Dagens Blocket! (mc-relaterat)

checkster

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 Mar 2008
Ort
Umeå
Hoj
Helst Yamaha , men öppen för det mesta
De kan inte vara sista ord, på grund av att de alltid följs av frasen "håll min öl", och ofta återfinns i början av bra historier.

Men allvarligt, risken att de skulle kunna fastna i något som rör på sig, och skapa någon form av olycka är bannemig försumbar i värsta fall.

Visst, risken är liten, särskilt som att väskan bara satt där för bilden skull och inte har körts med så är ju riskerna obefintliga
Men allt löst hängandes nära bakhjulet tycker jag är onödigt, har en polare som fick en rem från ryggsäcken som trasslade in sig i bakhjulet på nåt sätt , han visste inte hur det hände, men han hade tur som överlevde och den remmen var betydligt längre från bakhjulet då han åkte iväg än som det såg ut på bilden på den där XTn
 

perjul

Jajamän, visst är det en Biltemahjälm!
Gick med
24 Aug 2007
Ort
Årsta
Hoj
Kawasaki KLX650C
De kan inte vara sista ord, på grund av att de alltid följs av frasen "håll min öl", och ofta återfinns i början av bra historier.

Men allvarligt, risken att de skulle kunna fastna i något som rör på sig, och skapa någon form av olycka är bannemig försumbar i värsta fall.
En story på det temat då:
För 15 år sedan när jag hojade mycket MTB så berättade en ytligt bekant cykelkompis om när han höll på att harva på ett hopp inne i dom djupa Hellas-skogarna. Han sa följande:
"Det sista jag kom ihåg när jag vaknade upp på sjukhuset var att jag sa "jag ska bara starta lite högre upp ifrån...".

Så kan det gå :hihi...
 

Mr_Firestorm

Gudomlig sporthojare
Personal
Gick med
9 Jun 2003
Ort
Avesta
Hoj
Suzuki Gsx-r 600 och Gsx650f
Oskruvad original! yeah sure. 200 mil? kanske om den tävlades 2 säsonger.

Framskärm i fel färg, inregistrerad sent vilket har gjort att den troligtvis stått i garage längre tid eller tävlats i 250 cupen, vet ej när den slutade köras.

Som info, Suzuki tog in 27 st till Sverige för racing vilket inte fungerade pga låg motoreffekt. Alla fick det s.k. exportkittet med undantaget att de aldrig exporterades till Europa eller US.
Suzuki Sverige visste eller ville aldrig hjälpa folk med att utröna varför effekt saknades
Vi fick modellen med tändbox och pipor dock ligger strypningen även i hastighetsmätaren som varvstoppar och stoppar hastighet vid 180 km/h vilket var standard i Japan.

För full effekt krävs 240 km/h mätaren monterad på hojen.

Motorn i sig är en produkt från Suzukis GP era med 70´twin istället för gamla 90´ motorn. Tämligen svår att få ur hög effekt för privatpersoner, dock 17 år sedan jag var i kontakt med personer som skruvade dessa och framsteg kan ha skett.
I dagsläget är det lättare att hitta delar till dessa hojar med tanke på ebay, själv fick jag gå bakvägen via Suzuki Holland för att hitta delar och direktnummer till Suzuki Sverige som hjälpte till så mycket de kunde.

Jämför jag med min är motornummer endast 3 ifrån vilket gör den till en svensk hoj, men information från registreringsbesiktningen liknar inte min då för mycket är utlämnat.

Såg att hojen har sadel monterad bak, smäckrare utan. Utseendemässigt i stort sett liknande det Suzuki tävlade med i GP 1996.

Men 100,000 kr, då hade jag hellre valt en RG500.
Men då blir det dyrare

 

checkster

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 Mar 2008
Ort
Umeå
Hoj
Helst Yamaha , men öppen för det mesta

25af634b714ccb34b21e9ff387c81507.jpg


c8470b4d483b70194647f37438be7acf.jpg


Det va en cool modell, den har jag helt missat att dom fanns
 

hannuse

När resan är målet
Gick med
4 Apr 2013
Ort
Kainulasjärvi
Hoj
13st Yamaha
Grym!
Ett måste för en Kawasakifantast!
Jag vet i alla fall att om det hade varit en Yamaha så hade den varit såld :)
 

hannuse

När resan är målet
Gick med
4 Apr 2013
Ort
Kainulasjärvi
Hoj
13st Yamaha
Tyvärr har jag för långt att åka.
Men stor potential till att bli ett fint barskåp, en väggprydnad, eller att ha i trädgården med lite belysning!

VF750.jpg
 

morecore

Håll i hatten!
Gick med
21 Oct 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Triumph street triple RX

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Tyvärr har jag för långt att åka.
Men stor potential till att bli ett fint barskåp, en väggprydnad, eller att ha i trädgården med lite belysning!

View attachment 459946
Synd med besiktning på mc i Sverige, hade den varit i finland kunde man bara svetsat fästen till någon rolig motor och ut å gasa!
 

Tammer

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2016
Ort
Uppland, Norrtälje
Hoj
Japanska 80-talare
Visserligen Tradera, men sånt här ser man inte i Stockholm till det priset. Vore bort på två timmar här, men den har legat ute i en vecka nu.

Suzuki ts 125 för 5.500kr

 
Nyheter
ExploreBike: Nordkap och Trans Euro Trail

En dröm sedan många år har ...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Foto: LEON Transportstyr...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Top