Det låter intressant. Den måste ju vara reggad som quad, men de får inte ha speciellt hög effekt på gatan så det låter lite konstigt.
Den är säkert byggd på en rapror 700 som var regad från början.
Finns ju mängder av olika slag med raptorn i botten bla svenska?? Hakosuka eller vad dom hette med Turbo matning. Fullt godkända.
Sista jag såg hade en Ducatisp sp V4 i raptor chassie.
Men för gata måste de vara strypta till 14kw eller något sånt.
Kan ju iofs finns tidigare regler med så han kan ju ha byggt om en maskin utan de reglerna, vet inte hur det sett ut historiskt.
Bäst svar får man ju om man talar med säljaren, men det verkar som den är reggad på drömpapper:
Sådana här guldpapper gick att ordna på 70-talet, pre SFRO.
Fanns några stationschefer här och var med bara något år kvar till pension.
Det gick så långt att det gick charterresor med en gammal möbelbuss från Stockholmsområdet, fylld med chopperbyggen.
Belöningen för att resa tvärs över landet och hälsa på besiktningsmannen med ett givande handslag var registreringsbevis med positioner som:
Framgaffel: Förlängd
Gaffelvinkel: Ändrad
Motoreffekt: Förhöjd, motor utbytt.
Perfekt för fortsatta byggexcesser.
Suzuki i annonsen är dock införd som "terrängskoter" som innebär en del begränsningar...
Terrängskoter och lätt terrängvagn får inte köras på allmän väg, utan bara på enskilda vägar, men det finns undantag. Den som vid färd med ett sådant terrängmotorfordon behöver korsa en väg som inte är enskild får göra det via den kortaste lämpliga sträckan. Detsamma gäller om det med hänsyn till terrängförhållandena är nödvändigt att färdas på vägen. Vid färd på väg får fordonet köras högst i 20 km/timmen.
Antar att man kommer undan det där med "korsa en väg" genom att det går på tvären hela tiden och det är svårt att utröna vart man egentligen tänkt sig...