Dagens bild

hannuse

När resan är målet
Gick med
4 Apr 2013
Hoj
13st Yamaha
Körde ”kraftens väg”, en fin tur som innebär besök av samtliga 10 vattenkraftstationer efter Luleå älv.
Så start i Boden, och slutdestinationen vid vägs ände i Ritsem.
Väldigt vacker miljö, och imponerande byggen.
Dessutom hade vi tur med vädret.

IMG_7429.jpeg

IMG_7443.jpeg

Tankarna åker också till den mytomspunna Vietaskuppen.
Min farfars bror vad med i det arbetslaget, och det var intressant att höra hans tankar från den tiden.
Och att få tända en bastu med lite näver, sådär så att det ryker in lite lagomt…

IMG_7512.jpeg

Tomas Lofterud

Avdankad murvel
Gick med
23 Jun 2005
Hoj
Triumph Sprint 900 -98, Honda Transalp -99, Yamaha FZ1 -07, Triumph Bonneville -65, Yamaha XT660R 2007
Upp på Hallandsåsen om du vill svänga.
Jorå, men mellan hus och trädgårdsprojekt så är det en bit att köra dit från Ystad-trakten! Lättare att bara sticka ut från huset.

hannuse

När resan är målet
Gick med
4 Apr 2013
Hoj
13st Yamaha
Det fick bli en förlägning av helgen med en dag, på grund av otjänligt väder.
Otjänligt och orimligt att sitta inlåst i en kontorsmiljö tänker jag.
Så då blev det hemåt genom vackra Tornedalen, och det obligatoriska besöket av Holgers Traktormuseum.
Tror det är ca 200 traktorer, kranar, grävare mm att avnjuta, samt en hel del annat från en svunnen tid finns att beskåda.
Bra väder och rejält med tid rekommenderas, för han vill gärna starta några stycken och prata lite om hur dom var att hantera.

Holger_1.jpg

Street Bandit

Sporthojsnörd
Gick med
30 May 2013
Hoj
HD Street Bob,Yamaha xtz660,Yamaha SR500,Zundapp KS 125
Körde ”kraftens väg”, en fin tur som innebär besök av samtliga 10 vattenkraftstationer efter Luleå älv.
Så start i Boden, och slutdestinationen vid vägs ände i Ritsem.
Väldigt vacker miljö, och imponerande byggen.
Dessutom hade vi tur med vädret.

View attachment 488604

View attachment 488605

Tankarna åker också till den mytomspunna Vietaskuppen.
Min farfars bror vad med i det arbetslaget, och det var intressant att höra hans tankar från den tiden.
Och att få tända en bastu med lite näver, sådär så att det ryker in lite lagomt…

View attachment 488607
Det var 1971 ,tror det var ca en halv miljon som var till löneutbetalningarna.Tror det var den tidens största stöld till värdet.

bosse-l

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Aug 2016
Hoj
Kompressormatad Honda CB250N, Triumph Thruxton 900 -13, Kawasaki KLR650 -99, Suzuki GSX750ES -83, Honda CB400N-82, Honda CB250N -79, Honda CB250N -81
Det fick bli en förlägning av helgen med en dag, på grund av otjänligt väder.
Otjänligt och orimligt att sitta inlåst i en kontorsmiljö tänker jag.
Så då blev det hemåt genom vackra Tornedalen, och det obligatoriska besöket av Holgers Traktormuseum.
Tror det är ca 200 traktorer, kranar, grävare mm att avnjuta, samt en hel del annat från en svunnen tid finns att beskåda.
Bra väder och rejält med tid rekommenderas, för han vill gärna starta några stycken och prata lite om hur dom var att hantera.

View attachment 488649
Man ska då komma ihåg att Holger sålde av ett hundratal traktorer för några år sen men har som sagt runt 200 kvar.

bosse-l

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Aug 2016
Hoj
Kompressormatad Honda CB250N, Triumph Thruxton 900 -13, Kawasaki KLR650 -99, Suzuki GSX750ES -83, Honda CB400N-82, Honda CB250N -79, Honda CB250N -81
En lite udda körning ikväll, har utrustning för att kolla mobiltäckning på hojen. Utrustningen har fått åka på ställe den nog aldrig normalt kommer att åka till.
20230821_192232.jpg20230821_192315.jpg

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja

bosse-l

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Aug 2016
Hoj
Är det någonting du jobbar med normalt?
Eller var du speciellt inhyrd för den här gången?
Bosse vill att du kollar täckningen hos honom....

Jobbar inte med detta men jobbat åt kommun på VA, men i en lite kommun som våran jobbar ju alla väldigt tätt så även om jag inte jobbar med IT har jag ibland blivit lite inblandad i vissa saker på IT.

Vi har väldigt dålig täckning i området efter älven där jag bor och jag och många andra har klagat en hel del. Vi kan knappt ringa inomhus och är hänvisade till mobilt bredband vilket funkar kasst och operatörerna skiter totalt i oss.

En på IT avdelningen kom med utrustningen för att den ska åka runt med sopbilen men tyckte att jag kunde ta den och åka runt lite just för att man skulle få mätningar där man kanske inte normalt mäter för att få större spridning på mätningarna.

Hur detta funkar har jag inte aning om men det är två telefoner med flera simkort som på nåt vis loggar täckningen här finns kanske lite mer info https://www.tackningskollen.se/

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Hoj
YZF-R7
Det blir många korta kvällsturer under augusti.

a4ede76d9ba9fe30dfc7f11d3d1b8e49.jpg

Nyheter
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...