Nu kommer flera att garva men försök ens hitta en K75 med mil under 15.000.
Dessa hojar är, av för mig förborgad anledning, mycket eftertraktade av dem som kör hoj året om och många mil därtill. 4000-milaklubben (per år) gillar K75 för dess slitstyrka, vibrationsfria gång och okomplicerade uppbyggnad. När den första börjar närma sig renoveringsdags där vid 25.000-30.000 mil, köper man en till. Osv.
Jag tippar på att den där är såld innan fredag till begärt pris. Lågmilare och ser fin ut. Inte till mig, men till någon som pendlar med dubbade TKC80 vintertid och åker på semester med frugan sommartid.
Mina 5 öre.
Buy quality, cry once
En bilhandlare...
Orange var både Laverdas tävlingfärg - och den snabbaste färgen dessutom.
Men, den vanliga RGSen såldes inte i orange.
http://www.laverdamania.net/paint.htm
Den nyansen ansågs för skrikig när Laverda förgäves försökte fly up-market och söka mer mogna kunder med RGSen - som istället presenterades i Rosso Fuoco RAL 3000.
Så, 139 papp för en omlackad åttiotalare?
Inte i år, tack så mycket.
18 år och 200 mil...
Ok, det finns flera dylika hojar faktiskt och det är synd när förutsättningarna inte tillåter att ägarna kör sina fordon. Hade den varit 10 papp billigare hade jag nog slagit till på den.
View attachment 453718
https://www.blocket.se/annons/skane/bmw_650/89611884
18 år och 200 mil...
Ok, det finns flera dylika hojar faktiskt och det är synd när förutsättningarna inte tillåter att ägarna kör sina fordon. Hade den varit 10 papp billigare hade jag nog slagit till på den.
View attachment 453718
18 år och 200 mil...
View attachment 453718
Vilket nöt.
Som inte kört sin hoj.
Som inte vet vad han säljer.
Det är inte ens en "Funduro". Det var den meningslösa föregångaren med landsvägsställ och 19" fram.
Detta är en F650GS Dakar.
Den mest eftertraktade av Rotaxsinglarna från BMW och med 210 mm fjädring fram och bak samt 21" framhjul är den riktigt kompetent. Ingenstans i annonsen nämns de sökord som används av dem som jagar just denna modellen.
Vilken fåne.
På 35' är den mest intressant för... ...just, det - Tysken. Men, mycket riktigt: för 25' är den ett nästintill oemotståndligt klipp för en valutahandikappad svensk.
Hur bra är en 650 Dakar igenklijen?
Låt mig säga så här: på grusträffar med testosteronstinna 690or och 701er kan rätt gubbe, maskerad i korvätarhjälm och varselväst hänga på ungtupparna precis överallt.
När dom som tror att dom äger världen inte kan hänga av gubben, så börjar dom ta i så det går brett, dom tappar spår, kompenserar med att ta i ytterligare - och pensionären kan segla förbi med en vinkning.
Jag har sett det hända så många gånger, och det är lika kul varje gång.
Bara den som inte vet vad han äger låter en Dakar stå och mögla i två decennier.
Vilket nöt.
Som inte kört sin hoj.
Som inte vet vad han säljer.
Det är inte ens en "Funduro". Det var den meningslösa föregångaren med landsvägsställ och 19" fram.
Detta är en F650GS Dakar.
Den mest eftertraktade av Rotaxsinglarna från BMW och med 210 mm fjädring fram och bak samt 21" framhjul är den riktigt kompetent. Ingenstans i annonsen nämns de sökord som används av dem som jagar just denna modellen.
Vilken fåne.
På 35' är den mest intressant för... ...just, det - Tysken. Men, mycket riktigt: för 25' är den ett nästintill oemotståndligt klipp för en valutahandikappad svensk.
Hur bra är en 650 Dakar igenklijen?
Låt mig säga så här: på grusträffar med testosteronstinna 690or och 701er kan rätt gubbe, maskerad i korvätarhjälm och varselväst hänga på ungtupparna precis överallt.
När dom som tror att dom äger världen inte kan hänga av gubben, så börjar dom ta i så det går brett, dom tappar spår, kompenserar med att ta i ytterligare - och pensionären kan segla förbi med en vinkning.
Jag har sett det hända så många gånger, och det är lika kul varje gång.
Bara den som inte vet vad han äger låter en Dakar stå och mögla i två decennier.
Det är fina grejer på den där.
Det är fina grejer på den där.
Men säljaren försöker nog få tillbaka utlagda pengar. Det funkar ju mycket sällan.
Men förutsatt att den inte är trasig så får köparen en kompetent hoj.
18 år och 200 mil...
View attachment 453718
Passande regskylt.18 år och 200 mil...
"Kontrollbesiktning vid 211 mil.18 år och 200 mil...
Jag tycker också att det luktar skunk. Den har varit påställd från 2002-02-07 till 2019-04-16....Denna ska alltså ha gått 5 mil!!!! på 11 år, jag tvivlar! Men det är jag det!
Jag har ett minne av att även om motorn var skottsäker så var hastighetsmätaren inte det, böts ut på garantier och goodwill. Denna ska alltså ha gått 5 mil!!!! på 11 år, jag tvivlar! Men det är jag det!
Jag tycker också att det luktar skunk. Den har varit påställd från 2002-02-07 till 2019-04-16.
Om, om någon var så utstuderat, inpiskat förutseende att han plockade av nydäcken för 2 decennier sedan och kört jävulen med hojen sedan dess - bara för att kunna återmontera originaldäcken i modern tid och låtsas som hojen är "ny" - ja, då skall fan det stuntet premieras på något vis.
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen
Försäkringsbolaget Svedea f... |
|
2025 års Kawasaki Z900 uppdateras
Inför 2025 års säsong är Ka... |
|
Indian Springfield SE
Indian Springfield var en h... |
|
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|