L. Mäkinen
Gudomlig sporthojare
Ett inlägg helt utan bilder och ett utan motorcyklar. Vart är världen på väg?
Nu är du gammal murvel så då kan du framställa bilder med ord!Jag tog ingen bild, men jag LOVAR att jag körde Bogesund för första gången på några år. Tyckte nog jag var snabbare förr, och så hade de lagt in några nya krön och kurvor som överraskade. En Triumph Sprint -98 var kanske inte det jag körde senast där heller. Fint i Waxholm!
Fika på nya Triumphcenter i Upplands Väsby. Hem i rusningstrafik och stopp i Eugeniatunneln. Rätt svettig nu. Kan vara fel tråd, men semikokt hjärna orkar inte hitta mer lämplig.
”dagens bild utan bild!”
Dagens bild
Tjena,
Har sökt men inte funnit någon sån här tråd så;
Jag tyckte att det var dags för en ny tråd här på Sporthoj.se Jag har saknat en tråd där man postar sina senaste hoj-relaterade bilder. Bilderna kan vara ifrån den senaste utflykten, en dag på banan eller liknande. Tanken är att man ska kunna hämta inspiration/motivation i denna tråd samt (förhoppningsvis) betrakta många bra foton!
Dock har jag valt att ha med några simpla regler:
¤ Endast hoj-relaterade bilder.
¤ Endast bilder som du har fotat eller om bilden föreställer dig. (Dock måste du ha tillåtelse från fotograf i det senare fallet)
¤ Endast en bild per post. Alltså ingen spamming. Visst kan undantag göras om bilderna är exceptionellt bra eller liknande. Men försök hålla er till en bild per post.
¤ Beskriv gärna bilden, t ex känslan, vädret eller situationen. Det ger ännu en dimension till tråden!
Den här tråden har alla förutsättningar för att bli en sann långkörare, och hjälps vi åt att sköta tråden enligt de enkla reglerna ovan, så är jag bombsäker på att detta kommer bli den längsta och på sitt sätt roligaste tråden på Sporthoj.se... Någonsin!
Är det där vid Äs puss? Ser ut så, om man sträcker sig lite så ser man mitt gamla hus där långt bort i fjärran.
Saknar mitt hus, mitt garage och fullt med hojar var där jämnt, säkert 7 i snitt. Det var tider det.
En 1800 tals avstyckad gård, vedeldad med vedspis o kakelugn för värme. Gick i snitt 18 kubik ved per år. Jag orkade från nov 2012 till aug 2018. Sen var kroppen slut. Och att fixa fönster, renoverat nästan hela huset, byggt nytt avlopp och ny brunn. Men en sommar duschade vi ute och toapapper gick inte i toan på många månader. Plus trädgård, även om jag gjorde ängsmark av det mesta. Sen högg grannen, Svenska skogsplantor ner skogen bredvid helt och då grät jag och kände att lugnet var förevigt borta. Min dåvarande kille bröt ryggen 2014 så det mesta av allt låg på mig. Många hojar i garaget men varken ork eller tid att köra.Stämmer bra! Jo men det är ju sjysst med hus och garage här ute, dock bara en hoj i mitt stall! Vad fick dig att lämna?
Snyggt gjort!Väntan på däcken så blev fälgarna av med alla märken o revor dessutom härdlackade. Blir perfekt att vänta till tisdag då däcken kommer från Tyskland.
Eftersom det skulle vara en bild så är det en hoj totalt i bilderna o då en hoj på bild??
View attachment 462208View attachment 462209View attachment 462210
Jösses. En fototapet på den där i sin mancave.
Snygg bild, och gillar personligen just den modellen, med runda lysen
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |