Dagens bild

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Hoj
Honda CBR1000F, Suzuki DR650, Yamaha MT09 avverkat: olika
Ett inlägg helt utan bilder och ett utan motorcyklar. Vart är världen på väg?

Plast

Småvild
Gick med
8 Jun 2006
Hoj
Road glide special 2020. Tenere 700 2021 R1 2000 KTM 890 Adv
Jag servade en s
Thunderace 1000 idag. Tänkte att den här var ovanligt fräsch. Den hade gått 10400mil!!! Så din lär ju hålla länge!

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Hoj
Engelska sporthojar
Jag tog ingen bild, men jag LOVAR att jag körde Bogesund för första gången på några år. Tyckte nog jag var snabbare förr, och så hade de lagt in några nya krön och kurvor som överraskade. En Triumph Sprint -98 var kanske inte det jag körde senast där heller. Fint i Waxholm!
Fika på nya Triumphcenter i Upplands Väsby. Hem i rusningstrafik och stopp i Eugeniatunneln. Rätt svettig nu. Kan vara fel tråd, men semikokt hjärna orkar inte hitta mer lämplig.
”dagens bild utan bild!”
Nu är du gammal murvel så då kan du framställa bilder med ord! :tummenupp
Lättare dessutom om man kört både Boge och en Sprint 1998! :hihi

Men nu ville TS att det skulle finnas regler för denna tråd. Läste första inlägget och där står det...

Dock har jag valt att ha med några simpla regler:
¤ Endast hoj-relaterade bilder.
¤ Endast bilder som du har fotat eller om bilden föreställer dig. (Dock måste du ha tillåtelse från fotograf i det senare fallet)
¤ Endast en bild per post. Alltså ingen spamming. Visst kan undantag göras om bilderna är exceptionellt bra eller liknande. Men försök hålla er till en bild per post.

¤ Beskriv gärna bilden, t ex känslan, vädret eller situationen. Det ger ännu en dimension till tråden!

Dagens bild

Tjena,

Har sökt men inte funnit någon sån här tråd så;

Jag tyckte att det var dags för en ny tråd här på Sporthoj.se Jag har saknat en tråd där man postar sina senaste hoj-relaterade bilder. Bilderna kan vara ifrån den senaste utflykten, en dag på banan eller liknande. Tanken är att man ska kunna hämta inspiration/motivation i denna tråd samt (förhoppningsvis) betrakta många bra foton!

Dock har jag valt att ha med några simpla regler:

¤ Endast hoj-relaterade bilder.

¤ Endast bilder som du har fotat eller om bilden föreställer dig. (Dock måste du ha tillåtelse från fotograf i det senare fallet)

¤ Endast en bild per post. Alltså ingen spamming. Visst kan undantag göras om bilderna är exceptionellt bra eller liknande. Men försök hålla er till en bild per post.

¤ Beskriv gärna bilden, t ex känslan, vädret eller situationen. Det ger ännu en dimension till tråden!

Den här tråden har alla förutsättningar för att bli en sann långkörare, och hjälps vi åt att sköta tråden enligt de enkla reglerna ovan, så är jag bombsäker på att detta kommer bli den längsta och på sitt sätt roligaste tråden på Sporthoj.se... Någonsin!

Som alla märkt så är avvikelse från ämnet är en viktig del av SportHoj! :hihi

Denna tråd handlar väldigt sällan om fördelarna med att köra motorcykel för att slippa smittas av Corona... :crash

Som varandes avvikare, inte bara genom att tillhöra minoriteten på SportHoj som kör SportHoj, så tänkte jag dessutom följa TS regler genom att lägga upp en,1, hojrelaterad bild tagen av mig själv och beskriva känslan, vädret och situationen.

Således..

Väg 955!!! Plusgrader och här lyser visserligen solen men klädseln berättar att det är regnställsväder. Framför oss har vi en krokig, våt grusväg som rätar sig efter några mil. Grusväg och SportHoj är inte helt fel men när alla potthål är djupa och vattenfyllda, ibland flera decimeter djupa, sänks farten efter andra genomslaget för att kunna köra runt dessa. Den här vägen ligger långt norrut men har trafikerats tidigare så jag vet att där grusvägen tar slut finns Tieva baari, som en oas i öknen, där man kan fika eller äta.

IMG_1301 (2).JPG

Baua

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Aug 2011
Hoj
1988 Suzuki GSX-R 1100 mfl
Startade upp henne idag och på Tisdag nästa vecka blir det regbesiktning.

Bifogat

• E44002DC-AF62-4D73-B9AF-47140DC6625A.jpeg
    E44002DC-AF62-4D73-B9AF-47140DC6625A.jpeg
    4 MB · Visningar: 25
  • 32ECE893-8859-40EF-AD98-4D5ABA1EF9A9.jpeg
    32ECE893-8859-40EF-AD98-4D5ABA1EF9A9.jpeg
    3.4 MB · Visningar: 25

moddlaren

Avliden medlem
Gick med
13 Dec 2016
Hoj
YZF1000R
Väntan på däcken så blev fälgarna av med alla märken o revor dessutom härdlackade. Blir perfekt att vänta till tisdag då däcken kommer från Tyskland.

Eftersom det skulle vara en bild så är det en hoj totalt i bilderna o då en hoj på bild??
IMG_20210709_183156.jpgIMG_20210709_182727.jpgIMG_20210709_182720.jpg

Vindterapi

Medlem
Gick med
4 Jul 2020
Hoj
Suzuki GSX1300R Hayabusa
Är det där vid Äs puss? Ser ut så, om man sträcker sig lite så ser man mitt gamla hus där långt bort i fjärran.

Saknar mitt hus, mitt garage och fullt med hojar var där jämnt, säkert 7 i snitt. Det var tider det.

Stämmer bra! Jo men det är ju sjysst med hus och garage här ute, dock bara en hoj i mitt stall! Vad fick dig att lämna?

Rockmorsan

Långsamtgående fordon
Gick med
28 Aug 2011
Hoj
Suzuki gsx-s1000fz
Stämmer bra! Jo men det är ju sjysst med hus och garage här ute, dock bara en hoj i mitt stall! Vad fick dig att lämna?
En 1800 tals avstyckad gård, vedeldad med vedspis o kakelugn för värme. Gick i snitt 18 kubik ved per år. Jag orkade från nov 2012 till aug 2018. Sen var kroppen slut. Och att fixa fönster, renoverat nästan hela huset, byggt nytt avlopp och ny brunn. Men en sommar duschade vi ute och toapapper gick inte i toan på många månader. Plus trädgård, även om jag gjorde ängsmark av det mesta. Sen högg grannen, Svenska skogsplantor ner skogen bredvid helt och då grät jag och kände att lugnet var förevigt borta. Min dåvarande kille bröt ryggen 2014 så det mesta av allt låg på mig. Många hojar i garaget men varken ork eller tid att köra.

Men jag saknar drömmen jag hade när jag köpte huset till mig och mina barn. Nu har barnen flyttat till eget och till pappan. Nu vet jag att hus orkar jag inte, sorgligt men hoppas läka kroppen så jag kan ta upp hojkörningen igen, den är viktigare för min själ än hus.

bosse-l

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Aug 2016
Hoj
Kompressormatad Honda CB250N, Triumph Thruxton 900 -13, Kawasaki KLR650 -99, Suzuki GSX750ES -83, Honda CB400N-82, Honda CB250N -79, Honda CB250N -81
Premiärtur med GSX:en, tog en tur till brudslöjan en bit ovanför världsmetropolerna Hoppet och Lahanasuando.

Varmt och förgasarna behöver ses över då hojen gick ojämt mellan 80-120 km/h.20210710_111524.jpg

ZxNystrom

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Feb 2020
Hoj
Kawasaki zx7r 1996, Kawasaki GPZ900r 1991,Kawasaki GPZ900r 1989
6d0fafb43e8ef59e392d6c670e7c377d.jpg

Biltemas minilyft var lite kort i rocken för att ta fotpinnarna på teneren.
Längat på dom lite, och självklart världens snyggaste färg

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
5
The Great Escape From The Heat - var dagens uppdrag. +28 bastu vid starten, 8 mil senare i Ockelbo +21, thai-käk och 272/301 till Alfta +19 för kaffe/glass. Rv50 ned till Enviken/Lumsheden och när bilarna stannade pga störtskuren tog även jag skydd, +21. Hemkommen +25 med fötter och knän som "isbitar", ljuvligt!

20210710_174957_x800.jpg

hannuse

När resan är målet
Gick med
4 Apr 2013
Hoj
13st Yamaha
Nu när man har tillgång till en customhoj, så måste jag medge att det är någonting speciellt med detta fenomen.
Man kör inte, utan man åker, eller glider kanske man ska säga, och själva helheten skapar den där känslan av att man är fullständigt oantastbar.
Speciellt när man ser den som här, förevigad i sin rätta miljö, den hårda världen, där bara dom riktigt tuffa klarar sig.

Shadow2_2.jpg

Helst känner jag att min egen profil borde matcha de signaler som hojen sänder ut på ett lite tydligare sätt.
En grym finess är att man under färd har tillgång till en tydlig bild av sig själv, avspeglad i det gigantiska framlyset, och då ser man riktigt hård ut!
Dock så har jag sämre förmåga att odla slokmustasch än kulmage, så det saknas lite innan man känner sig helt bekväm.

Shadow1_1_2.jpg

Den har kanske vissa svårigheter att kvala in i tråden, på grund av klassningen, men med ett lättare trim så borde den faktiskt vara en motorcykel, vilket den i alla fall känner sig som.
Och jag gissar att den råa attityden som den sänder ut, gör att den knappast kommer att bli ifrågasatt.
Inte ens på Sporthoj, där en del verkar vara svårt plågade av att nästan ingen kör en riktigt SportHoj, och skulle man definiera en SportHoj idag, så känns det som att även de klagande skulle hamna utanför målgruppen.
Men nu måste jag beställa verktyg för att vårda min begynnande ansiktsbehåring, för under varma dagar som dessa är det skönt med custom, kulmage och kortärmat!
Känns skönt att samtidigt glida in i semester :fyllisar

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
5
Över Garpenberg (nylagd svart asfalt, målad) till Hedemora där lyktinsatsen lät som en marackas. Massor av "I don't give a damn" inklusive tre HD-åkare. En bilist orkade iaf skämta när jag sade "silverkromar lyset". Stoppade en V70 med brinnande frambroms innan lyktan fixades. Vikmanshyttan - Säter - Smedjebacken - Korsheden (med våldsamma dödskurvor från helvetet, dvs skyltat 70 går inte alltid att hålla då det ibland nyper rejält) till Söderbärke och noterade att (nedlagda) korvmojens kaffe-glass fick vänta till Avesta där en Traja iaf orkade heja.
lyktinsats-borked.jpg
<edit>Sprucken innersarg i flimsig 0.5 plåt och 2 urgängade M3-skruvar. Sprucken redan från fabrik då även sprickan delvis var gulkromaterad. Fixades med silverlod och gummilim.</edit>

Last edited:
Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...