Sukkaha
Gudomlig sporthojare
Lyckades få till en runda med fajjtern idag. Härlig avrundning på helgen.
[/IMG]
Lyckades få till en runda med fajjtern idag. Härlig avrundning på helgen.
[/IMG]
Härlig bildkomposition.
Solen på väg ner över det postapokalyptiska landskapet. Bara en fighter som hukar i skuggan vågar dröja sig kvar ute, inför det annalkande mörkret när monstren tar över vägarna.
Monstren - de fyllekörda bilarna längs promillevägarna hade blivit fler och fler de senaste åren och regerade nu vägarna från bygdegården full-ständigt på helgerna.
Fightern funderade över sina valmöjligheter.
Han kunde ta striden.
Men, det vore en pyrrusseger.
Han kunde bara stoppa en enda fyllebil, sen var han slut. Slut som fighter, slut som motorcykel.
Kanske skulle en byggherre förbarma sig över honom. "Den där ser ju extra kort ut! Den kan vi bygga bobber av ."
Han rös i solnedgången.Det vore faktiskt ett öde värre än döden.
Han njöt av att dröja sig kvar lite till, lite mer än som var nyttigt. Det skärpte hans sinnen. Det blev ett bränsle för hans kreativitet.
Nej, att ta sig an problemet head-on var inte rätt.
Han skulle utnyttja terrängen, sätta igång en kedja av händelser, som kanske, kanske...
Vägen var nyasfalterad. Det var något av det sista som staten gjorde innan kollapsen.
Han skulle hämta motardkidsen som höll till i det sönderkörda industriområdet med alla potthålen.
Dom skulle äällsskkaa den sammetssläta ytan och brappa satan dagarna i ända, och kanske kvällar och nätter också.
Det fanns ett löst sammansatt medborgargarde! Det bestod av dörrvakter, besiktningsmän, vägtransportledare och andra jobbiga typer som man brukar hitta i föreningsstyrelser. Dom var sällan utanför staden, men dom skulle självklart följa med motarderna ut från industriområdet till landet och börja agera rundningsmärke. Ja, eller 'hårdbevaka sträckan" som dom själva uttryckte det.
Detta i sin tur skulle hålla fyllebilarna borta.
Kanske en seger, om bitarna föll på plats.
Fyllekörningen kring Dagsås- och Okome bygdegårdar skulle kanske öka, men det var ärligt talat inte hans problem.
Han var smart och snygg, men inte allsmäktig och allerstädes närvarande.
Speciellt inte det sista. De andra som inte fått följa med ut idag brukade bli oroliga när han var ute sent.
Det lilla apebarnet var rent ut rädd för mörkret.
Dags att dra sig hemåt. Han skulle komma ihåg att ladda lite extra det sista, så att han tog med sig extra värme in i garaget till de andra.
Strålningsvärmen och knäppningarna när motorn svalnade gjorde illusionen av en mysig brasa mitt i garaget komplett.
Han var inte bara störst och starkast, han var snällast också...
Du har för mycket fritid! Men grannt skrivet.
Angående fajters, är en SF med V4 på ingående??
Gul 4TX? Var också i trakterna med banhojen, fast den står lastad i racebussen så det räknas nog inte. Mötte en TDM åt det hållet.20 mil idag med TDMen . Gräddö (Norrtälje/Kapellskär) t.o.r.
Har ju nästan bara kört med Kawan sedan jag kom hem. Leendet höll i sig hela vägen upp. Gillar mina hojar.
Stötte på denna Moto Guzzi som jag gillar. Mycket alujumjum, 18" fram men usd...
Skickat från min iPad med Tapatalk
- var faen har du vatt
Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tankskydd till GSA
ULTIMATE tankskyddWunderlic... |
|
Körkortet får nytt utseende
Det var åtta år sen sist, m... |
|
Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC
Triumph Motorcycles har pre... |
|
Ny elektrisk endurohoj: Stark Varg EX!
I förra veckan presenterade... |
|
Var tionde bilist lever inte upp till synkraven
Över 600 000* bilister i Sv... |