notrightrider
Thought is the enemy of flow
De där 6-orna är svårbedömda, ett tag hade de rejäl kultstatus, den där och Hondas CBX 1000. Det är hojar som aldrig kommer att tillverkas igen, men troligen svårkörda och har nog mest samlarintresse.
Den här är mer överprisad, dessutom ganska dryg ton i annonsen:
https://www.blocket.se/annons/stockholm/honda_xl600_dakar/91195813
Å ena sidan:
"Detta är ett samlar objekt som måste räddas av någon entusiast. Det är en bit historia som måste bevaras."
Å andra sidan:
"behöver översyn typ."
"Bör göra rent förgasaren."
"Frambromsen kärvar."
"Den har tyvärr ramlat ur registret"
"Inga bud under 20.000 besvaras."
Undrar om namnet "Dakar" verkligen gör liket så attraktivt...
Billig menar du..?
Visst att den är oreggad och det drar ned det hela, men annars är en tidig sådan en blivande klassiker. Den som orkar fixa reggningen kommer inte gå förlust på den hojen.
(Under förutsättningen att det är en äkta)
Kolla på hela offroad segmentet på nätet just nu. Det är uppskruvat.
Det är strax Augusti och folk betalar över 20 papp för gamla BMW funduros (som aldrig kommer bli klassiker)
Edit: Hittar ingen XLR 600 från det året med den färgsättningen. De från 84:a har en stigning på det röda fältet. Det finns några bilder på 83r med rött nere på tanken.
Den är inte äkta. Det är en eftermarknads stortank, hängd på en vanlig XL 600.
Men ändå. Klart prisvärd. Lätt att få in i registret igen med tydligt kvitto och gamla registreringshandlingar.
Ett par tusen för ursprungskontroll, så är det bara att tJöra.
Tjööp! Jag hade byggt vidare på Dakarstuket .
Vänta nu...? Vallentuna... Känns inte det som Henning?