Dagens Blocket! (mc-relaterat)

Samlarhoj?

Är alla hojar samlarhojar?
Är det samma personer som har en lada full med SR250's som samlar på dom där?

Yamaha Srx 600 var ingen storsäljare.
När försäkringen gick efter kubik var dessa på strax över 600 kubik.
Samma försäkring som en 750.

Det bestämmer troligtvis marknaden.
Eller vad samlar du på?
- Sittringar från kända fängelseanstalter?
- Uppstoppade zebrafinkar?
Vad får man benämna som samlarobjekt utan att bli förklarad som mindre intelligent?
Den här då:

View attachment 493889

Jag samlar på gamla udda radioapparater.
Inte i en enda annons har dom kallats "samlar-radio"
Jag kallar dom inte heller det, jag vet att det är lite halvudda, även om jag känner några dårar till.

Men visst, då är alla hojar samlarhojar, det finns säkert någon med en lada full med kalleankachoppers från kina också....

Last edited:
Det bestämmer troligtvis marknaden.
Eller vad samlar du på?
- Sittringar från kända fängelseanstalter?
- Uppstoppade zebrafinkar?
Vad får man benämna som samlarobjekt utan att bli förklarad som mindre intelligent?
Den här då:

View attachment 493889

Jag som lever kvar i 80-talet är fortfarande förundrad över hur den här kunde vara graderad till 220 medans RD 350 som kom ett år senare var graderad till 200. Det var alltså då som kidsen betygsatte hojar de såg efter vad som stod på hastighetsmätaren.

1704490544014.png

Ja det är ju frågan om det är samlarvärde på allt som var tråkigt och sålde dåligt —szr 660 var ju också tråkig , hade en motor som inte passade alls

Katt bland hermeliner - en motorcykel o nio Mercor, den kanske kom med i handskfacket på någon av bilarna?

Där har vi nog förklaringen, motorcykeln har varit delbetalning i någon bytesaffär och han har blivit försäkrad om vilket högt värde den motorcykeln har för samlare...

Där har vi nog förklaringen, motorcykeln har varit delbetalning i någon bytesaffär och han har blivit försäkrad om vilket högt värde den motorcykeln har för samlare...
Det tog lite tid innan han bestämde sig - men samlarvärdet har förstås ökat genom åren

Det kanske är 21 ägare på den i bilregistret för att mamma har köpt den då det är dags för avställning?
Det kanske är 21 ägare på den i bilregistret för att mamma har köpt den då det är dags för avställning?

Nope.
Står som 3 ägare, men det kan dölja sig någon mer i början.

Screenshot_20240106-073116.png

"Två brukare" är troligen en liten försköning, men ändå väl sammanhållen historik.

Killen är en sådan där vedervärdig samlare som vi redan dragit i smutsen här inne.

I någon av alla Classic bike-tidningar från UK fanns den där med i en lista över blivande klassiker med köpläge nu.

Nyheter
Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Sveriges vägar i allt bättre skick