Dagens Blocket! (mc-relaterat)

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Var tvungen att leta upp denna tråden igen när jag såg annonsen på Blocket.
Hur var det nu E-types gamla dänga gick? Here I go ag.... :krama
https://www.blocket.se/vi/84782811.htm
Ute för 2:a varvet i år.
Kör ju inget med den och att den bara står och samlar dam är ju ingen större hitt.
:3freak

Nu kanske du tror att jag sänkt priset, men den kostar ungefär samma som innan. Skillnaden är att jag numera även annonserar den med bara offroad däcken för billigare peng. Skall du ha med motardprylarna blir det mera.

I år har det varit lite annorlunda intresse för den. Haft 2 som skulle kommit och kollat på den men inte dykt upp. Tjohoo... :crash
1 var samma som för 2 år sen. Dök inte upp i år heller :rofl
Hen glömde bort att denne skulle åka hit och kolla på den. Dafuck.. Måste vara jobbigt att vara så glömsk.
Sen ett gäng byten mot olika bilar som jag inte riktigt varit intresserad av.
Kan byta den mot nyare liten skåpbil med ac+drag. Behöver en sån.

Har iofs haft några som ville köpa den och kom överens om acceptabelt pris.
Första i Uppsala och andra i Husum. Sen när jag frågar hur de tänkt komma och hämta den, med släp eller skåpbil så undrar de om man inte kan köra den. Jo det går utmärkt, men det blir ju lite svårt att få med sig motarddäcken, kåpdelarna, lådan med reservdelar, osv.
Sen blir nästa fråga vart hojen finns och svaret blir 65 mil från Uppsala och 116 mil från Husum. Där dog båda köpen.
Alltså, det framgår vart i landet den finns, i annonsen.

Hade hoppats någon ville byta den mot en äkta traktor med frontlastare. Skulle faktiskt behöva en sån :D

Men jag gissar på att jag behåller den några år till :yoparty
Men då måste jag f*n börja köra den alltså. Den kan inte bara stå.

moddlaren

Avliden medlem
Gick med
13 Dec 2016
Hoj
YZF1000R
Anette kanske kör på annat sätt än dig! :7peta

Hon kanske också har andra intressen så när den knappt körts på länge så säljs den... :krama

Anette kanske har kört till korvmojen i ett skit snyggt skuret tight skinnställ:kär o fått ett kanon hugg, då behöver hon kanske inte hojen längre

notrightrider

The white zone is for loading and unloading only
Gick med
17 Sep 2012
Hoj
Pick a number.
Känns som vi kommer närmare säljaren nu, det börjar bli personligt.
Och - lösningen finns så klart i namnet.
Hade hon hetat Annetvå så hade självklart bägge blåsen varit symmetriskt lindade.

notrightrider

The white zone is for loading and unloading only
Gick med
17 Sep 2012
Hoj
Pick a number.

Ho ho ho!

Här är faktiskt även annonstexten värd att spara:

Beskrivning
Säljer nu projektet jag tog över för ett par år sedan på grund av annat MC köp. Jag har personligen inte gjort nånting på hojjen sen jag köpte den och vet tyvärr ganska lite om den. Enligt tidigare ägaren så är det något elfel på den men annars ska den fungera som den ska. Detta är som sagt bara vad jag hört om hojen och kan ej svara för huruvida det stämmer. Den säljes i befintligt skick och köparen bör vara kunnig och själv göra en bedömning inför köp.

Sällan man ser en säljare ducka så djupt och tydligt ta avstånd från det han säljer.

Nå, priset var ju inte astronomiskt - men för dyrt.
Det riktigt värdefulla på en sådan hoj om man vill plocka delar är ju egentligen plasten.
Mekaniken håller ju en eevviigghheett.

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Hoj
Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition & Suzuki CS125 -83
Ho ho ho!

Här är faktiskt även annonstexten värd att spara:

Sällan man ser en säljare ducka så djupt och tydligt ta avstånd från det han säljer.

Nå, priset var ju inte astronomiskt - men för dyrt.
Det riktigt värdefulla på en sådan hoj om man vill plocka delar är ju egentligen plasten.
Mekaniken håller ju en eevviigghheett.

Jag brukar ju vara rätt flexibel i min åsikter om vad som är okej att göra med hojar, men det där var inte bra alltså. Jag tänkte först att "äntligen en hoj som är rimligt prissatt", men som du säger är det fortfarande för mycket med 3k. Jag vet inte ens hur man skulle kunna få ordning på den.

Elfelet är väl det minsta problemet. Ska man få allt annat kördugligt handlar det om minst 10-15k och då är det bättre att köpa en hel hoj och kapa sönder den själv, så får man åtminstone vara delaktig i de roliga bitarna. Att köpa den i det här skicket skulle vara som att bli styvpappa till en ouppfostrad liten skitunge som första pappan lät komma undan med vad som helst.

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Last edited:

TMax500

Kör alla sorters hojar. Live and let live.
Gick med
20 Apr 2009
Hoj
Triumph Thruxton 900, Moto Guzzi Bellagio, Vespa 300 GTS, Kawasaki Versys 650
Ute för 2:a varvet i år.
Kör ju inget med den och att den bara står och samlar dam är ju ingen större hitt.
:3freak

Nu kanske du tror att jag sänkt priset, men den kostar ungefär samma som innan. Skillnaden är att jag numera även annonserar den med bara offroad däcken för billigare peng. Skall du ha med motardprylarna blir det mera.... KLIPPT BORT...........
Den är ju sk*tfräck, jag önskar att jag behövde den. Men det skulle väl bli som för dig, en tur då och då, alldeles för sällan.

Både enkelt och svårt (samtidigt) att förstå om den är trögsåld. Lackeringen är förstås en viktigt del. Kul tycker jag som inte har problem att stå ut från mängden, konstigt säger andra. Och många är rätt traditionella och tänker snävt på vad som är "rätt".

Fasen, blir nästan lite sugen på din hoj! Men måste stilla mig. Behöver prioritera att skaffa en ny Moto Guzzi först! :)
Den gamla är såld... :(

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Den är ju sk*tfräck, jag önskar att jag behövde den. Men det skulle väl bli som för dig, en tur då och då, alldeles för sällan.

Både enkelt och svårt (samtidigt) att förstå om den är trögsåld. Lackeringen är förstås en viktigt del. Kul tycker jag som inte har problem att stå ut från mängden, konstigt säger andra. Och många är rätt traditionella och tänker snävt på vad som är "rätt".

Fasen, blir nästan lite sugen på din hoj! Men måste stilla mig. Behöver prioritera att skaffa en ny Moto Guzzi först! :)
Den gamla är såld... :(

Om du ska köpa den av Wiseguy så måste jag säga att en XT blir en jäkligt mycket roligare hoj på gatan med motardhjulen. Helt plötsligt går det svänga med den och även bromsen blir värd att kallas broms med mindre hjul och större skiva.

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Hoj
Bara fräna hojar
Tror ratbike är det rätta definitionen, men priset är ju rätt på den om man vill bygga nåt.

Fast det är iofs en ordentlig utmaning att få till nåt av en FJ, kanske bäst bara att ta motorn till nåt annat.

Perfekt om man tänker bygga en crosscart, tex...

Buy quality, cry once.

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Hoj
Bara fräna hojar
Jag tänkte mig att man kunde flytta över motor och kanske lite andra delar till en 70- eller 80-talshoj och bygga caferacer av, eller klassisk superbike.

Kanske ett gammalt XS-chassi.

3000 för en odödlig tusenkubikare med bra effektkurva är ju fyndpris. Om man ser det så.

Buy quality, cry once.

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
3000 för en odödlig tusenkubikare med bra effektkurva är ju fyndpris. Om man ser det så.

Buy quality, cry once.

Ja, jag såg nåt sånt här framför mig, men med FJ-motor. Det är ju en ganska ren motor och snygg på det viset.

Bifogat

• XS.jpg
    XS.jpg
    462.1 KB · Visningar: 67
  • XS2.jpg
    XS2.jpg
    150.5 KB · Visningar: 98
Last edited:

Rundik

Tusenkonstnär
Gick med
4 Aug 2006
Hoj
VTR1000F, NSR125R
3000 spänn är ju ett fyndpris för den som kan skruva lite, Jag gjorde en sån här för nåt år sedan och la ut den på blocket och tänkte att det här tar nog lite tid att sälja så jag hinner åka lite på den men dagen efter var det en norrman här och köpte den för vad jag begärde så man skall nog akta sig sig för att dissa såna här lok :)

mc-059.JPG

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...