Dagens bild

BMW R90s

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GS
Testpackat för resan till Älvdalens skjutfält.
Renskinnet ska göra resan mysigare, borde kanske klippa till det lite. Behövs ingen extra värme för baken på en luftkyld L-twin, renskinnet är enbart för en mjukare sits - inte utvärderat ännu.. Sen måste jag svetsa ihop adaptrar till sidoväskorna så att jag får på dem också.
Sovsäck och tält framför topboxen, stol och tripod på den proffsiga främre pakethållaren 🤣
Tror inte att jag behöver sidoväskorna egentligen, bara topboxen rymmer mer än jag brukar ha med nedpackat. Fast med allting på kan man ju lyxa till med t.ex. lägerskor - foppisar och annat med stor volym som fått stanna hemma innan 👍

*Edit - Sovsäck och tält ska inte vara fastspända som på bilden, gummisnoddarnas dragning är enbart för att de ska hålla position stillastående.

View attachment 513246

View attachment 513247
Fårskinn minns man från 70-talet. Ett måste då, mitt var grönfärgat
Användes spec. när det var kallt. Bara dra fram det mellan benen för att
rädda kommande generationer

bosse-l

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Aug 2016
Hoj
Kompressormatad Honda CB250N, Triumph Thruxton 900 -13, Kawasaki KLR650 -99, Suzuki GSX750ES -83, Honda CB400N-82, Honda CB250N -79, Honda CB250N -81
Säsongs premiär idag men KLR:en hyfsat väder idag för igår var det ca 10 cm ny snö men plogbilen var ute igår så vägen var i alla fall bar idag.

20250413_155539.jpg

steffe

"Mannen som talar med whisky"
Gick med
11 Jul 2009
Hoj
-86 Suzuki GSX-R 750, -91 1100R
Våfflan har missat våren.... (iofs så var de tydligen under rekonstruktion i höstas). På andra sidan hamnbassängen så kommer det att stå foodtrucks under sommaren, kommunen har gett tillstånd alla dagar mellan 08-20.
1744555660948.png

Det blev väl ca 5 mil idag, den startade direkt iallafall med Bannerbatteriet som jag bytte till i augusti (har aldrig hänt med Bilbutteriks batterier, de behövde alltid laddas upp först).
Oljebyte nästa vecka, ska bara läsa igenom några oljetrådar så att jag köper rätt olja. ;)

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Testpackat för resan till Älvdalens skjutfält.
Renskinnet ska göra resan mysigare, borde kanske klippa till det lite. Behövs ingen extra värme för baken på en luftkyld L-twin, renskinnet är enbart för en mjukare sits - inte utvärderat ännu.. Sen måste jag svetsa ihop adaptrar till sidoväskorna så att jag får på dem också.
Sovsäck och tält framför topboxen, stol och tripod på den proffsiga främre pakethållaren 🤣
Tror inte att jag behöver sidoväskorna egentligen, bara topboxen rymmer mer än jag brukar ha med nedpackat. Fast med allting på kan man ju lyxa till med t.ex. lägerskor - foppisar och annat med stor volym som fått stanna hemma innan 👍

*Edit - Sovsäck och tält ska inte vara fastspända som på bilden, gummisnoddarnas dragning är enbart för att de ska hålla position stillastående.

View attachment 513246

View attachment 513247
:tummenupp
Gillar efterrättssläden.

uncletom

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Mar 2020
Hoj
Små raska hojar och en bamse
Ny pipa från HGS. Dagen är fin, men jag kan inte göra ett smack för jag har ett helvetes ont i ryggen idag. Så jag sitter bara och tittar på grejerna. Får se hur det känns i eftermiddag, jag vill inte ta några tabletter för då vet jag inte hur det blir imorgon. Jag vill inte starta en drog-smärta-trappa som potentiellt kan resultera i alldeles för lång återhämtning.

IMG_4374.JPG

notrightrider

An assault on the future.
Gick med
17 Sep 2012
Hoj
Pick a number.
Här har vi en 15-åring som INTE vill förlora sitt nyförvärv:

IMG_20250414_174536_884.jpg

Binda i kapellknopparna känns väl lite sådär, men mängden band - och det faktum att dom är färgkoordinerade med moppen förlåter det mesta.

Ja, moppen. En 50-DAX(Skyteam) går som moped här i Norge, och Tallyman på Moss - Horten tog ombord ekipaget utan att blinka - så då måste ju lastsäkringen vara all-right.

...i denna sjön.

IMG_20250414_175927_537 (1).jpg

Nyheter
BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Sveriges vägar i allt bättre skick

Foto: Liza Simonsson Utv...

H-D Euro Festival i Port Grimaud 8-11 maj

Nu börjar det närma sig för...

Norrtälje Custom Bike Show

Förra året firade Twin Club...

Harley-Davidson Euro Festival närmar sig