Wiseguy
Medlem nr.8 sen starten
- Gick med
- 6 Mar 2003
- Hoj
- Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Som klippt och skuren för P-G.
Ja, ja. Vi lever i olika världar. Med 22000kr i månadslön och många räkningar tar det 2-3 år att spara ihop 50 papp. Förutsatt att man inte unnar sig något annat under tiden förstås.Alltså! 50 papp är inte mycket pengar. Om man ens funderar på att köpa så är man redan där.
Precis som folk som bara ska åka och titta på kompisens kattungar / hundvalpar, "men vi ska inte ha någon"
Bjud ett höstpris och se vad som händer
Se det positivt, skattemasen blir åtminstone inte rik på dig.Ja, ja. Vi lever i olika världar. Med 22000kr i månadslön och många räkningar tar det 2-3 år att spara ihop 50 papp. Förutsatt att man inte unnar sig något annat under tiden förstås.
Då får du se över dina kostnader. I början av mitt yrkesliv tjänade jag 16k brutto och lyckades ändå spara undan 60k på ett år. Det var rätt jävla snålt men det går.Ja, ja. Vi lever i olika världar. Med 22000kr i månadslön och många räkningar tar det 2-3 år att spara ihop 50 papp. Förutsatt att man inte unnar sig något annat under tiden förstås.
Jo, men blå?Jag vill tipsa om en annons på Blocket: Yamaha r1 yzf byte Kawasaki https://www.blocket.se/annons/skane/yamaha_r1_yzf_byte_kawasaki/103620220
Dom är ruskigt fina tidiga R1or
View attachment 476152
Jag gillar blått ?Jo, men blå?
Jag hade en sån... -99... Oj vad den gick fint!Jag vill tipsa om en annons på Blocket: Yamaha r1 yzf byte Kawasaki https://www.blocket.se/annons/skane/yamaha_r1_yzf_byte_kawasaki/103620220
Dom är ruskigt fina tidiga R1or
View attachment 476152
Beroende på när du tjänade det så kan det vara rätt stor skillnad på din lön och hans i köpkraft.Då får du se över dina kostnader. I början av mitt yrkesliv tjänade jag 16k brutto och lyckades ändå spara undan 60k på ett år. Det var rätt jävla snålt men det går.
Självklart. Det här var typ 15 år sedan. Skulle tro att 22k idag och 16k då är ungefär samma vilket borde möjliggöra ännu mer sparande för Tammer.Beroende på när du tjänade det så kan det vara rätt stor skillnad på din lön och hans i köpkraft.
Är det Tammer som skrivit annons?
Du kanske hade varit rätt ute i våras.Självklart. Det här var typ 15 år sedan. Skulle tro att 22k idag och 16k då är ungefär samma vilket borde möjliggöra ännu mer sparande för Tammer.
Sluta dumma dig, vi vet att det är du TammerUrsäkta alla R1 fans. Jag är uppvuxen med Yamaha RD och YZ i kubik, sönerna har kört cross på Yamaha. Tycker Yamaha är förbannat bra! Men ärligt... en gammal R1:a ?? Väcker inga känslor för mig överhuvudtaget. En dussinhoj som är lite lagom sådär. Volvo 740 för mig. Vit eller Blå spelar ingen roll (Fast en blå 740 är nog ovanligare än en vit ).
Kan någon förklara grejen med R1?
Stora framsteg och generationsskiften är alltid intressanta. Hojar som definierar om vad som är snabbt blir eftertraktade. Har de sen en design som ser bra ut gör ju inte saken sämre.Ursäkta alla R1 fans. Jag är uppvuxen med Yamaha RD och YZ i kubik, sönerna har kört cross på Yamaha. Tycker Yamaha är förbannat bra! Men ärligt... en gammal R1:a ?? Väcker inga känslor för mig överhuvudtaget. En dussinhoj som är lite lagom sådär. Volvo 740 för mig. Vit eller Blå spelar ingen roll (Fast en blå 740 är nog ovanligare än en vit ).
För mig som tog mitt mc-kort - 99 så var R1an hojen som startade den "moderna" sporthojs eran. (2000-talet)Ursäkta alla R1 fans. Jag är uppvuxen med Yamaha RD och YZ i kubik, sönerna har kört cross på Yamaha. Tycker Yamaha är förbannat bra! Men ärligt... en gammal R1:a ?? Väcker inga känslor för mig överhuvudtaget. En dussinhoj som är lite lagom sådär. Volvo 740 för mig. Vit eller Blå spelar ingen roll (Fast en blå 740 är nog ovanligare än en vit ).
För mig som tog mitt mc-kort - 99 så var R1an hojen som startade den "moderna" sporthojs eran. (2000-talet)
Alla dom andra japanska hojarna blev i samma sekund gamla.
Titta på bilderna som Wiseguy har postat ovan så ser man ganska tydligt.
Sen hakade dom andra märkena på och vi fick fantastiska hojar som Gsxr 1000, CBR929/954 och sedan zx10r. Lätta smidiga hojar med omkring 150 hk!
Men åter igen R1an var av dessa först! Därför är den speciell.
Sen tycker jag att den är jäkligt snygg
Det är säkert en "kulthoj". Sånt är viktigt för somliga.Ursäkta alla R1 fans. Jag är uppvuxen med Yamaha RD och YZ i kubik, sönerna har kört cross på Yamaha. Tycker Yamaha är förbannat bra! Men ärligt... en gammal R1:a ?? Väcker inga känslor för mig överhuvudtaget. En dussinhoj som är lite lagom sådär. Volvo 740 för mig. Vit eller Blå spelar ingen roll (Fast en blå 740 är nog ovanligare än en vit ).
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen
Försäkringsbolaget Svedea f... |
|
2025 års Kawasaki Z900 uppdateras
Inför 2025 års säsong är Ka... |
|
Indian Springfield SE
Indian Springfield var en h... |
|
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |