Dagens Blocket! (mc-relaterat)

Ankan1

Ny medlem
Gick med
14 Jul 2011
Pendlar i Skåne mellan storstaden och landet.
Hoj
Suzuki Hayabusa / Honda Super Blackbird

Smagatusk

Guest
Ser inget konstigt i annonsen mer än en förälder med uppenbart tjock plånbok som lägger pengar på sin unge.Synd att inte alla barn kan ha det så.

Det var fint sagt.

Jag har en kompis som hade det så som barn. Han är nu 42 år gammal och får fortfarande gå till sin far för att be om pengar till hyran eftersom han inte lärt sig värdet av pengar.

berserken

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 May 2006
Hoj
GSX1400+Kawasakiz750ssssss
Det var fint sagt.

Jag har en kompis som hade det så som barn. Han är nu 42 år gammal och får fortfarande gå till sin far för att be om pengar till hyran eftersom han inte lärt sig värdet av pengar.
Då kan han passa på och lämna tvätten med,

Täppas

Guest
Kommer och tänka på en låt med Nanne Grönvall när jag läser senaste inläggen.
Avundsjuk... Så avundsjuk...

Ihopkrafsat från Tapatalk

notrightrider

The white zone is for loading and unloading only
Gick med
17 Sep 2012
Hoj
Pick a number.
Kommer och tänka på en låt med Nanne Grönvall när jag läser senaste inläggen.
Avundsjuk... Så avundsjuk...

Ihopkrafsat från Tapatalk

Kanske.

Men, gör man sitt barn en tjänst eller otjänst genom att duscha dem i allt dom vill ha?
Är det ens ungen som vill ha allt bling på hojen?
Vill grabben ens hålla på med detta, eller lever han sin pappas dröm?

Mycket spekulationer kring en sketen Blocketannons.
Tur att vi inte sett crossbussen som fraktar denna fabriksreplika runt arenorna i Europa...

Broberg

Sporthojsnörd
Gick med
1 Sep 2007
Hoj
BMW K1100 -93
http://www.blocket.se/malmo/Flat_track__Kawasaki_Z500_66672425.htm?ca=11&w=3
Man tittar på den dåliga bilden, man läser vad han bytt, och man undrar var fan han fick idén till försäljningssumman????

Han har iaf varit smart och behållit luftboxen så hojen går ordentligt!
Och frågan är hur illa avgassystemet ser ut då han bestämt sig för att linda det, jag gjorde det på min, men det var just för att det såg förjäkligt ut :D

om han gav typ 10-15k för hojen så kan säkerligen delarna göra att den totala kostnaden komma nära 30k, inte för att det gör hojen värd 30k, men det är ju bara en spekulation i hur han kom fram till den summan :p

Startgas

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Aug 2005
Hoj
Gasgas 450 quad
Oh, jävlar vilken syn, trajjan alltså. Intressant att folk tycker att det räcker att byta sadel för att göra en custom till en caféräser

Bansaie

Fegis
Gick med
5 Jul 2007
Hoj
Scrambler 1200 XE -19, Yamaha FZ6 N -06
Last edited:

notrightrider

The white zone is for loading and unloading only
Gick med
17 Sep 2012
Hoj
Pick a number.
http://www.blocket.se/malmo/Flat_track__Kawasaki_Z500_66672425.htm?ca=11&w=3

Man tittar på den dåliga bilden, man läser vad han bytt, och man undrar var fan han fick idén till försäljningssumman????

Intressant att så många av dem som slaktar hojar och vill ha betalt för det dessutom inte vet vad som är fram och bak på ett däck.

K60 är dessutom ett av de däck som kan uppföra sig riktigt jävla otrevligt när det rullar baklänges som framdäck.

Heidenau har sett sig nödgade att komplettera sin gjutformar med dubbla instruktioner och rotationspilar sedan den här jävla bobberscramblercafe-trenden fick fart - men ändå väljer byggherrarna att skrika ut sin okunskap genom att kränga på däcken bak och fram.

Stiligt.

PierFrancesco

Sporthojsnörd
Gick med
29 Dec 2005
Hoj
ZXR750L, R1
Oh, jävlar vilken syn, trajjan alltså. Intressant att folk tycker att det räcker att byta sadel för att göra en custom till en caféräser

Håller med, går fan inflation i vad folk kallar caféracer. Kan ju åtminstone kräva ett par låga clip ons, fetare tank och ett par fotpinnar i höjd med bakhjulet

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Hoj
Sålt alla....
50 lax å inte ens en luftburk :dummer

Jag har faktiskt en luftburk till exakt en sån hoj hemma, eller bägge om man ska vara petig. Kanske ska maila honom och erbjuda den för någon tusenlapp eller två.

Jag fick en sån hoj, några år nyare, av en kollega. Jag satte den på blocket och blev nerringd direkt annonsen kom ut, klockan var typ elva på kvällen när den sista ringde. Så den såldes dagen efter.

Ytterligare någon dag senare var den på blocket igen, nu med tredubbla priset:D

Men femtio tusen kan han glömma, men femton betalar nog någon stolle med nostalgibrillorna på näsryggen.

Nyheter
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring