Dagens bild

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Ort
Luleå
Hoj
Bara fräna hojar
Med Bizz är de avsevärt billigare med bro, dock väljer jag alltid färja med hojen efter att ha kört över Öresundsbron i mörker i 40 km/h med båda fötterna rakt ut för att parera vindbyarna. Inte kul.
"Bizz", är det något som norrbottningar förutsätts känna till?
 

Cowdriver

...." diobo' ragazzi quanti siete! "....
Gick med
9 Mar 2007
Ort
Halland
Hoj
Aprilia RS 250-98,Aprilia RSV4R-10, Aprilia RS660-21 Undrar vad det blir-32?
"Bizz", är det något som norrbottningar förutsätts känna till?
Alla bör känna till det :) Ger dig helt andra priser på broarna, du tjänar in årsavgiften väldigt lätt. Kolla Öresundsbrons hemsida.
 

perjul

Jajamän, visst är det en Biltemahjälm!
Gick med
24 Aug 2007
Ort
Årsta
Hoj
Kawasaki KLX650C
Äh, vad är det värsta som kan hända i Norge liksom?! 😉
Sist när BMWns lager gav upp söder om Mo i Rana blev jag sittande på ett fält i 3 dagar innan bärgare ville ta ner mig till Trondhiem. Dumpade hojen på verkstad för förvaring. Tog mig till flygplatsen och flög till Oslo. Sov på en bänk i ankomsthallen och flög till Stockholm morgonen efter. Buss till Märsta, pendel hem till Årsta. Väckte sonen, fixade en släpkärra. Tog sen en pizza i Sveg, körde på ett rådjur, passerade Funäsdalen 3 h senare. Körde in i Norge och körde fram till midnatt. Parkerade i en buske och sov 5 h i bilen. Sen hängde vi på låset när verkstaden I Trondheim öppnade kl 8.00, lastade hojen och körde hem. Hann lämna tillbaka släpvagnen till Statoil innan dom stängde kl. 22.00.

Sen kan man ju dö också, om man har riktig otur.

Edit: sen blev hela historien och fixandet rejält dyrt...
 
Last edited:

Björn F

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Oct 2006
Ort
Stockholm
Hoj
-
143 km/h på 60-väg?
Jo det är riktigt illa men det gick att köra vidare väl?
Sist när BMWns lager gav upp söder om Mo i Rana blev jag sittande på ett fält i 3 dagar innan bärgare ville ta ner mig till Trondhiem. Dumpade hojen på verkstad för förvaring. Tog mig till flygplatsen och flög till Oslo. Sov på en bänk i ankomsthallen och flög till Stockholm morgonen efter. Buss till Märsta, pendel hem till Årsta. Väckte sonen, fixade en släpkärra. Tog sen en pizza i Sveg, körde på ett rådjur, passerade Funäsdalen 3 h senare. Körde in i Norge och körde fram till midnatt. Parkerade i en buske och sov 5 h i bilen. Sen hängde vi på låset när verkstaden I Trondheim öppnade kl 8.00, lastade hojen och körde hem. Hann lämna tillbaka släpvagnen till Statoil innan dom stängde kl. 22.00.

Sen kan man ju dö också, om man har riktig otur.

Edit: sen blev hela historien ock fixandet rejält dyrt...
Jag minns det eländet.
Bra att byta lager innan resan denna gång.

Jag har dragkrok på min bil, kan hyra eller låna släp. Kan köra jättelångt om det behövs.

Ska inte göra något särskilt utom 31/7-2/8.
Asså om du behöver transport hem. 👍

Nu hoppas och tror jag att det går bra. 🙂
 

Nikehaj

Sporthojsnörd
Gick med
25 Aug 2009
Ort
Sthlm
Hoj
R1200GS , MT09 , Bäbis Ninja.. och en jävla massa mc under 40+år :)
Sist när BMWns lager gav upp söder om Mo i Rana blev jag sittande på ett fält i 3 dagar innan bärgare ville ta ner mig till Trondhiem. Dumpade hojen på verkstad för förvaring. Tog mig till flygplatsen och flög till Oslo. Sov på en bänk i ankomsthallen och flög till Stockholm morgonen efter. Buss till Märsta, pendel hem till Årsta. Väckte sonen, fixade en släpkärra. Tog sen en pizza i Sveg, körde på ett rådjur, passerade Funäsdalen 3 h senare. Körde in i Norge och körde fram till midnatt. Parkerade i en buske och sov 5 h i bilen. Sen hängde vi på låset när verkstaden I Trondheim öppnade kl 8.00, lastade hojen och körde hem. Hann lämna tillbaka släpvagnen till Statoil innan dom stängde kl. 22.00.

Sen kan man ju dö också, om man har riktig otur.

Edit: sen blev hela historien ock fixandet rejält dyrt...
Haha! Uppgradera! hojarna köp mer modernt! :hjarta
 

perjul

Jajamän, visst är det en Biltemahjälm!
Gick med
24 Aug 2007
Ort
Årsta
Hoj
Kawasaki KLX650C
Jo det är riktigt illa men det gick att köra vidare väl?

Jag minns det eländet.
Bra att byta lager innan resan denna gång.

Jag har dragkrok på min bil, kan hyra eller låna släp. Kan köra jättelångt om det behövs.

Ska inte göra något särskilt utom 31/7-2/8.
Asså om du behöver transport hem. 👍

Nu hoppas och tror jag att det går bra. 🙂
Tackar och bockar ödmjukast. Ligger en bild på lagerresterna någonstans på forumet, för den som orkar leta :)...
 

Björn F

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Oct 2006
Ort
Stockholm
Hoj
-
Alla bör känna till det :) Ger dig helt andra priser på broarna, du tjänar in årsavgiften väldigt lätt. Kolla Öresundsbrons hemsida.
Man behöver åka ofta för att det ska löna sig. Jag kollade 2019. Dyrt att åka bron å inte kan man sova medan man reser.
Åkte bron ner men Gdansk-Nynäs hem kl 18-12.
Nästa sväng Nynäs-Gdansk kl 18-12. Sedan bron hem.
Trist att starta sin tripp med fem mil Stockholm-Nynäshamn kl 15.
Att komma fram till Nynäs kl 12 och åka fem mil hem kändes däremot riktigt bra.
 

perjul

Jajamän, visst är det en Biltemahjälm!
Gick med
24 Aug 2007
Ort
Årsta
Hoj
Kawasaki KLX650C
Haha! Uppgradera! hojarna köp mer modernt! :hjarta
Nädu. Klarade knappt av övergreppet med obligatorisk ABS, när det kom. Vill absolut inte ha något modernare, med mer elektronik. Skulle kunna göra ett undantag för T7:an. Men det är jag för snål för 😊. Och så ska jag ju ända lägga ner hojandet ett tag efter denna säsong.
 

Nikehaj

Sporthojsnörd
Gick med
25 Aug 2009
Ort
Sthlm
Hoj
R1200GS , MT09 , Bäbis Ninja.. och en jävla massa mc under 40+år :)
Nädu. Klarade knappt av övergreppet med obligatorisk ABS, när det kom. Vill absolut inte ha något modernare, med mer elektronik. Skulle kunna göra ett undantag för T7:an. Men det är jag för snål för 😊. Och så ska jag ju ända lägga ner hojandet ett tag efter denna säsong.
Bakåtsträvare!:hjarta
 

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Ort
Luleå
Hoj
Bara fräna hojar
Man behöver åka ofta för att det ska löna sig. Jag kollade 2019. Dyrt att åka bron å inte kan man sova medan man reser.
Åkte bron ner men Gdansk-Nynäs hem kl 18-12.
Nästa sväng Nynäs-Gdansk kl 18-12. Sedan bron hem.
Trist att starta sin tripp med fem mil Stockholm-Nynäshamn kl 15.
Att komma fram till Nynäs kl 12 och åka fem mil hem kändes däremot riktigt bra.
Gdansk-Nynäshamn är bra. Ännu bättre hade varit färja Luleå-Rotterdam eller åtminstone Umeå-Kiel…
 
Nyheter
Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

BMW närmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Eldriven sporthoj från Yamaha

Inlämnade patentansökningar...

Strängnäs Bike Show i sista stund

Strängnäs Bike Show är en a...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Top