Dagens bild

hannuse

När resan är målet
Gick med
4 Apr 2013
Hoj
13st Yamaha
Nu kan julefriden sänka sig.
Men makalöst trevliga kundupplevelser anser jag behöver uppskattas, förvaltas och premieras.
Detta eftersom att man inte kan ta dom för givet, och det hör man alltför ofta.
Jag vet inte riktigt vilket ord man ska sätta på mina senaste 40år av oerhört trevligt bemötande, men det är säkerligen en stor del av min uppfostran i produkter tillverkade i Torakusus anda.
Men det är så skönt att kunna öppna dörren till butiken, med en tårta i handen, och säga:
"- Som tack för det gångna året, för alla år, och för att jag fick byta 160 tusenlappar mot en trevlig produkt, och en minst lika trevlig kundupplevelse i tisdags - så ska ni få en tårta till julfikat!"
Med den sköna känslan i kroppen, så loggar jag ut inför julen, avinstallerar Blocket-appen, och stänger ner internet (garaget är dock öppet).
God Jul på er allesammans, och hoppas att alla får några vilsamma dagar med nära och kära!

Heds_1_resize.jpg

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Hoj
Bara fräna hojar
8e35fa8f906f4ce594e94959045d6b9c.jpeg

87 mils biltur började bra sådär vid femtiden i morse…

stjp8729

Mr Slow
Gick med
2 Jun 2022
Hoj
Yamaha YZF-R1, Yamaha YZF-R6, Yamaha Tracer 900 GT, Honda Forza 300, Honda CRF300, Yamaha R15, Honda Click 110i, Honda CBR600RR
Äckligt kallt på morgonen. Bara 15 grader så värmehandtagen på för fullt. Börjar dock ordna till sig nu. 28 Grader..
20231228_114027.jpg20231228_114105.jpg20231228_102525.jpg

Henrik Y

Officiellt Invalid
Gick med
7 Oct 2004
Hoj
Virago 535, Honda CB750F, Suzuki K50, Suzuki GP125, GasGas ES 280.
Man kanske är lite gnällig över att man inte kan vara ute och jobba på vintern men man får vara glad att det inte brukar vara mycket kallare än -20°C.

Sibirien -57°C.
Siberia -57C.jpg

Såg ett filmteam i Sibirien som hade bilarna ståendes på tomgång över natten för att kunna åka vidare dagen efter.
Lokalbefolkningens motorvärmare är en vedbrasa direkt under motorn.

hannuse

När resan är målet
Gick med
4 Apr 2013
Hoj
13st Yamaha
Med tanke på att ECU:n är utbytt, med fördubblad effekt som följd, så kan jag lägga in det här arbetet (nästan MC).
Egentligen är det själva garneringen som är helheten.
Tanken var att byta ut färgsättningen, men inte lacka, utan få en mer varieranade stil när det kommer till färgsättningen, och så här tråkigt var det från start.

Neos_1.JPEG

Hittade en kontakt med bra möjligheter att producera dekaler på kvalitetsmaterial (Nitto).
Det var lite annorlunda än jag trodde från början, att "wrappa" en hel farkost.
Men två trevliga garagekvällar gjorde att jag i alla fall har några erfarenheter med mig, och ett slutresultat som jag är nöjd med.

Neos_2.jpg

Nu är det ju även högruta, packbox och lasträcke inför "Åland 2024".
Men tycker att transformeringen blev bra!

IMG_1221_resize.jpg

Och med dagens teknik (med 3D-skrivare) så kan man lösa behovet av transportmöjligheter av fyra kortburkar - en miniback är inte att förringa.
Så - Ready To Race!
Och Gott Nytt År på er alla! ?

IMG_1251_resize.jpg

Coola Ola

Progressiv klassicist
Gick med
10 Nov 2006
Hoj
Hembygge, SuperSport 950S
Man kanske är lite gnällig över att man inte kan vara ute och jobba på vintern men man får vara glad att det inte brukar vara mycket kallare än -20°C.

Sibirien -57°C.
View attachment 493702

Såg ett filmteam i Sibirien som hade bilarna ståendes på tomgång över natten för att kunna åka vidare dagen efter.
Lokalbefolkningens motorvärmare är en vedbrasa direkt under motorn.
Minns inte var jag läste det men det handlade om något MC-rally vintertid (as in samling för motorcykelåkare). Där beskrevs alla möjliga olika tillvägagångssätt att värma motorolja till arbetstemp på morgnarna. Han som använde en blåslampa för att värma block etc var inte så framgångsrik då han enligt uppgift råkade sätta eld på bensinslangen och fick hela hojen i lågor (eller ja, blocket blev kanske varmt ändå). Den som verkade ha den smartaste metoden var han som varje kväll, med varm motor, tömde ut motoroljan i en kastrull som han sen satte över öppen eld på morgonen och kunde hälla värm olja direkt tillbaka i motorn.

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Hoj
Bara fräna hojar
Minns inte var jag läste det men det handlade om något MC-rally vintertid (as in samling för motorcykelåkare). Där beskrevs alla möjliga olika tillvägagångssätt att värma motorolja till arbetstemp på morgnarna. Han som använde en blåslampa för att värma block etc var inte så framgångsrik då han enligt uppgift råkade sätta eld på bensinslangen och fick hela hojen i lågor (eller ja, blocket blev kanske varmt ändå). Den som verkade ha den smartaste metoden var han som varje kväll, med varm motor, tömde ut motoroljan i en kastrull som han sen satte över öppen eld på morgonen och kunde hälla värm olja direkt tillbaka i motorn.

Låter som Kristallrallyt.

Men att hälla ”varm” olja i en motor som håller -35 grader skulle jag inte våga mig på. Flytande olja, möjligen. Och då räcker det ju att ta in oljan i tältet över natten (gammalt militärknep).
Eller då att ordna en motorvärmare i form av värme under oljetråget. Spritbrännare typ Trangia funkar.

stjp8729

Mr Slow
Gick med
2 Jun 2022
Hoj
Yamaha YZF-R1, Yamaha YZF-R6, Yamaha Tracer 900 GT, Honda Forza 300, Honda CRF300, Yamaha R15, Honda Click 110i, Honda CBR600RR
Härligt fyra dagar kvar till årets första helg med race. Nu bara touring uppe i norra Thailand....

20231224_103258.jpg
Högt uppe i bergen i norra Thailand.

tmp_cf233c9e-2127-4172-a484-d70429843ad8.jpeg
Hoppas på bättre resultat på årets första race (slutade på en andra plats) helgen 6-7 januari.

Nyheter
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring