Dagens bild

TMax500

Kör alla sorters hojar. Live and let live.
Gick med
20 Apr 2009
Hoj
Triumph Thruxton 900, Moto Guzzi Bellagio, Vespa 300 GTS, Kawasaki Versys 650
+ 9 och sol i Göteborg idag. Men kalla vindar från väster (15 m/s på Vinga nu i em) gjorde att det ändå inte blev någon go'värme.

Men den relativa "värmen" räckte ändå för en liten Vespa-tur, dels till Bauhaus och dels till ytterligare Ett Viktigt Köpuppdrag. Det är inte så dumt att ha packutrymme under sadeln!

1741016291829.png

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Hoj
Bara fräna hojar
Nja, alltså, +38 grader är inte särskilt kul att köra i... Om det är torra vägar så vete tusan om under nollan skulle vara särskilt mycket sämre än över +35 i skuggan (och mycket mer under solen)

Håller med. Under nollan är enklare att hantera på MC, medan över 32-33 någonstans är svårt att klara komfortabelt längre stunder.

Mvh

stjp8729

Mr Slow
Gick med
2 Jun 2022
Hoj
Yamaha YZF-R1, Yamaha YZF-R6, Yamaha Tracer 900 GT, Honda Forza 300, Honda CRF300, Yamaha R15, Honda Click 110i, Honda CBR600RR
Håller med. Under nollan är enklare att hantera på MC, medan över 32-33 någonstans är svårt att klara komfortabelt längre stunder.

Mvh
Perfekt temperatur är mellan 28 - 33 garder, under 27 grader så fryser man av fartvinden. T.ex. vintras hade vi 25 grader uppe i norr på semestern, och då var man tvungen att ha på handtagsvärmaren och dubbla lager kläder, för att inte frysa.

fleece

fleece
Gick med
23 Oct 2004
Hoj
Z1000SX -14/ KX250F -14/ SX250 -13
Perfekt temperatur är mellan 28 - 33 garder, under 27 grader så fryser man av fartvinden. T.ex. vintras hade vi 25 grader uppe i norr på semestern, och då var man tvungen att ha på handtagsvärmaren och dubbla lager kläder, för att inte frysa.
Du har inte varit hemma i Sverige och kört mc på några år låter det som. Personligen så gillar jag när det är 18-23° när det går över 30° blir det tröttsamt med längre tid i sadeln.

Pratade med en kompis i helgen och vi sa bägge att det var skillnad när vi var yngre då räckte det med att vägarna var snöfria sen var man ute. Så månaden Mars hade man alltid ont i halsen pga den kalla fartvinden

uncletom

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Mar 2020
Hoj
... vilken av dom?
I söndags var jag och min Camilla på det 'lokala' hojfiket för att fika och kolla på eventuella hojar. Såg bl a min favvis en grön militärhoj med "Run Putin Run" skrivet på sidovagnen. Senare kom det fler, dom stora pojkarna hade varit ute och grisat i leran. Plusgrader, solsken och söndag, vem skulle inte ta för sig och njuta av vår välsignade svenska flora. Själv var jag fast med tanten, lite quality time med nervös kvinna. Men min dag kommer snart, mycket snart. Jag känner lycka när jag ser dessa vårtecken.

IMG_3996.JPG

JPT

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Mar 2011
Hoj
Par stycken Ktm:er
I söndags var jag och min Camilla på det 'lokala' hojfiket för att fika och kolla på eventuella hojar. Såg bl a min favvis en grön militärhoj med "Run Putin Run" skrivet på sidovagnen. Senare kom det fler, dom stora pojkarna hade varit ute och grisat i leran. Plusgrader, solsken och söndag, vem skulle inte ta för sig och njuta av vår välsignade svenska flora. Själv var jag fast med tanten, lite quality time med nervös kvinna. Men min dag kommer snart, mycket snart. Jag känner lycka när jag ser dessa vårtecken.

View attachment 511412
Även en grå Varg va me där..

Eller en vit som är väldigt smutsig..

Last edited:

Elmhult

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 May 2021
Hoj
2020 Kawasaki KLX230
Gick ner i vikt. Så mina dyra amerikanska fjädrar var bortkastade pengar... Så bytte tillbaka till original.
Tog en sväng över åkrarna och blev glad! 😊

Nu får den stå i ladan ett tag då verkstaden är full för tillfället.

**Kom precis på att jag glömt spänna fast tanken. 😬🙈**
1000017918.jpg

Nyheter
Dags för äventyrlig motorcykelmässa

Kommande helg, den 8-9 mars...

Pirelli lanserar Diablo Powercrusier

All Rights Reserved Pire...

Fiffig räddaren i nöden från X-Grip!

Ett avbrutet broms- eller k...

Snart dags för Adventure Motorcycle Expo

Den 8-9 mars arrangeras Adv...

MV Agusta firar 80 år

I år firar italienska motor...

MV Agusta fyller 80 år

I år firar italienska motor...

Rekordmånga nya personliga regskyltar

Under fjolåret godkände Tra...

PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...

Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...