Och här är dagens felvända gaffelben. https://www.blocket.se/annons/skane/honda_xl_500s__79/89405083
Aaahhhrrrrrgggg
Och här är dagens felvända gaffelben. https://www.blocket.se/annons/skane/honda_xl_500s__79/89405083
Och här är dagens felvända gaffelben. https://www.blocket.se/annons/skane/honda_xl_500s__79/89405083
Och här är dagens felvända gaffelben. https://www.blocket.se/annons/skane/honda_xl_500s__79/89405083
Och ingen luft i däcken heller tror jag. I alla fall inte på bild 4....
Men, menar ni alltså att ägaren faktiskt har vänt gaffelbenen? Och att bromsen ska sitta på höger sida?
Den verkar dessutom stå på en verkstad.
Kör en trestegsraket ikväll, och nej, orkade inte ta skärmdumpar.
Först bålgetingen:
https://www.blocket.se/annons/goteborg/yamaha_fzr250rr/89402507
Men vore jag Hondasamlare skulle den här vara självklar, mums:
https://www.blocket.se/annons/stockholm/honda_xr600r___lagmilare_i_toppskick/89390826
Och nu kan man köpa "princip samma hoj som Håkan Carlqvist" för växelpengar:
https://www.blocket.se/annons/skane/yamaha_xt_350_1986_bra_bruksskick/89400976
Samlare. Big time.
Allt du ser på bilden står på samma ägare, och mer därtill.
Det är lätt att se den röda linjen...?
Men, Monarken ser fin ut.
Det är helt jävla obegripligt hur man kan vrida till en Husqvarnagaffel så det blir trailing axle av det hela.
Stod han bredvid en Honda ATC och fick feeling...?
Det ser helt flängt ut och alla sinnen skriker felfelfel!!!
Men, det är inte det enda som är galet. Kolla uppsticket över gaffelkronan:
View attachment 453484
Så här måste det vara:
Kolla på bromsvajern! Det är längden på den som styr både de uppskjutna gaffelbenen och att underbenen till sist hamnade bak och fram.
Den är spänd som... ...ja, inte en fiolsträng direkt, men den är ohälsosamt kort, och därtill ändå dragen genvägar mot hur den skall löpa. Enda chansen att få den att räcka ner till (Honda...?)bromsarmen var att vända på hela klabbet.
Jisses så amatörmässigt. Med gaffeln rättvänd skulle man behöva släppa upp den ytterligare i kronan, med samma fjädringsväg som originalet till följd. ...men med den lilla pikanta egenheten att där Hondagaffeln bottnar ur, så kraschar Husqvarnaframdäcket upp i skärm och nedre gaffelkrona - med 10 teoretiska fjädringscentimeter kvar inom sig.
Feltänkt från start, och sedan blev det bara värre.
Varför inte flytta över bromsgrepp och wire från donatorqvarnan...?
Och allt detta stök bara för att det är svårt att hitta 23" däck till originalfälgen?
Men tänk hur hög den skulle bli i fronten om gaffelbenen inte var så mycket uppskjutna.
Den där modellen av XL500 är inte mycket högre i fronten än en gammal CB.
Men 21" hjul har den fram original, så det är nog bara en bättre fjädring som någon ville ha. Eller så har den varit smälld och haft knäckt gaffel.
Men tänk hur hög den skulle bli i fronten om gaffelbenen inte var så mycket uppskjutna.
Den där modellen av XL500 är inte mycket högre i fronten än en gammal CB.
Men 21" hjul har den fram original, så det är nog bara en bättre fjädring som någon ville ha. Eller så har den varit smälld och haft knäckt gaffel.
Och nu kan man köpa "princip samma hoj som Håkan Carlqvist" för växelpengar:
https://www.blocket.se/annons/skane/yamaha_xt_350_1986_bra_bruksskick/89400976
https://www.blocket.se/annons/skane/gpz_750_i_fint_skick/89327925Tänker du bygga om till scrambler, caféracer eller något annat underligt så säljer jag den inte.
Det här måste ju nästan vara ironi på hög nivå...? Eller tror karln på fullt allvar att en nerkörd XT har något gemensamt med en fabriksracer...?
När man inte trodde det kunde bli konstigare...
View attachment 453492
" (ond of i kind) "
https://www.blocket.se/annons/goteborg/scrambler__ktm_250_exc_/88881843
Det är synd om del motorcyklarNär man inte trodde det kunde bli konstigare...
View attachment 453492
" (ond of i kind) "
https://www.blocket.se/annons/goteborg/scrambler__ktm_250_exc_/88881843
Det är synd om del motorcyklar
Ägaren bör grävas ner____ levande
Häpp - FZR 250 hade jag kunnat tänka mig, fy vad fränt
Det här måste ju nästan vara ironi på hög nivå...? Eller tror karln på fullt allvar att en nerkörd XT har något gemensamt med en fabriksracer...?
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen
Försäkringsbolaget Svedea f... |
|
2025 års Kawasaki Z900 uppdateras
Inför 2025 års säsong är Ka... |
|
Indian Springfield SE
Indian Springfield var en h... |
|
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
Sena 60S intercom
Sena 60 S med förbättrad Me... |
|
Triumph Speed Triple 30 år
Tiden flyger, som man säger... |
|
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield
Royal Enfield har tagit ste... |