Dagens bild

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Ort
Utanför Sötälje
Hoj
Engelska sporthojar
Vägarbete söder om Pello på svenska sidan så vi tog finska sidan. Men också för att kolla hur svårt det var att korsa gränsen. Ovant med gränskontroll där det bara varit en skylt tidigare.
Beväpnad polis med skottsäkra västar stod vid Aavasaksa men pratade mer motorcykel än kolla Coronapass! :tungan
Pello hade inga poliser utan bara coronatestpersonal som vinkade glatt varje gång jag körde över för att handla... Svenska sidan hade ingen gränskontroll.

20210728_175103 (2).jpg
 

TMax500

Kör alla sorters hojar. Live and let live.
Gick med
20 Apr 2009
Ort
Göteborg (Västra Frölunda)
Hoj
Triumph Thruxton 900, Moto Guzzi Bellagio, Vespa 300 GTS, Kawasaki Versys 650
”Vinka glatt”? Inte så konstigt. När någon kör förbi på en gul Daytona av de snyggaste årsmodellerna - kan man bli annat än glad då? :) :tummenupp

*vill också ha en gul Daytona*
 

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Ort
Luleå
Hoj
Bara fräna hojar
Vägarbete söder om Pello på svenska sidan så vi tog finska sidan. Men också för att kolla hur svårt det var att korsa gränsen. Ovant med gränskontroll där det bara varit en skylt tidigare.
Beväpnad polis med skottsäkra västar stod vid Aavasaksa men pratade mer motorcykel än kolla Coronapass! :tungan
Pello hade inga poliser utan bara coronatestpersonal som vinkade glatt varje gång jag körde över för att handla... Svenska sidan hade ingen gränskontroll.

View attachment 463263

Jag mötte en gul Daytona på väg till Pajala häromdagen… hejade inne i bilen.
 

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Ort
Utanför Sötälje
Hoj
Engelska sporthojar
De stod kvar idag med....
Tyvärr inga hojrelaterade bilder efter att denna på BB:n i touringmode togs.

View attachment 463267
Härligt med två fordon med packväskor! :hihi
Äntligen på väg mot norska kusten...
Alko i Nuorgam, Finlands och EUs nordligaste punkt?

Jag mötte en gul Daytona på väg till Pajala häromdagen… hejade inne i bilen.

Vi körde över vid Pello och inte Kolari men jag vet att jag inte är ensam med god smak! ;)
Finska sidan var närmare och Korpisvägen var uppgrävd annars kunde det blivit den omvägen.
Annars kunde det här varit taget där och inte norr om Lycksele...

20210728_132329 norr Lycksele.jpg
 

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Ort
Utanför Sötälje
Hoj
Engelska sporthojar
Grusväg är populärt här på SportHoj!
Tillsammans med det faktum att vägen över Rovaniemi inte bara är rak och tråkig utan vanligtvis även vältrafikerad så kör vi oftast grusväg till Pokka. Förra gången var vägen från Köngas full med potthål så vi provade köra via Kittilä denna gång. Bättre men inte utan potthål. Svårare att se när de inte är vattenfyllda så även om de inte var många blev det fler genomslag än förra resan. 70 - 80 är visserligen skyltad hastighet men inte så snabbt så vi höll lite koll bakåt. Men när Kalle Rovanperä eller hans kompis körde om hann vi inte reagera. Enda bilen och inget möte sedan Rv80, 6 mil eller nått...


Kittilä - Pokka.JPG
 

Bifogat

  • Kittilä - Pokka.JPG
    Kittilä - Pokka.JPG
    930.9 KB · Visningar: 31

hannuse

När resan är målet
Gick med
4 Apr 2013
Ort
Kainulasjärvi
Hoj
13st Yamaha
Norra Norge fortsätter att leverera.
Mellan 15 och 18 grader idag, och magiska upplevelser mellan Skibotn och Fauske.
Prisbilden är ju helt ok i Norge också, man ryggar ju inte tillbaka.
Har handlat för att laga egen mat/frukost, och det är inte dyrt.
Samma gäller boendet, har bott i stugor för helt rimliga priser, även om bokningstrycket verkar hårt nu.
Så...Bra jobbat Norge, så långt.
20210816_195312.jpg
 

uncletom

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Mar 2020
Ort
Paradiset söder om stan
Hoj
... vilken av dom?
Jag och mitt "nya backdäck" igen, på nya äventyr!

Tar denna i svartvitt ... för att krångla till det ? och det är någonstans längs järnvägen mellan Rönninge och Tumba. En slags välgjord betonggrund för nåt slags hus. Kändes väldigt funktionellt, nästan militärt.

IMG_3376.JPG

Återigen vilse på Södertörn. Det finns hur många spännande torprester och husgrunder som helst. Att följa vägen är en förolämpning mot all gammal kultur som tidigare blomstrat i och omkring skogarna. Så åk av vägen, in på dom små stigarna och upptäck!

IMG_3381.JPG


Så gårdagens sena kväll på Lavals långa dimmiga asfaltsväg i Tumba, längs dom nu nästan fullvuxna majsfälten åkte jag sakta och med spänning, väntade mig att nåt djur skulle hoppa på mig ur dom höga majsfälten.

IMG_3391.JPG


Jag var väldigt nära att våga mig in i den höga planteringen (till fots), men så tänkte jag på Jurassic Park och hur raptorerna jagade människorna i det höga gräset, då fick jag handsvett. Sen tänkte jag på Steven Kings Children of the Corn, och då fick jag bråttom därifrån ?. Jag är så lättskrämd av så enkla dumma saker.

IMG_3392.JPG
 

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Ort
Segeltorp
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Jag och mitt "nya backdäck" igen, på nya äventyr!

Tar denna i svartvitt ... för att krångla till det ? och det är någonstans längs järnvägen mellan Rönninge och Tumba. En slags välgjord betonggrund för nåt slags hus. Kändes väldigt funktionellt, nästan militärt.

View attachment 463369

Återigen vilse på Södertörn. Det finns hur många spännande torprester och husgrunder som helst. Att följa vägen är en förolämpning mot all gammal kultur som tidigare blomstrat i och omkring skogarna. Så åk av vägen, in på dom små stigarna och upptäck!

View attachment 463372


Så gårdagens sena kväll på Lavals långa dimmiga asfaltsväg i Tumba, längs dom nu nästan fullvuxna majsfälten åkte jag sakta och med spänning, väntade mig att nåt djur skulle hoppa på mig ur dom höga majsfälten.

View attachment 463370


Jag var väldigt nära att våga mig in i den höga planteringen (till fots), men så tänkte jag på Jurassic Park och hur raptorerna jagade människorna i det höga gräset, då fick jag handsvett. Sen tänkte jag på Steven Kings Children of the Corn, och då fick jag bråttom därifrån ?. Jag är så lättskrämd av så enkla dumma saker.

View attachment 463371
Den där husgrunden har jag tömt tarmen i. ?
 
Nyheter
Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Aki Ajo ny chef för Red Bull KTM Factory Racing MotoGP team

Screenshot KTM förstärke...

Helt ny Yamaha R3

Inför kommande år lanserar ...

KTM kommer med automatlåda

KTM lanserar sin nya halvau...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Screenshot Europeiska in...

KTM presenterar en automatisk manuell växellåda

KTM presenterar sin automat...

Top