Dagens Blocket! (mc-relaterat)

sundström

bara grusleksaker kvar
Gick med
29 Nov 2006
Ort
sunne
Hoj
XR 650R 690r/sm

moddlaren

Avliden medlem
Gick med
13 Dec 2016
Ort
i skogen
Hoj
YZF1000R
Stora Edet köps mest av Ali Baba med de fyrtio rövarna...


Allvar: Lilla Edet var ett av två ”ed” längs Göta Älv där man tvingades ur båtarna för att antingen dra dem förbi det strömmande partiet, eller rent av lyfta upp dem och stockrulla dem på land.

Just vid lilla Lilla Edet anlades sedermera Sveriges första sluss.

”Stora Edet” är följaktligen Trollhättan.

Tänkte ni ville veta... :mattias

Alibaba o de för tio rövarna är en moped klubb i Mellerud.

Just Alibaba kör puch alabama medans de förti rövarna kör sachs.
 

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Ort
Örsundsbro
Hoj
Honda CBR1000F, Suzuki DR650, Yamaha MT09 avverkat: olika
Ja, men det är ju bara en "intressekoll". Säljare måste ju kolla om det finns nåt intresse innan han sätter priset. Sen är det ju mycket "extra" på hojen, och sånt är ju svårt att värdera för den oinvigde.

Normalt bör man ju meddela att man inte är intresserad, men tänk om man är intresserad förutsatt att priset är 71 kkr minus prutmån. Då hittar man inte annonsen med det höga priset.
 

Tammer

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2016
Ort
Uppland, Norrtälje
Hoj
Japanska 80-talare
Ombyggarsjukan verkar sprida sig snabbt över landet. Kapa lite i ramen, bort med skärmar och luftburk, riv bort all el, och sen säljer man iväg det som är kvar som ett "projekt".

https://www.blocket.se/annons/stockholm/vinterprojekt/92958211

"En Yamaha xj400 avställd och obes men fungerade fint innan nedmontering av el mm. Perfekt vinterprojekt för en flat track eller café racer."
 
Gick med
17 Feb 2014
Ort
Edsviken, Sollentuna
Hoj
CM400T
Ombyggarsjukan verkar sprida sig snabbt över landet. Kapa lite i ramen, bort med skärmar och luftburk, riv bort all el, och sen säljer man iväg det som är kvar som ett "projekt".

https://www.blocket.se/annons/stockholm/vinterprojekt/92958211

"En Yamaha xj400 avställd och obes men fungerade fint innan nedmontering av el mm. Perfekt vinterprojekt för en flat track eller café racer."

men ändå ganska ok linjer tycker jag. sett värre. är väl iofs ett cykelhjul bak
 

Tammer

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2016
Ort
Uppland, Norrtälje
Hoj
Japanska 80-talare
men ändå ganska ok linjer tycker jag. sett värre. är väl iofs ett cykelhjul bak
Den ser helt ok ut. Jag tänkte mer på det lustiga i alla "projekt" som är till salu på Blocket. Folk som köper en hoj, strippar den på allt som går, kapar av bakramen, monterar bort all el, och sen säljer man den. Som "vinterpyssel, med "lite jobb kvar". Man tröttnar på upploppet. Varför inte montera elen och besiktiga den?
 
Gick med
17 Feb 2014
Ort
Edsviken, Sollentuna
Hoj
CM400T
Den ser helt ok ut. Jag tänkte mer på det lustiga i alla "projekt" som är till salu på Blocket. Folk som köper en hoj, strippar den på allt som går, kapar av bakramen, monterar bort all el, och sen säljer man den. Som "vinterpyssel, med "lite jobb kvar". Man tröttnar på upploppet. Varför inte montera elen och besiktiga den?

Håller fullständigt med. Är ju i "branschen" själv. Min har dock varit ute på vägarna från dag 1.
 

notrightrider

The truth comes out as the fire burns low.
Gick med
17 Sep 2012
Ort
Halland
Hoj
Pick a number.



"1 ägare" smäller inte så högt när det är polismyndigheten som haft den.
En ägare, 24 användare.

Topboxen ser överdimensionerad ut, men är i själva verket ett mobilt häkte där man buntar ihop småbuset, stänger locket och tar med dem in till stationen. Den extremlånga skvättflärpen bak är avsedd att släta igen spåren när man jagar trimmade moppar längs smitvägar med inbyggda vindbryggor. Man vill ju inte att fler moppegangsters skall hitta och utnyttja samma flyktvågar.
 

Niklasinorr

Mr Kvalitet enligt Ståhlis
Gick med
24 May 2003
Ort
Lulstan
Hoj
KTM EXC 300 TPI samt allt annat med två hjul som jag hittar...
En sak som slår mig iom att det är en firma som säljer, hur är det med det faktum att man säljer en A2 hoj ostrypt?? Rent moraliskt är det ju åt helvete av en firma, åtminstone om man flagrant skriker ut det i annonsen, men juridiskt? Uppmaning till brott?? ;-)

Det har ju varit uppe här förut och efter påpekande från noggrann SH-medlem så gjorde firman om texten... :)
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
"1 ägare" smäller inte så högt när det är polismyndigheten som haft den.
En ägare, 24 användare.

Topboxen ser överdimensionerad ut, men är i själva verket ett mobilt häkte där man buntar ihop småbuset, stänger locket och tar med dem in till stationen. Den extremlånga skvättflärpen bak är avsedd att släta igen spåren när man jagar trimmade moppar längs smitvägar med inbyggda vindbryggor. Man vill ju inte att fler moppegangsters skall hitta och utnyttja samma flyktvågar.

Jag räknar med att den är välservad och skulle gärna köpa ett fordon från polisen med få mil.
 
Nyheter
Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Aki Ajo ny chef för Red Bull KTM Factory Racing MotoGP team

Screenshot KTM förstärke...

Helt ny Yamaha R3

Inför kommande år lanserar ...

KTM kommer med automatlåda

KTM lanserar sin nya halvau...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Screenshot Europeiska in...

Top