Dagens bild

yr.no har det bÀsta vÀdret.
Detta Ă€r för Stockholm, 21-dagars och lite scroll ned. Ser bra ut. 😎
(Ja, jag lÀser pÄ originalsprÄk.)
IMG_1272.png

IMG_1273.png

Nu fÄr det vara dags igen.. Men fÄr hÄlla mig tills helgen och eventuellt tills pÄ tisdagen.

HÀr pÄ min lilla Yamaha YZF-R6 och framför förare med Honda CBR1000RR och Àven SuperBikeMag Champion 2023 / tvÄa i SuperBikeMag Champion 2024.

FrÄn en kompis pÄ Filippinerna.
Trafikpolishoj eller nÄgot privat bolag. De stÀnger tydligen av trafikljusen dÀr kl 15 och dirigerar manuellt.
Dubbla dubbeldÀmpare och en rejÀl framskÀrm. Inga passagerarforpinnar utan tilltagna fotstöd. En familjehoj pÄ helgerna.
IMG_1286.jpegIMG_1287.jpeg
En YTX125 Super Gas Saver!

Trafikpolishoj eller nÄgot privat bolag. De stÀnger tydligen av trafikljusen dÀr kl 15 och dirigerar manuellt.
Dubbla dubbeldÀmpare och en rejÀl framskÀrm. Inga passagerarforpinnar utan tilltagna fotstöd. En familjehoj pÄ helgerna.
View attachment 509431View attachment 509433

Jag tror det Àr vid hög trafik som trafikljusen ersÀtts av en polisman som dirigerar fast jag har aldrig blivit riktigt klok pÄ hur dom resonerar dÀr. Det Àr bara sÄ jag upplever det.
De flesta trafikregler betraktas nÀrmast som rekommendationer.

Dubbla stötdÀmpare ser man sÀllan pÄ singel motorcyklar men dÀremot alltid nÀr dom körs som s.k. tricycle och troligen Àven habal habal. En tricycle rymmer vanligen 4 vuxna filipinare bak och 2 fram, plus föraren i en tricycle. PÄ mornarna nÀr dom gÄr som skoltaxi tar dom istÀllet 6+3 ungar. Bredvid mig fÄr det vanligtvis inte plats mer Àn ett barn.
Varannat fordon man ser dÀr Àr en tricycle.

Med tanke pÄ stötdÀmparna misstÀnker jag att den dÀr hojen har gÄtt som tricycle i ett tidigare liv.

Habal habal Àr mer anvÀnda i bergstrakter med sÀmre vÀgar, jag har aldrig studerat dom nÀrmare i detalj men jag skulle gissa att Àven de styvas upp med dubbeldÀmpare.

Tricycle
DSC_0071_1.jpg
DSC_0073_1.jpg

Habal habal
habal-habal-i-filippinerna-27901107.jpg

View attachment 509431View attachment 509433
Ni som tjatar om att gÄ ner i vikt, eller skaffa ett lithiumbatteri - skit i det.
Komplettera med fler dÀmpare/fjÀdrar.
Bara tvÄ hÀr, men nÀsta Är ska jag upp i tre :fyllisar

Nyheter
BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för sÀkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Sveriges vÀgar i allt bÀttre skick

Foto: Liza Simonsson Utv...

H-D Euro Festival i Port Grimaud 8-11 maj