten" istället?
Trångsynta människor i den moderna världen har tvingat mig att motera på originalsystemet, den så kallade "cisternen" (till skillnad från bilden), den som man lätt kan gömma hela familjen i.
Men nya däck, byte av motorolja, bromsvätska, kylarvätska och en lättare provkörning i solen säger ju att vi är klara för lite trevliga aktiviteter....tror jag.
Tack för att jag får någon som ger mig draghjälp att ge det japanska, rent maskinella underverket, lite "time to shine", provkörning efter oljebyte säger att den går precis som den ska.

IMG_4479_2.jpg

IMG_4536.jpg
 

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Ort
Luleå
Hoj
Bara fräna hojar
Såg ut som att du inte hade något avgassystem alls på bilden. I jämförelse med ”cisternen” alltså. Min låter som en (trasig) elmotor trots titanacra. Iaf med dbkillern i.
 

Plast

Småvild
Gick med
8 Jun 2006
Ort
Rosvik
Hoj
Road glide special 2020. Tenere 700 2021 R1 2000 KTM 890 Adv
Såg ut som att du inte hade något avgassystem alls på bilden. I jämförelse med ”cisternen” alltså. Min låter som en (trasig) elmotor trots titanacra. Iaf med dbkillern i.
Farbror måste kanske ta ut buttpluggen? ?
 
  • Haha
Reaktioner: TCE

Björn F

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Oct 2006
Ort
Stockholm
Hoj
-
Tycker bilden kräver en förklaring så man inte bryter ihop av nyfikenhet, vart är man denna tid på året där det är snö och åker MC?
E134 mellan Haukeli och Röldal. Lite sydost om Odda eller en dagsritt norr om Lysebotn.
Uppe på fjällen är det snö men torra vägar.

Är ute och bockar av platser jag bara sett på tuben. T ex Röldalsfjellet, Låtefossen och Lysebotn med de 27 hårnålarna.

Kanske lite tidigt på säsongen. Hemma skulle det bli 22-26 grader denna vecka. Här är det varierande och nedåt 4-5 grader på nätterna.

IMG_0256.jpeg
 

Tomas Lofterud

Avdankad murvel
Gick med
23 Jun 2005
Ort
Tokhult
Hoj
Triumph Sprint 900 -98, Honda Transalp -99, Yamaha FZ1 -07, Triumph Bonneville -65, Yamaha XT660R 2007
E134 mellan Haukeli och Röldal. Lite sydost om Odda eller en dagsritt norr om Lysebotn.
Uppe på fjällen är det snö men torra vägar.

Är ute och bockar av platser jag bara sett på tuben. T ex Röldalsfjellet, Låtefossen och Lysebotn med de 27 hårnålarna.

Kanske lite tidigt på säsongen. Hemma skulle det bli 22-26 grader denna vecka. Här är det varierande och nedåt 4-5 grader på nätterna.

View attachment 484585
Du är fan hardcore!
 
Nyheter
Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Aki Ajo ny chef för Red Bull KTM Factory Racing MotoGP team

Screenshot KTM förstärke...

Helt ny Yamaha R3

Inför kommande år lanserar ...

KTM kommer med automatlåda

KTM lanserar sin nya halvau...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Screenshot Europeiska in...

Top