Dagens Blocket! (mc-relaterat)

Yzf R1

R_is_for_Respect
Gick med
29 Dec 2012
Ort
Halland
Hoj
YZF-R1
Och varför skriver man "utav" och "vår hoj" kontra "hösthoj" samt "bruks-skick" och "imellanåt"? :va :hihi

Därför att Toyman är en levande legend !

Och tycker han att det ska skrivas så, ja då är det bara för "De aderton" i Svenska Akademien att ändra i sin ordlista.
 

Toyman

Toyman´s Superbikegarage, SBK1988-2002
Gick med
1 Jan 2005
Ort
Norr om fjorden
Hoj
BESLUTS-vånda...........
Och varför skriver man "utav" och "vår hoj" kontra "hösthoj" samt "bruks-skick" och "imellanåt"? :va :hihi

Hmmmm har jäkelen svårt med svenskan,heter det grammatik? Vissa saker fatta jag inte så än e la lite dum eller helt ointresserad, jag vet det när jag tittar på På Spåret å så...... Men ibland måste en ju visa upp sig, kan ju inte bara köpe saker. Fullt i alla hörn blir ett bekymmer, så en måste lätta på trycket på väggarna. SBK samlingen e ju inte komplett, vill införskaffa några hojar till innan projektet med att sälja allt. Har ju passerat pensionärspunkten 65..... ++ så svårt lära om, lära mer! Glömmer mest. Håller med dig..... de e jävligt svårt att utforma en annons. Men jag är nöjd bara JAG når ett resultat! Mitt resultat, 2 annonser på Blocket, ena hojen såld och det tog 24 timmar. Får se hur det går med sporthojen. Med vänlig hälsning Tony Dönges. Kungsbacka. Toyman

varför därför................ kul ord!

IMG_5479 (1280x960).jpg
IMG_5498 (1280x960).jpg
IMG_5499 (1280x960).jpg
 

Toyman

Toyman´s Superbikegarage, SBK1988-2002
Gick med
1 Jan 2005
Ort
Norr om fjorden
Hoj
BESLUTS-vånda...........
Varför skriver man inte sitt namn som säljare i annonsen? Det står ju i texten?

Tänkte själv så för många år sedan, men annamade det! Mvh Tony Dönges "Toyman" här på Sporthoj.... å varför skulle vi ha en massa alias, nickname här på denna sida?

Jag å min favorithoj!

IMG_0243 (1280x960).jpg
 

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Ort
Örsundsbro
Hoj
Honda CBR1000F, Suzuki DR650, Yamaha MT09 avverkat: olika
Tänkte själv så för många år sedan, men annamade det! Mvh Tony Dönges "Toyman" här på Sporthoj.... å varför skulle vi ha en massa alias, nickname här på denna sida?

Jag å min favorithoj!

View attachment 435917
För mig ger det en signal om att man har något att dölja, men det är knappast fallet när det gäller dig.
Mitt nick här är ganska stora delar av mitt namn och används ganska brett på nätet. Jag har inget emot att folk vet vem de har att göra med.
 
Gick med
2 Mar 2012
Ort
i en lekstuga
Hoj
push montana 3c
angående aprilia så finns där en som är ännu bättre att sukta efter- men måskit i rymden är lättare att hitta än följande: Nero (tror jag den hette- en uuuuber special mille)- ca 50 ex tillverkade, kolfiber öööverallt och uppskrämd rova och bara det bästa av det absolut bästa- och vikt i panigale regionen (inte den vanliga tjockisen- utan superlegera)- detta för nästan 15 år sedan.

sorry för OT.

Toyman- SP1 och rc45- hur "känns" dom vid en jämförelse?- båda är ju inte mainstream och vilar på ett fint arv, V4 kontra V2, 750 cc respektive 1000cc, ungefär samma vikt.

sorry för OT- IGEN.......

//jj
 

TMax500

Kör alla sorters hojar. Live and let live.
Gick med
20 Apr 2009
Ort
Göteborg (Västra Frölunda)
Hoj
Triumph Thruxton 900, Moto Guzzi Bellagio, Vespa 300 GTS, Kawasaki Versys 650
För mig ger det en signal om att man har något att dölja, men det är knappast fallet när det gäller dig.
Mitt nick här är ganska stora delar av mitt namn och används ganska brett på nätet. Jag har inget emot att folk vet vem de har att göra med.
Fast det finns gott om både dårar och skurkar "därute". Och har man ett ovanligt namn kan man bli alltför lätt identifierad. En kompis till mig annonserade ut sin KTM med sitt ovanliga namn i annonsen. Några dagar senare var garaget uppbrutet och hojen stulen. Sånt händer.
 

notrightrider

The truth comes out as the fire burns low.
Gick med
17 Sep 2012
Ort
Halland
Hoj
Pick a number.
Fast det finns gott om både dårar och skurkar "därute". Och har man ett ovanligt namn kan man bli alltför lätt identifierad. En kompis till mig annonserade ut sin KTM med sitt ovanliga namn i annonsen. Några dagar senare var garaget uppbrutet och hojen stulen. Sånt händer.

En upp på det.
Jag missförstod Blockets nya regler där man skall vara "registrerad" så jag skrev in mig på ett sätt som visade både för- och efternamn som säljare.
Vips så var det folk hemma på gården. Ni vet, man öppnar dörren för att gå ut i ett annat ärende - så bara står det folk på trappan och ser vilsna ut: "Jo, det gällde annonsen - är det här?"

Jävligt obehagligt, faktiskt - när man har andra saker man INTE vill bli av med, bor på landet och vill vara ifred på sådant därnt gubbmaner man bara trodde... ...gubbar höll på med.

- Vad gör ni här? blev min häpna fråga.
"Jo, det var ju inget telefonnummer i annonsen, såatte..."
-Men, det står ju endast mailsvar i annonsen?
"Vi tänkte att det går fortare så här."


Självklart var det hela mitt fel - klantigt registrerad användare, alldeles för lågt pris - men ändå:
Jag kommer inte att lägga upp en Blocketannons igen som kan spåras till mig.
 

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Ort
Örsundsbro
Hoj
Honda CBR1000F, Suzuki DR650, Yamaha MT09 avverkat: olika
Det är möjligt att jag är naiv och lever i en förgången tid. För stunden har jag en bil utannonserad med mitt förnamn, synligt regnummer och rätt telefonnummer. Fast folk brukar inte hitta hem till mig ens med instruktioner.
 

MRJaggu

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Sep 2004
Ort
Electric City
Hoj
HRC baby.
Inleder med mail.
Sen burner-lur.
Får jag förtroende för personen kan denne få rätt adress annars kan man ses på neutral plats.
Paranoid? Kanske, men jag ser jävligt mycket dumt annars på dagarna.
 

JPT

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Mar 2011
Ort
Skarlunda
Hoj
Par stycken Ktm:er
https://www.blocket.se/sodermanland/Ktm_625_69235725.htm?ca=17&w=3

Vad tycker ni om denna är den värd pengarna eller pruta. tänker slå till vad säger ni.

Den är me bara kick.. Föregångare till 660...
En del special grejer på den som bara finns på just -02...
Låg vik å bra me pulver...

http://www.ktmshop.se/index.php?action=showCategories&id=1321

De är den ända av alla Ktms 600 serien jag skulle valt... ( En Ktm 660 SMS skulle ligga bättre till då )
 
Last edited:

elvedin

Ny medlem
Gick med
16 May 2015
Ort
vetlanda
Hoj
r1 2003
Stämmer bra utan kick. Tycker dom är snygga den är om byggt fram det är belysning från en 660 08a tror jag.

- - - Updated - - -

Utan el start endast kick
 

notrightrider

The truth comes out as the fire burns low.
Gick med
17 Sep 2012
Ort
Halland
Hoj
Pick a number.
https://www.blocket.se/kronoberg/Honda_sp1_street_fighter_projekt_71782255.htm

Åh herregud, någon snälla ta skiftnyckeln ifrån honom innan han drömmer upp nya "projekt". :3freak


View attachment 435978


Ifall någon inte vet hur den såg ut från början:
View attachment 435979


Ja jisses...:va

"Ett avstannat projekt som jag inte kommer hinna med att göra färdigt"

Nä, har han hållt på sedan 2004 så är det väl risk att man är vid vägs ände.
...eller också kanske det gått upp för honom vad "helfordonsgodkänd" innebär?

Nå, en -00 kan förvisso vara ibruktagen innan det magiska datumet, men jag tvivlar.

Hur som helst, att härja ner just en SP1 så är ju lite okänsligt.
Kraschat oförsäkrat med nästan ny hoj och inte haft råd att reparera?

Men, under 15 år kunde han ju sparat ihop till nästan vad som helst...?
Nej, jag är för inskränkt. Jag fattar inte.
 
Nyheter
Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Aki Ajo ny chef för Red Bull KTM Factory Racing MotoGP team

Screenshot KTM förstärke...

Helt ny Yamaha R3

Inför kommande år lanserar ...

KTM kommer med automatlåda

KTM lanserar sin nya halvau...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Screenshot Europeiska in...

Top