Wiseguy
Medlem nr.8 sen starten
- Gick med
- 6 Mar 2003
- Hoj
- Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Ah, du är en Suzuki LS650 Savage kille hör jag... ?Släppa Viragon och kika på annat istället?
Ah, du är en Suzuki LS650 Savage kille hör jag... ?Släppa Viragon och kika på annat istället?
I så fall har vi ett riktigt klipp här. Hade det inte varit så långt bort hade jag köpt den själv. En enstånka på 650cc kan aldrig vara fel.Ah, du är en Suzuki LS650 Savage kille hör jag... ?
Vi har ju lärt oss att kombinationen av dessa ord brukar ju gärna höja värdet på hojar:I så fall har vi ett riktigt klipp här. Hade det inte varit så långt bort hade jag köpt den själv. En enstånka på 650cc kan aldrig vara fel.
Nej, du hade inte köpt den heller!I så fall har vi ett riktigt klipp här. Hade det inte varit så långt bort hade jag köpt den själv. En enstånka på 650cc kan aldrig vara fel.
Jo, om jag hade fått pruta lite. Jag har ett tak på 10000kr när det gäller hojköp. Jag har ägt fem hojar och ingen har kostat mer än så.Nej, du hade inte köpt den heller!
Det stod i alla fall inte "förgasarjustering krävs", "återstår att montera elen" eller "bara lite jobb kvar".Vi har ju lärt oss att kombinationen av dessa ord brukar ju gärna höja värdet på hojar:
"bygga om till bobber men aldrig hunnit"
"Säljes i befintligt skick"
Absolut det håller jag helt med om.Om man har en skada på tanken och en liten spricka i en sidokåpa, då bör man kanske fotografera det särskilt?
Nu syntes ju skadan på tanken från rymden, så frågan är hur bra har kåporna klarat sig?
En riktig gräsklipparmotor, Stephen Briggs hade varit avis....I så fall har vi ett riktigt klipp här. Hade det inte varit så långt bort hade jag köpt den själv. En enstånka på 650cc kan aldrig vara fel.
Ja någon var nog lite optimistisk med den första prissättningen ?Saftig prissänkning.
Vad då? Det är ju en "klassiker". Då är den värd hur mycket som helst, det vet ju alla. Speciellt om den är "unik".Ja någon var nog lite optimistisk med den första prissättningen ?
Vulcanrider, kanske såg en sådan på semestern faktiskt. De finns fortfarande med tuff väst och allt!Ah, du är en Suzuki LS650 Savage kille hör jag... ?
Kul att du också har erfarenhet av att fullgasa en 60-talstraja på Autobahn!Traja från 60-talet är väl inte direkt kända för sin driftsäkerhet? Den lär nog kräva en del skruvande efter vägen innan man ens kommit till Autobahn. En SR250 bara går och går och går.
För den minoritet här som läste MCM, salig i åminne, vet att man ska ha kört till Kautokeino med sin Traja. Så det har jag gjort.
Kul, jag läste nästan religiöst också. Och Mälaren Runt var annorlunda. Köa med bara trevliga hojar var stort...Jag läste dom religiöst, men har inget minne av det, varför skulle man köra dit?
Inte för att det låter som en dum idé, tvärtom, men vad var motiveringen?
Har ingen erfarenhet av engelska hojar ö h t. Jag har dock en bekant som har en Norton, osäkert vilken modell. Där är det garanterat betydligt mer renoverandet än åkande.Kul att du också har erfarenhet av att fullgasa en 60-talstraja på Autobahn!
Låter som ett bombplan från andra världskriget på fullgas.
Men om oljenivån är lite låg i växellådan märks det inte i 90 - 100 men i 130 skriker den. En halvdeciliter olja så blir den tyst igen.
För den minoritet här som läste MCM, salig i åminne, vet att man ska ha kört till Kautokeino med sin Traja. Så det har jag gjort.
Kautokeino – Wikipedia
sv.wikipedia.org
En SR250 har jag tyvärr ingen erfarenhet av så där kan jag inte uttala mig...
Har det alltid varit - körde bakom kompisens Traja i början på 70-talet, tyckte jag såg dåligt, förklaringen kom några minuter senare när hojen stannade. Skruvarna till flottörhusen (båda) hade vibrerat loss, det var hans bensin jag hade på visiret......Har ingen erfarenhet av engelska hojar ö h t. Jag har dock en bekant som har en Norton, osäkert vilken modell. Där är det garanterat betydligt mer renoverandet än åkande.
Ungefär så. Jag fick köra en kort tur, vilket höll på att sluta i en kort katastrof. Vill minnas att växelspaken satt på fel sida, och bromsen på dem andra. Vilket polarn glömde att tala om.Har det alltid varit - körde bakom kompisens Traja i början på 70-talet, tyckte jag såg dåligt, förklaringen kom några minuter senare när hojen stannade. Skruvarna till flottörhusen (båda) hade vibrerat loss, det var hans bensin jag hade på visiret......
Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tankskydd till GSA
ULTIMATE tankskyddWunderlic... |
|
Körkortet får nytt utseende
Det var åtta år sen sist, m... |
|
Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC
Triumph Motorcycles har pre... |
|
Ny elektrisk endurohoj: Stark Varg EX!
I förra veckan presenterade... |
|
Var tionde bilist lever inte upp till synkraven
Över 600 000* bilister i Sv... |