38 graderBlev 38 mil på min Yamaha Tracer 900GT från BuriRam och MotoGP till Bangkok. På tok för varmt idag.. 38 grader..
View attachment 511323View attachment 511322
View attachment 511321
Nja, alltså, +38 grader är inte särskilt kul att köra i... Om det är torra vägar så vete tusan om under nollan skulle vara särskilt mycket sämre än över +35 i skuggan (och mycket mer under solen)38 grader
HÄLL VETE vad det är synd om dej.![]()
En herrans massa grader blir det.Nja, alltså, +38 grader är inte särskilt kul att köra i... Om det är torra vägar så vete tusan om under nollan skulle vara särskilt mycket sämre än över +35 i skuggan (och mycket mer under solen)
Nja, alltså, +38 grader är inte särskilt kul att köra i... Om det är torra vägar så vete tusan om under nollan skulle vara särskilt mycket sämre än över +35 i skuggan (och mycket mer under solen)
Perfekt temperatur är mellan 28 - 33 garder, under 27 grader så fryser man av fartvinden. T.ex. vintras hade vi 25 grader uppe i norr på semestern, och då var man tvungen att ha på handtagsvärmaren och dubbla lager kläder, för att inte frysa.Håller med. Under nollan är enklare att hantera på MC, medan över 32-33 någonstans är svårt att klara komfortabelt längre stunder.
Mvh
Du har inte varit hemma i Sverige och kört mc på några år låter det som. Personligen så gillar jag när det är 18-23° när det går över 30° blir det tröttsamt med längre tid i sadeln.Perfekt temperatur är mellan 28 - 33 garder, under 27 grader så fryser man av fartvinden. T.ex. vintras hade vi 25 grader uppe i norr på semestern, och då var man tvungen att ha på handtagsvärmaren och dubbla lager kläder, för att inte frysa.
Även en grå Varg va me där..I söndags var jag och min Camilla på det 'lokala' hojfiket för att fika och kolla på eventuella hojar. Såg bl a min favvis en grön militärhoj med "Run Putin Run" skrivet på sidovagnen. Senare kom det fler, dom stora pojkarna hade varit ute och grisat i leran. Plusgrader, solsken och söndag, vem skulle inte ta för sig och njuta av vår välsignade svenska flora. Själv var jag fast med tanten, lite quality time med nervös kvinna. Men min dag kommer snart, mycket snart. Jag känner lycka när jag ser dessa vårtecken.
View attachment 511412
Dags för äventyrlig motorcykelmässa
Kommande helg, den 8-9 mars... |
|
![]() |
Pirelli lanserar Diablo Powercrusier
All Rights Reserved Pire... |
![]() |
Fiffig räddaren i nöden från X-Grip!
Ett avbrutet broms- eller k... |
Snart dags för Adventure Motorcycle Expo
Den 8-9 mars arrangeras Adv... |
|
![]() |
MV Agusta firar 80 år
I år firar italienska motor... |
![]() |
MV Agusta fyller 80 år
I år firar italienska motor... |
![]() |
Rekordmånga nya personliga regskyltar
Under fjolåret godkände Tra... |
![]() |
PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna
Pressrelease, Wels, 25 Febr... |
![]() |
Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars
De två första dagarna i mar... |
![]() |
Längre bakstänka för R 1300 GS
Det tyskbaserade företaget ... |