Dagens Blocket! (mc-relaterat)

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Ort
Luleå
Hoj
Bara fräna hojar

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Ort
Luleå
Hoj
Bara fräna hojar
Och jag som trodde att de endast gällde
motorbåtar av märket bayliner, där ser man.

På det tidiga 1990-talet (då jag själv kappseglade i egen båt och levde båtliv i övrigt) hette det:

"Vad är det för likhet mellan AIDS och en Bayliner?

-Man blir aldrig av med den." :banana
 

Niklasinorr

Mr Kvalitet enligt Ståhlis
Gick med
24 May 2003
Ort
Lulstan
Hoj
KTM EXC 300 TBI Hardenduro samt allt annat med två hjul som jag hittar...

Ozziania

SuperSport är lite roligare
Gick med
18 Jul 2004
Ort
Långtbortistan
Hoj
Flertal

nick burn

Sporthojsnörd
Gick med
8 Jun 2012
Ort
Norrköping
Hoj
bana ducati 999ish... gata monster 1000sie

De är alla reggade fel sen de kom 94-95 därav ok försäkring.

Det blir nog svårt att få de där pengarna för hojen, ska han få max för den ska den vara i originalutförande. Lull lullet han plockat dit är dyrt att köpa men inget värt på en sån hoj.

En standard 916 kan aldrig bli något annat liksom hur mycket man än försöker...
 

Ozziania

SuperSport är lite roligare
Gick med
18 Jul 2004
Ort
Långtbortistan
Hoj
Flertal
Ska man vara lite krass är väl alla R1or unika som inte ser ut så här... :tungan

thuyen_010_original.jpg

----------------------------

Liksom i fallet med Ducce 916, finns det några försäkringsbolag som godtar effektminskningen som själ till premieminskning?

Snarare att man får betala full försäkring samtidigt som man har världens slöaste R1a :)
unik R1-99.jpg
 
Last edited:

notrightrider

Thought is the enemy of flow
Gick med
17 Sep 2012
Ort
Halland
Hoj
Pick a number.


Undrar vad det är för fel på folk egentligen?

Vad var det som var så speciellt med RG 125 Gamma?
Alla som sett hojen slås av hur liten den är. Så näpen!

Den är ett kvartsnummer mindre än Yamahas samtida TZR, och banne mig ett halvnummer mindre än Hondas dåtida NSR.
Varför?

Jo, för att den från början ritades som en 80cc Sporthoj!
Svenska marknaden fick en 125a, men egentligen hade vi stora nordbor behövt en större hoj med annat chassi.

Riding a RG80 Gamma is a small bike and therefore quite unpleasant experience for the taller riders. The small dimensions of the bike gives a racing feeling but it certainly isn't a bike for touring. The small engine, borrowed from the TS80, is not a racing engine, though.
http://www.suzukicycles.org/RG-series/RG80-Gamma.shtml

Så varför kan den inte få vara en liten Hobbitsporthoj?
Varför försöka vålda på en plexivägg?
Utgångsmaterialet gör att det aallddrriigg kan bli något touringjärn av den ändå.

Skäms!
 

MR Z

Med TL´n är man herre över åskan!
Gick med
3 Sep 2004
Ort
Västerås
Hoj
Suzuki TL1000R-99, Yamaha XT660R-08, Ducati 1198S-09, Yamaha XTX Sidewinder 141"LE
Vad är speciellt med en RG125?
När den kom 1985 var det den första 125an med helkåpa. Den var med en torrvikt på 96kg och med klassledande 25hk fullständigt överlägsen alla andra konkurrenter! Det sattes svenskt hastighetsrekord samma sommar med hojen, 150,2km/t. Plötsligt såg Yamaha RD125 och Honda NS125F hopplöst omoderna ut..
Att våldta en sån ikon med denna pulka till framruta är hädelse av gigantiska mått!
 

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Ort
+46 Rover, wanderer, Nomad, vagabond
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Ort
Luleå
Hoj
Bara fräna hojar
Vad är speciellt med en RG125?
När den kom 1985 var det den första 125an med helkåpa. Den var med en torrvikt på 96kg och med klassledande 25hk fullständigt överlägsen alla andra konkurrenter! Det sattes svenskt hastighetsrekord samma sommar med hojen, 150,2km/t. Plötsligt såg Yamaha RD125 och Honda NS125F hopplöst omoderna ut..
Att våldta en sån ikon med denna pulka till framruta är hädelse av gigantiska mått!

Men - den var fortfarande en dvärghoj i jämförelse med de vuxnare 125-orna; den vanliga Yamaha RD 125, den mindre vanliga (men ännu vuxnare) Kawasaki AR 125 och givetvis den vattenkylda Zündapp KS125. Men suckan gick ju fortare, jag såg själv mätarnålen passera 160 km/h när jag provkörde kompisens nya Gamma sommaren 1986. Men den var ungefär lika stor att sitta på som min Suzuki K50 som jag körde då...
Den tvåcylindriga GT125 var ju en touringhoj i jämförelse.

Kul hoj ändå, man kan ju alltid dumpa den där rutan och försöka göra den original förutsatt att den inte är alltför förstörd?
 
Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC

Triumph Motorcycles har pre...

Ny elektrisk endurohoj: Stark Varg EX!

I förra veckan presenterade...

Var tionde bilist lever inte upp till synkraven

Över 600 000* bilister i Sv...

Top