Bra att komma ihåg ett "undvik"! Ett annat undvik är papper på visir. Skaffa en större lapp för glasögonputs (man får tvätta den efter varje "myggkörning") samt - om det ryms på hojen - en flaska Motuls Visor Cleaner.Dagsen sista bild, och pris till Veckans Snåljåp, kommer från Raggarköket i Sandhult (strax utanför Borås). När jag bad om en servett för att göra rent visiret svarade innehavaren att jag kunde få köpa en servett. Det var så många som kom till dem om samma sak, sade han, och servetterna var till för deras gäster.... Det skall jag inte glömma!?
Jo, den känns igen - just Dalsland är bra - många vägar utan bostäder intill
Jo, papper sägs repa och det stämmer nog. Och visir är dyra!Bra att komma ihåg ett "undvik"! Ett annat undvik är papper på visir. Skaffa en större lapp för glasögonputs (man får tvätta den efter varje "myggkörning") samt - om det ryms på hojen - en flaska Motuls Visor Cleaner.
Ryms inte det så finns liknande vätskor på småflaska i glasögonaffärer - ex. Zeiss Lens Cleaner. De är dyrare än Motuls, men när en flaska är slut så fyller man från Motulen.
Vätskorna funkar på glasögon med plastlinser så de funkar på visir också
Vaffö då fö?Bra att komma ihåg ett "undvik"! Ett annat undvik är papper på visir. Skaffa en större lapp för glasögonputs (man får tvätta den efter varje "myggkörning") samt - om det ryms på hojen - en flaska Motuls Visor Cleaner.
Ryms inte det så finns liknande vätskor på småflaska i glasögonaffärer - ex. Zeiss Lens Cleaner. De är dyrare än Motuls, men när en flaska är slut så fyller man från Motulen.
Vätskorna funkar på glasögon med plastlinser så de funkar på visir också
Papper repar. Tom glasögon av glas tar stryk av papper. Vet av erfarenhet. Om man vill ha gratisalternativet så tvättar man visiret med tvål o vatten samtidigt som man tankar o går på muggen.Vaffö då fö?
Lite kranvatten och en pappershandduk är allt man behöver, allt annat är bara till för att få ge bort sina pengar.
Har använt några droppar vatten och ett ark serla jag i alla tider.Papper repar. Tom glasögon av glas tar stryk av papper. Vet av erfarenhet. Om man vill ha gratisalternativet så tvättar man visiret med tvål o vatten samtidigt som man tankar o går på muggen.
Googla - will paper towels scratch glasses
Kom att tänka på denna hoj jag fotade vid Nordschleife för några år sedan…Det är gott om insekter i luften. View attachment 488599
Fy fan... ... ett helvete å göra rent det där...Kom att tänka på denna hoj jag fotade vid Nordschleife för några år sedan…
View attachment 488765
Lyckades du starta var det nog inte batterietMälaren runt blev för mycket för Busan.
Batteriet valde att ge upp efter klaffbron i Södertälje. Kändes som 2 miljoner hojar bakom som jag hoppas fick en kanondag. För mig blev det tack och godnatt tyvärr?. Mycket trevlig chaufför från Assistanskåren i Södertälje som jag vill ge stort kred till?.
Täckningen ärJobbar inte med detta men jobbat åt kommun på VA, men i en lite kommun som våran jobbar ju alla väldigt tätt så även om jag inte jobbar med IT har jag ibland blivit lite inblandad i vissa saker på IT.
Vi har väldigt dålig täckning i området efter älven där jag bor och jag och många andra har klagat en hel del. Vi kan knappt ringa inomhus och är hänvisade till mobilt bredband vilket funkar kasst och operatörerna skiter totalt i oss.
En på IT avdelningen kom med utrustningen för att den ska åka runt med sopbilen men tyckte att jag kunde ta den och åka runt lite just för att man skulle få mätningar där man kanske inte normalt mäter för att få större spridning på mätningarna.
Hur detta funkar har jag inte aning om men det är två telefoner med flera simkort som på nåt vis loggar täckningen här finns kanske lite mer info https://www.tackningskollen.se/
Täckningen är
ett av två steg för att kunna utnyttja mobilnätet
det andra steget är att det finns tillräcklig kapacitet
Vilket det (kapacitet) ofta inte finns för telefonsamtal hos Tele2 / Comviq
(bara en kan vara billigast !)
och då blir det nått i stilen
"Abonenten du söker kan inte ta ditt samtal just nu men du kan skicka ett SMS"
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |