Sen kanske "han" inte är sådär jätteintresserad av att sälja heller nu när säsongen är i full gång
Sen las den ut precis när vårpriserna var som högst. De har gått ned nu när peaken är förbi.
Det bästa av allt är att "han" faktiskt haft helt ok intresse på den. Flera som mailat och en som kommit och kollat. Buden har hamnat på 35´som högst.
Varför inte sälja den för 35´då? 35 är ett bra bud.
"Han" vill ha nått att åka på i år och denna vet han skicket på. Skall något annat köpas så bör ju det gås igenom/servas innan längre turer påbörjas. Denna är det bara starta och köra iväg.
30 år gammal ocharmig modell, omlackad i annan färg, utan dekaler...?
Hade jag haft 40' och varit tvingad att snabbt köpa Yamaha hela slanten så hade jag nog vänt mig mot en 20 år yngre hoj, folierad och med dekaler så det räcker och blir över.
www.blocket.se
Lyckad ombyggnad!
Edit:
Ja, eller spara 8000 till bensin och köpa en (för ny) Super Tenere.
www.blocket.se
Där får man med Sonautodekaler löst att klistra på efter egen smak.
Sonautodekalering på ett sådant därnt candypearlneonpastellmonster, det torde skära sig rejält.
Men ändå. Det finns alternativ.
Ingen av hojarna är något direkt fynd, snarare motsatsen.
Just 3YF har alltid varit mitt hatobjekt - det var där allt gick snett, och sedan var det bara utför med allt.
Mindre tankar, klenare gafflar, kortare fjädringsväg, lägre sadelhöjd - bara skit med allt.
Belgarda tog fram ett seriöst "Marathon-kit" med 37-liters kapacitet - tankhalvor som bultades ihop och riktiga häcktankar + bellytank! Någon av dem troligen avsedd för dricksvatten enligt dåtida Dakarregler.
Står hojen på en... ...kantsydd frottehandduk...?
Ett sånt hade man gärna haft idag!