Dagens bild

Tomas Lofterud

Avdankad murvel
Gick med
23 Jun 2005
Ort
Tokhult
Hoj
Triumph Sprint 900 -98, Honda Transalp -99, Yamaha FZ1 -07, Triumph Bonneville -65, Yamaha XT660R 2007
Galet skön oktoberkväll. Liiite mörkt, kanske? Och en del snorhala höstlöv. But, whattafuck...

"We skipped the light fandango
Turned cartwheels 'cross the floor..."
View attachment 465164

Bästa låt, någonsin? Ja, tror banne mig det...

Men jävlars vilken obegriplig text!
 

hannuse

När resan är målet
Gick med
4 Apr 2013
Ort
Kainulasjärvi
Hoj
13st Yamaha
Här i norr har dom mysiga garagekvällarna infunnit sig.
Märklig konstruktion på nyförvärvet för att komma åt framdrevet, man måste bort med hela motorkåpan, och tömma motorn på olja.
Strömspolarna ligger i oljebad, men det borde ju bara vara bra för kylningen.
I övrigt så har jag jagat kulor till styrlagret över garagegolvet, men nu är alla återbördade.
Även framgaffeln får ny olja, och nya packboxar.
Trevlig lördag!

TW200t_04.jpg

TW200t_01.jpg

TW200t_03.jpg

TW200t_02.jpg
 

Hasseb

Medlem
Gick med
30 Oct 2021
Hoj
1991 gsxr750
Dagens bild

Tjena,

Har sökt men inte funnit någon sån här tråd så;

Jag tyckte att det var dags för en ny tråd här på Sporthoj.se Jag har saknat en tråd där man postar sina senaste hoj-relaterade bilder. Bilderna kan vara ifrån den senaste utflykten, en dag på banan eller liknande. Tanken är att man ska kunna hämta inspiration/motivation i denna tråd samt (förhoppningsvis) betrakta många bra foton!

Dock har jag valt att ha med några simpla regler:

¤ Endast hoj-relaterade bilder.

¤ Endast bilder som du har fotat eller om bilden föreställer dig. (Dock måste du ha tillåtelse från fotograf i det senare fallet)

¤ Endast en bild per post. Alltså ingen spamming. Visst kan undantag göras om bilderna är exceptionellt bra eller liknande. Men försök hålla er till en bild per post.

¤ Beskriv gärna bilden, t ex känslan, vädret eller situationen. Det ger ännu en dimension till tråden!


Den här tråden har alla förutsättningar för att bli en sann långkörare, och hjälps vi åt att sköta tråden enligt de enkla reglerna ovan, så är jag bombsäker på att detta kommer bli den längsta och på sitt sätt roligaste tråden på Sporthoj.se... Någonsin!
 

Bifogat

  • IMG_20210809_140557_517.jpg
    IMG_20210809_140557_517.jpg
    177.2 KB · Visningar: 22

TMax500

Kör alla sorters hojar. Live and let live.
Gick med
20 Apr 2009
Ort
Göteborg (Västra Frölunda)
Hoj
Triumph Thruxton 900, Moto Guzzi Bellagio, Vespa 300 GTS, Kawasaki Versys 650
Blev en liten tur på Guzzin idag. 14 mil bara. Mellan 12 och 14 grader på eftermiddagen den 30 oktober! Nästan sol. Nästan torra vägar. Nästan skönt ute.

Hade inte kört Guzzin på ett antal veckor, det blev ett kärt återseende! Vespan rullar ju till jobbet nästan varje dag. Och förrförra veckan (på Kreta) var det Honda CB500X som gällde. Så Guzzin hade rätt att känna sig lite förfördelad (fast inte bortglömd!). Men idag hade vi "date", och i morgon med om vädret håller i sig. Mild höst = bra höst.

PS. Varför packväska? Hade varit på systemet innan. Två bib:ar och en fleecejacka rymdes precis! ;)

1635622910745.png
 
Nyheter
Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Aki Ajo ny chef för Red Bull KTM Factory Racing MotoGP team

Screenshot KTM förstärke...

Helt ny Yamaha R3

Inför kommande år lanserar ...

KTM kommer med automatlåda

KTM lanserar sin nya halvau...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Screenshot Europeiska in...

Top