Suzuki var/är tydligen delägare i Qingqi, och gjorde alla Suzukis lågkubikare. Så motorn lär vara ok. På bild såg modellerna likadana ut. Men ingen aning gällande skillnader i dämpare och gaffel, när det begav sig...
Näe, det är ju sånt som är så jäkla svårt att veta.
Jag såg någon jämförelse på Enfields modeller export vs asienversionen och det var ganska mycket som skiljde, så pass mycket enligt dom som hade provkört båda utföranden sa att det kändes som olika hojar.
Bland annat just fjädring, men även hela svingen var betydligt kraftigare på exportmodellen, vilket gjorde att den indiska varianten hade finneser som "randomiserat spårval" och "sidledsdämpning" och "fram och bakhjulen väljer ofta olika spår för bästa bärighet i lösa underlag"
Jag såg även krocktesterna av Renaults småbil som blev Dacias Elbil, dom jämförde den indiska varianten med den som skulle säljas i europa (dock var det bensinvarianter dom krockade).
Det kanske är för att minska befolkningsökningen i dom länderna dom struntar i krockbalkar och förstyvningar på hemmamarknaden.