Dagens Blocket! (mc-relaterat)

PeterDeleter

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Jun 2015
Hoj
Suzuki GSX-S1000F
Var ska man annonsera privat förutom på Blocket? Övriga ställen jag tittar på saknar användbarheten som finns där.
Jag sålde min på Marketplace (hade även på Blocket). Finns en sak med Marketplace vilket är att folk "taggar" andra dom känner på enkelt sätt som dom vet kanske kan vara intresserade och köplystna. Så var det i mitt fall då köparen själv inte sett min annons innan han fick tips.

Geten

"JesperN"
Gick med
8 Feb 2004
Hoj
Triumph
Jag sålde min på Marketplace (hade även på Blocket). Finns en sak med Marketplace vilket är att folk "taggar" andra dom känner på enkelt sätt som dom vet kanske kan vara intresserade och köplystna. Så var det i mitt fall då köparen själv inte sett min annons innan han fick tips.

I somras lade jag ut både på facebook och blocket. Facebokannonsen hade bara en bråkdel av visningarna jämfört med blocket.
Inte bara motorcyklar. Sålde nyss en snöslunga, inte ett svar och knappt några visningar på facebook. Efter några dagar på blocket var den borta.
Så oavsett vad man tycker om blocket så är det där det är lättast att sälja. Enda undantaget verkar vara barnartiklar som leksaker, bilstolar m.m.

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Hoj
Honda CBR1000F, Suzuki DR650, Yamaha MT09 avverkat: olika
Jag köpte en bil via Marketplace häromdagen, men det är inte lätt att hitta tillbaka till en annons man sett för nån dag sen. Att folk som annonserar om att köpa saker blandas med säljarna beror nog mer på användarna än Facebook.

Krikkiz

Ny medlem
Gick med
11 Feb 2021
Hoj
Ktm freeride 250f
Det där läste jag flera gånger men förstår inte mening och orsak med inlägget. Jag är nog dum helt enkelt ?
Kan vara så att det är nytt folk som har börjat åka hoj och ser då konstiga annonser på blocket och vill dela med dig.
Fast vi andra som har köpt å sålt tröttnade andra dagen på konstiga annonser.
ser dock inte vad nyttan är? Att dumförklara en människa? Ytterst konstigt

Krikkiz

Ny medlem
Gick med
11 Feb 2021
Hoj
Ktm freeride 250f
I somras lade jag ut både på facebook och blocket. Facebokannonsen hade bara en bråkdel av visningarna jämfört med blocket.
Inte bara motorcyklar. Sålde nyss en snöslunga, inte ett svar och knappt några visningar på facebook. Efter några dagar på blocket var den borta.
Så oavsett vad man tycker om blocket så är det där det är lättast att sälja. Enda undantaget verkar vara barnartiklar som leksaker, bilstolar m.m.
Fel. Beror på vart man bor märker jag.
har sålt allt via fb nu.
Blocket är bra men förstår inte deras fantasipriser för en annons.

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Hoj
Honda CBR1000F, Suzuki DR650, Yamaha MT09 avverkat: olika
Kan vara så att det är nytt folk som har börjat åka hoj och ser då konstiga annonser på blocket och vill dela med dig.
Vi dumförklarar inte människor genom att skratta åt deras annonser. Det gör de själva.
Om du inte gillar tråden är det väl enklast att inte läsa den?

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Hoj
Sålt alla....
Inte helt lätt att lista ut vad du försöker förmedla. I denna tråd hånar vi allt från felprissatta hojar till annonstexter som tyder på klenbegåvade säljare.
Den har funnits lika länge som forumet och är oftast ytterst underhållande. Denna vinter har det dock varit ont om objekt att häckla.

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Den var lite udda... Eller så är det bara jag som inte hört talas om Zabel.
2-takts 620/680cc

Zabel special säljes i Landskrona - Blocket
View attachment 459056

Angående motorn.

PeterDeleter

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Jun 2015
Hoj
Suzuki GSX-S1000F
Det är din erfarenhet. Jag skrev bara ett svar på frågan och min senaste erfarenhet. Håller med i mångt och mycket det du säger men jag tar varje möjlighet om jag nu ska sälja något och gratis annons är inte att förakta...

PeterDeleter

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Jun 2015
Hoj
Suzuki GSX-S1000F
Jag köpte en bil via Marketplace häromdagen, men det är inte lätt att hitta tillbaka till en annons man sett för nån dag sen. Att folk som annonserar om att köpa saker blandas med säljarna beror nog mer på användarna än Facebook.
Jag brukar klicka "spara" på Marketplace om det är något jag "råkar" hitta. Lätt finna igen då för sökningar etc. "suger hästpung" ?

PeterDeleter

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Jun 2015
Hoj
Suzuki GSX-S1000F
Ser fortfarande inte nyttan med ditt inlägg. Ser att du är ny på detta fora. Så ett tips är att läsa trådar här och se var "ribban" ligger. Passar det inte är det upp till var och en att vara medlem. Jag är inte vän av att "slå in öppna dörrar" eller "mansplaining" men generellt kan jag säga om detta fora är att om man inte förstår ironi och sarkasm så är detta stället inget att förspilla sin tid på ?

TMax500

Kör alla sorters hojar. Live and let live.
Gick med
20 Apr 2009
Hoj
Triumph Thruxton 900, Moto Guzzi Bellagio, Vespa 300 GTS, Kawasaki Versys 650
Var ska man annonsera privat förutom på Blocket? Övriga ställen jag tittar på saknar användbarheten som finns där.
Annat än Blocket? Hmm... Är du orolig att din annons skall hamna i den här tråden? :sneaky: Ingen fara. Vi är snälla här. :cdevil

Jonas_Västerås

Sporthojsnörd
Gick med
27 Mar 2016
Hoj
Honda 1000 CBF 2008- Suzuki 650 V-strom 2008
I somras var det ett tips i denna tråd om en BMW tidigt 90- tal i bra skick, pris runt 25000kr. jag tänkte slå till men nån här på forumet hann före. Den var ruskigt fin.

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln