Dagens Blocket! (mc-relaterat)

notrightrider

The white zone is for loading and unloading only
Gick med
17 Sep 2012
Hoj
Pick a number.
Grymt - grattis! :tummenupp
Ser ju bra ut på håll i alla fall.
Vad är planen, blir det vardagsrummet eller någon skogstur....eller både och?
December känns som en riktigt bra fyndmånad, när föräldrar och farföräldrar kommer på att skitungarna måste få Ipads och nyaste grafikkortet till speldatorn, då ryker den där gamla hojen som har flyttats runt varje vår och höststädning, eller?? :)

Plan, jag...?

e68.jpg

Det finns en plan.
Jag måste bara grunna lite - jobba på formuleringen så att den verkar vettig för åtminstone min bror.

laidback

En fin avföring är bästa huvudkudden!
Gick med
19 Dec 2010
Hoj
En massa röd-vita, nu med blå inslag. Går även att skymta något helrött.

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Hoj
Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition & Suzuki CS125 -83
Det heter ju "Skåda ej given häst..." men jag skulle vägra öppna garagedörren för något liknande - inte ens om jag FICK 4,300 - möjligen om jag fick 43,000.
Jag har alltid haft svårt att förstå vad det är som så många ogillar med CX500. Jag tycker modellen är rätt tuff och skulle kunna tänka mig en sådan i garaget, helt utan att jag skulle kräva extra ersättning för det.

Jag har iofs förstått efter alla år här att min smak skiljer sig en del från allmänheten och inte ens jag skulle betala några större pengar för exemplaret i annonsen, men en lätt modifierad originalare ligger inte alls långt borta.

Kurt-Olsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Jun 2004
Hoj
Yamaha Virago 1100- 1997, Yamaha T7 -2022
Kul också att det står en fet skylt med ”Service och reparation” i bakgrunden. Men de klarar inte av att ”rikta gaffelbenen och se över bromsarna” innan man säljer.

Fan vad allt luktar tattigt med den här annonsen. Haha

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
5
Jag har alltid haft svårt att förstå vad det är som så många ogillar med CX500.
En original CX500 garageparkerad och i bra bruksskick skulle jag kunna tänka mig betala 20,000 för. Det jag inte är sugen på är att ta över andras kraschade drömmar - som inte är mina drömmar. Det är lite svårt att bygga vidare från andras vinkelslipade idéer.

Tammer

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2016
Hoj
Japanska 80-talare
Jag har alltid haft svårt att förstå vad det är som så många ogillar med CX500. Jag tycker modellen är rätt tuff och skulle kunna tänka mig en sådan i garaget, helt utan att jag skulle kräva extra ersättning för det.

Jag har iofs förstått efter alla år här att min smak skiljer sig en del från allmänheten och inte ens jag skulle betala några större pengar för exemplaret i annonsen, men en lätt modifierad originalare ligger inte alls långt borta.
Den är väl ändå rätt ful, både linjen tank - sadel och hela motorn i sig. Men en pålitlig arbetshäst, känna lite Volvo 240 på två hjul. "Trevlig" cykel. En av de få hojat som garanterat rullar över 10000mil, att köpa en som gått 7-8000 är inga problem. Hade en på 90-talet, inget direkt man saknar idag.

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Äh, va ju snygg juh! :tummenupp

Men inte för 43 lax kanske...

Snygg om den bara vore mer framåtlutad och inte såg ut som att bakfjädringen säckat ihop.

Den är väl ändå rätt ful, både linjen tank - sadel och hela motorn i sig. Men en pålitlig arbetshäst, känna lite Volvo 240 på två hjul. "Trevlig" cykel. En av de få hojat som garanterat rullar över 10000mil, att köpa en som gått 7-8000 är inga problem. Hade en på 90-talet, inget direkt man saknar idag.

Jag har också haft en CX500, tog den i inbyte och tror jag fick behålla den i två somrar innan jag lyckades bli av med den. Bra att frakta arslet med men troligen den näst tråkigaste hoj jag någonsin ägt.

Jag gillade inte heller designen med motorn på längden då, men numera tycker jag motorn har sin charm designmässigt.

BMW R90s

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GS

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Hoj
Sålt alla....
Den här är jävligt ful utan övrig jämförelse

Bifogat

• 53C94197-57A1-4CDB-BC88-07ADA9102DE3.png
    53C94197-57A1-4CDB-BC88-07ADA9102DE3.png
    3.2 MB · Visningar: 50
  • 46A0FFF1-E17A-4EC3-ACCE-0AB6F7006F26.png
    46A0FFF1-E17A-4EC3-ACCE-0AB6F7006F26.png
    3.2 MB · Visningar: 49
  • 19BACD85-A5DB-4D3C-B6A4-3B39A0D03892.png
    19BACD85-A5DB-4D3C-B6A4-3B39A0D03892.png
    3.6 MB · Visningar: 50

Björn F

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Oct 2006
Hoj
-
Citerar dig för att få med länken till annonsen.

"Härligt! En krashad gammelhoj som är fult ombyggd! Bra pris!!! …Not!"
Detta är fan nära bedrägeri…

Modellen heter CX 500 EuroSport. Jag körde en sådan 1983. En jobbarkompis hade köpt en ny men orkade inte med inkörningen så jag körde in den åt honom de 75 mil så återstod.
Ja den är ful, inte lika ful som plastgrisen som kom först eller CX 500 C. Hursomhelst så var den väldigt skön att köra jämfört med vad jag kört fram till dess. 1983 alltså. PRO-link progressiv stötdämpare var komfortabelt. Lång hjulbas, 1495 mm, och tung, 225 kilo. 50 hästar. Minns att jag åkte Bulten med den då. En rätt okänd väg med ett hyggligt fik på den tiden.
Panelen var snygg med både temp- och soppamätare. Inget jag hade på mina hojar.

Lånade bilder.
image.pngimage.png

Last edited:

Bonzo

Gick med
20 Jan 2008
Hoj
En original CX500 garageparkerad och i bra bruksskick skulle jag kunna tänka mig betala 20,000 för. Det jag inte är sugen på är att ta över andras kraschade drömmar - som inte är mina drömmar. Det är lite svårt att bygga vidare från andras vinkelslipade idéer.
Där är vi helt överens. Ska jag åka ombyggt fordon så ska det vara jag själv som byggt om det, oavsett om det innebär att resultatet blir lite tattigt.

Bonzo

Gick med
20 Jan 2008
Hoj
Det är just att motorn känns helt malplacerad som jag gillar mest. Det ser liksom ut som om man tagit en motor från ett gammalt arbetsfordon och knökat in den i chassit.

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati