Dagens bild

JPT

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Mar 2011
Ort
Skarlunda
Hoj
Par stycken Ktm:er

Impact

P.i.t.A
Gick med
27 Sep 2007
Ort
Halmstad
Hoj
1090r -17, 990SMT -09
Är det på en Ktm adventure?? Ser ut som de...
Ljuddämparen va är det för någon?.
Ser ut att vara helt i kolfiber.. Skulle gärna byt själv till ett i kolfiber å få ett dovare ljud på hojen..
Har i dags läget Acra dämpare då...
Jupp, min 1090r. Det är i kolfiber och tillverkat av EXAN (italienskt? 3500?). Det är en "universaldämpare" som säljs med olika rör "framför" för att det ska passa olika hojar. Köpte det begagnat av @NPGA och efter första provkörning så smälte blinkersen (!!), eftersom klåparna gjort röret med en böjning så att avgaserna hamnar liiite gör högt upp. Hur korkat som helst att inte låta det ligga 5 cm lägre... @NPGA fick inte problemet eftersom han hade miniblinkers..
Ljudet är riktigt bra. Inte överdrivet, det orkar jag inte med längre, men original hörs ju ingenting.. Ljudets karaktär kan ju styras av materialet men styrkan beror mer på hur mycket packning som är i keepInventory med mera.. Kanske lite dovare än andra material..?
 

uncletom

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Mar 2020
Ort
Paradiset söder om stan
Hoj
... vilken av dom?
Utegymmet korsningen Alhagsvägen - Albyvägen, och den "Tjeckiska buren". En mångsidig ställning för att göra dom flesta styrkeövningar. Vad jag saknar är endast hantlar och eventuellt en skivstång.

IMG_3494.JPG
 

uncletom

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Mar 2020
Ort
Paradiset söder om stan
Hoj
... vilken av dom?
Bra sammandrag av hojen, Plast. Tackar. Och helt rätt miljö också, var är det du kör nånstans?

.. "modes is nonsense bullshit" - (y) precis så känner jag.

Och ja, gasen måste vara ganska så linjär, definitivt inte ha 'egna kurvor', det förvirrar, speciellt när kurvorna går att ändra.

Du är bra på bakhjulet där ? , kollar lite mer på din kanal där.

Du märker inga korkade 'problem' med din hoj, som vissa här på forumet som köpt KTM?

Skönt att du inte sålde din T7a för denna. Tenere Rally måste ju vara bättre hur som helst, eller?
 

Plast

Småvild
Gick med
8 Jun 2006
Ort
Rosvik
Hoj
Road glide special 2020. Tenere 700 2021 R1 2000 KTM 890 Adv
Bra sammandrag av hojen, Plast. Tackar. Och helt rätt miljö också, var är det du kör nånstans?

.. "modes is nonsense bullshit" - (y) precis så känner jag.

Och ja, gasen måste vara ganska så linjär, definitivt inte ha 'egna kurvor', det förvirrar, speciellt när kurvorna går att ändra.

Du är bra på bakhjulet där ? , kollar lite mer på din kanal där.

Du märker inga korkade 'problem' med din hoj, som vissa här på forumet som köpt KTM?

Skönt att du inte sålde din T7a för denna. Tenere Rally måste ju vara bättre hur som helst, eller?
Inga problem med den ännu. Det kommer komma fler klipp under hösten, bland annat 5 saker jag inte gillar och 5 saker jag gillar. På både t7 och 890in.
Teneren är bättre om man gillar att köra lite mer forcerat. Vill man smyga runt och ta det mer piano så skulle jag välja 890 adventure s. Men det är bara vad jag tycker och jag är inte någon fantom på att köra.

Jag kör i denna filmen i byn som jag bor i. Är aldrig längre bort från min gård än typ 3 kilometer :p
 

bosse-l

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Aug 2016
Ort
Överkalix
Hoj
Kompressormatad Honda CB250N, Triumph Thruxton 900 -13, Kawasaki KLR650 -99, Suzuki GSX750ES -83, Honda CB400N-82, Honda CB250N -79, Honda CB250N -81
Förmodligen sista lite längre svängen för i år för på onsdag börjar älgjakten. Besiktning av KLR:en i Boden och ett tråkigt ärende i Luleå men det blev 31 mil idag.

Var inte så kul till Boden, då jag startade hemifrån kl 06.00 för att besiktas kl 08.00. +0,9 grader och is på rutorna på bilen som stod ute och sjuk dimma med sikt på kanske 50-100 m under stora delar av vägen, lite skillnad då man kom hem och det var +17.
 

Bifogat

  • 20210827_125350.jpg
    20210827_125350.jpg
    7 MB · Visningar: 14

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Ort
Segeltorp
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Det går MYCKET fortare än vad du tror… :)

Bra Youtube-klipp!
+1 på den.

Fyllde 45 för ett par veckor sedan. Kände mig gammal. Sen tänkte jag på att Farbror Melker var 43 vid inspelningen av Vi på Saltkråkan och Sven Melander var under 40 i Sällskapsresan. Det tillkommande att jag blir leggad på bolaget och ofta strävar efter att wheela fick mig att inte känna mig fullt så gammal.
 

Plast

Småvild
Gick med
8 Jun 2006
Ort
Rosvik
Hoj
Road glide special 2020. Tenere 700 2021 R1 2000 KTM 890 Adv
Alfons Åbergs pappa var väl 32år och flintskallig i böckerna. Jag är 35 men ser ut som 26 och en halv. Inbillar jag mig ?
 

ZxNystrom

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Feb 2020
Ort
Hedared
Hoj
Kawasaki zx7r 1996, Kawasaki GPZ900r 1991,Kawasaki GPZ900r 1989
Alfons Åbergs pappa var väl 32år och flintskallig i böckerna. Jag är 35 men ser ut som 26 och en halv. Inbillar jag mig

Själv är man 34år, ser ut som 25 (16 år utan skägg) känner mig 72 i kroppen och 90 i psyket pga av galna ungar,hundar och kärring…
Nån mer?
 
Nyheter
Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Aki Ajo ny chef för Red Bull KTM Factory Racing MotoGP team

Screenshot KTM förstärke...

Helt ny Yamaha R3

Inför kommande år lanserar ...

KTM kommer med automatlåda

KTM lanserar sin nya halvau...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Screenshot Europeiska in...

KTM presenterar en automatisk manuell växellåda

KTM presenterar sin automat...

Top