Dagens bild

hannuse

När resan är målet
Gick med
4 Apr 2013
Hoj
13st Yamaha
Fin start på lördagskvällen.
Heds (Yamaha Center) har ju lördagsöppet nu.
En uppgradering av den tidsvisande funktionen i Cafe Dunken kändes helt rätt, förutom att jag fick gratis kaffe, och en trevlig pratstund (som vanligt).
Hela urtavlan är i metall, och ett quartsverk (troligen japanskt) med svepande sekundvisare - grymt fint.
Så - @laidback - vila inte på hanen för länge, dom kommer att ta slut inom kort!
Nu blir det schysst musik och däckbyte....Tårtsmulan är i stallet, och vinterfriden sänker sig.
Kanske läge för en liten "garagerykare"?
Trevlig lördag på er! :)

Klocka_1.jpg

hannuse

När resan är målet
Gick med
4 Apr 2013
Hoj
13st Yamaha
Lagomt till välförtjänt (h)julledighet så finns det lite paket från Asien och USA på garagegolvet.
Tänker att om man ska såga sönder något, så ska det vara en sak som inte har antikvärde.
Men har länge haft en tanke om världens minsta (nåja) adventurehoj, skulle vara kul!
Lite som jag funderade kring här:

Och det resulterade i en initial förberedelse här:

Som återhållsam Tornedalning funderar man kring däcken - ska man vaska nästan nya vägdäck mot mer ruffiga offroad? :unsure:
Blir säkert fler tuffa beslut, men jag har samlat ihop det mesta i verktygsväg för ett framgångsrikt recept, även en liten guldfärgad plåtlåda, när man behöver den där extra knuffen.
Hänger någon med på touring nästa år, med minimalistiskt koncept? :banana
Och jag får väl fortsätta att lägga in lite uppdateringar i MSX tråden om allt går väl.
Cafe Dunken kommer i alla fall att ha öppet som vanligt 24/7 under julen.

Hur som helst så har jag betalat sjuka mängder moms och tull, så God Hjul staten, se till att göra någonting vettigt av det!

MSX_project_1_resize.jpg

Street Bandit

Sporthojsnörd
Gick med
30 May 2013
Hoj
HD Street Bob,Yamaha xtz660,Yamaha SR500,Zundapp KS 125
Lagomt till välförtjänt (h)julledighet så finns det lite paket från Asien och USA på garagegolvet.
Tänker att om man ska såga sönder något, så ska det vara en sak som inte har antikvärde.
Men har länge haft en tanke om världens minsta (nåja) adventurehoj, skulle vara kul!

Som återhållsam Tornedalning funderar man kring däcken - ska man vaska nästan nya vägdäck mot mer ruffiga offroad? :unsure:
Blir säkert fler tuffa beslut, men jag har samlat ihop det mesta i verktygsväg för ett framgångsrikt recept, även en liten guldfärgad plåtlåda, när man behöver den där extra knuffen.
Hänger någon med på touring nästa år, med minimalistiskt koncept? :banana
Och jag får väl fortsätta att lägga in lite uppdateringar i MSX tråden om allt går väl.
Cafe Dunken kommer i alla fall att ha öppet som vanligt 24/7 under julen.

Hur som helst så har jag betalat sjuka mängder moms och tull, så God Hjul staten, se till att göra någonting vettigt av det!

View attachment 507922
Dunk är dunk,det vet man jue,men man blir jue väldigt nyfiken på det där First aid kittet.
Verkar spännande.

Elmhult

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 May 2021
Hoj
2020 Kawasaki KLX230

View attachment 507922

Gammal goding. Vad staten gör med skattemedel:

1000014865.png

hannuse

När resan är målet
Gick med
4 Apr 2013
Hoj
13st Yamaha
Dunk är dunk,det vet man jue,men man blir jue väldigt nyfiken på det där First aid kittet.
Verkar spännande.
Ja, relevant fundering tänker jag.
År av erfarenhet har utformat innehållet.
Så det finns material för att ta hand om både rent fysiska sår, men även mentala motgångar.
Tänk att du saknar den där sista skvätten olja, och det är söndag....

First_aid.jpg

hannuse

När resan är målet
Gick med
4 Apr 2013
Hoj
13st Yamaha
14 grader här....minus alltså.
Middag ikväll med släkten.
Tänkte först tända masrschaller, men tänkte om....för vad kan vara mer välkomnande än två snöskotrar som får flankera inpasseringen :)
Ja, jag vet.....det är bara en riktig Yamaha...

Huset.jpg

steffe

"Mannen som talar med whisky"
Gick med
11 Jul 2009
Hoj
-86 Suzuki GSX-R 750, -91 1100R
14 grader här....minus alltså.
Middag ikväll med släkten.
Tänkte först tända masrschaller, men tänkte om....för vad kan vara mer välkomnande än två snöskotrar som får flankera inpasseringen :)
Ja, jag vet.....det är bara en riktig Yamaha...

View attachment 507995
Hur länge brinner bensinen i tanken när du tänder upp skotrarna?
(förutsätter fulltankat naturligtvis)

Nyheter
Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...